پارس ناز پورتال

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2023

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2023

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2023 

برای سال 2023 میتوان از بهترین مقصدهای گردشگری استفاده نمود کـه ارزان هستند و در عین حال بهترین امکانات رابه گردشگران می دهند. سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شده است و خیلی ها پس از ژانویه گردی هاي هیجانی در مقصدهای گردشگری دریایی و جنگلی شرق و غرب جهان در نخستین هفته هاي سال جدید،

 

بـه فکر برنامه ریزی برای گردش هاي بهاری و تابستانی هستند. هر سال کـه فراگیری فناوری اطلاعات افزایش می یابد و شبکه هاي اجتماعی، کاربران بیشتری رابه نسبت سال قبل در کانال ها و گروه هاي مختلف، ترغیب میکنند، نقش گردشگری مجازی در توسعه صنعت توریسم، رونق بیشتری را تجربه می کند.

 

اکنون میلیونها گردشگر در سراسر دنیا، مقصدهای گردشگری خود را بر اساس کامنت ها و نقد هاي ارائه شده در برترین درگاه هاي گردشگری از تریپ ادوایزر تا لونلی پلنت و بوکینگ شناسایی و انتخاب کرده و همه ی ي ي ي کارهای سفر را پیش از عزیمت، بطور اینترنتی انجام میدهند کـه در گفتاری بـه این موضوع پرداختیم.

 

بنابراین، چه برای گردش در داخل کشور و چه خارج از کشور، همواره برترین درگاه هاي گردشگری جهان را بوک مارک کرده تا در انتخاب مقصد گردشگری، همواره هیجانی ترین برنامه ها را در دستور کار داشته باشید. نشریه فوربس در یکی از مقالات تازه اش بـه مقصد هاي گردشگری مهم تر و پر طرفدارتر در سال ۲۰۱۷ پرداخته است و ما نیز در این مطلب قصد داریم مروری بر همین مقصد ها داشته باشیم.

 

چرا گردشگری کم هزینه؟

خیلی از مقصدهای گردشگری کـه همه ی ي ي ي ساله با استقبال گردشگران از سراسر جهان مواجه می شوند، مقصدهای گردشگری لوکس نیستند. اما، بـه واسطه هجوم مخاطبان و سرمایه گذاری هاي عظیم انجام شده برای رفاه مسافران، هزینه هایی کـه برای یک شب اقامت در فلان مقصد گردشگری معروف آسیا و اروپا باید پرداخت، معمولاًً از سطح متوسط بیشتر میشود.

 

مثلا در عده ای از کشور هاي همسایه ایران، برخی  شهرها، با بیشترین سطح توجه و علاقمندی گردشگران منطقه ای همراه می شوند کـه آنتالیا و دوبی از آن جمله است. وقتی شـما، لوکس سفر کردن را در برنامه خود قرار دهید، سفری کـه میتوان با ۱ میلیون تومان انجام داد را با چند برابر قیمت انجام میدهید، در واقع فرصت گردش در دیگر مناطق کشور مقصد را از دست می دهید.

 

شاید از نظر خیلی ها، در ترکیه و کشور امارات متحده عربی، دوبی و آنتالیا و نهایت آنکارا، بهترین مقصدهای ممکن باشد. اما بعضی ها کـه بـه دیگر شهر هاي همین دو مقصد گردشگری معروف ایرانیان رفته اند و با کم ترین هزینه، چند شهر را بازدید کرده اند، نظر متفاوتی دارند.

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

پیدا کردن بلیط هاي هوایی کم هزینه، گام اول در گردشگری ارزان است

 

در واقع، مدیریت هزینه هاي سفر  و برنامه ریزی بلند مدت برای گردش در مقصدهای گردشگری هیجانی، از جمله کارهایی است کـه گردشگران بهتر است در نظر داشته باشند تا از بودجه خود، استفاده اثربخش را در دستور کار قرار دهند. الان تورهایی برای اروپا گردی وجود دارد کـه با ۲۰ میلیون تومان، ۵ کشور رابه گردشگران نشان میدهند.

 

در حالی کـه با ۲۰ میلیون تومان، میتوان ۱۵ شهر اروپا را بازدید کرد. نه با دوچرخه یا پای پیاده، بلکه با هواپیما و حتی اقامت در هتل. آری، سفر، هم چون کارهای دیگر، نیاز بـه مطالعه و هنر دارد.

 

بنابراین، گردشگری مقرون بـه صرفه، بیش از آنکه یک نیاز جالب باشد، یک هنر است و برای مشاهده بخش هاي زیادی از دنیا با پول کم، می بایست این هنر را فرا گرفت. افرادی کـه نیمی از دنیا را با دوچرخه و موتورسیکلت طی میکنند و پس از سفر، کتابها و مقالات و فیلمهای مستند پول سازی از گردش خود منتشر میکنند، همین گردشگران فرصت آفرین مقرون بـه صرفه هستند.

 

بنابراین جای تعجب نیست کـه در سال ۲۰۱۷، هم چون سال هاي قبل، فرهنگ گردشگری مقرون بـه صرفه و معرفی مقصدهای گردشگری ارزان و هیجانی، با استقبال گردشگران مواجه شود، آن هم در عصر اینترنت و اینستاگرام.

 

مقصد هاي گردشگری مقرون بـه صرفه همسایه

پیش از ادامه بحث، باید اضافه کنیم کـه مقصدهای گردشگری مقرون بـه صرفه در اطراف ایران برای عاشقان جهانگردی بسیار است. بعضی از نقاط پر مخاطب و گران گردشگری منطقه را میتوان در فصولی کـه مسافر کم است، با قیمت هاي خیلی بهتری بازدید کرد.

 

حتی در فصل high season، بسیاری از مقصدهای گردشگری گران را میتوان با استفاده از جادوی airbnb و کوچ سرفینگ و بوکینگ و اکسپدیا، با کمترین هزینه ممکن، مشاهده کرد و همان لذتی را برد کـه مسافران چند میلیونی در همان ماه برده اند.هزینه هاي اقامت و خوراک، بخشی قابل توجهی از هزینه هاي مسافران خارج از کشور را تشکیل میدهند

 

کـه برای مدیریت آن ها، باید بـه مدیریت این اقلام در سبد سفر پرداخت. بجای اقامت در هتل هاي لوکس ۵ ستاره UALL، میتوان، این پول را برای مشاهده ۲ کشور اختصاص داد.بجای هر وعده غذای لوکس در رستوران هاي بین المللی، می توان فرصت پخت غذاهای محلی کشور مقصد را در هاستل و هتل آپارتمان ها، تجربه کرد و طعم غذاهای ملل را چشید آن هم با کم ترین هزینه ممکن.

 

در این باره، در روزهای آینده بیشتر صحبت می کنم. اما برای آشنایی با مقصدهای گردشگری کم هزینه اطراف، میتوان بـه برخی نقاط اشاره کرد.

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

تفلیس یکی از مقصدهای گردشگری کم هزینه در سال ۲۰۱۷ حتی برای ایرانیان است

 

ایروان ارمنستان، از ماه هاي آینده در لیست مقصدهای گردشگری ایرانیان قرار می‌گیرد. اکنون از مشهد تا نخجوان را میتوان با قطار طی کرد و مسیر ۱۸۰۰ کیلومتری زیبا رابه تماشا نشست. حتی سفر بـه ترکیه و آذربایجان و گرجستان را میتوان با قطار و اتوبوس انجام داد و لذت بیشتری از مسیر برد.

 

وقتی استانبول و آنکارا در ترکیه، در آماج حملات تروریستی قرار دارد، میتوان از ظرفیت هاي گردشگری و روستا گردی هیجانی این کشور در سایر شهرها کـه هزینه هاي کمتری بشما تحمیل می کند، بهره برد.

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

بیشکک، پایتخت قرقیزستان یکی از مقصدهای گردشگری کم هزینه آسیا

 

تفلیس و باتومی و اقامت در خانه هاي محلی، از دیگر فرصت هاي گردشگری مقرون بـه صرفه سال ۲۰۱۶ بود کـه ارمغان خوبی برای گردشگران کم هزینه در سال جدید میلادی است. اگر دوست دارید، برای یک بار هم کـه شده سفر بـه دوبی «شهر آرزوهای خیلی ها!» را با سفر دریایی تجربه کنید، بـه آبادان رفته و کشتی هاي مسافرتی استفاده نمایید.

 

هزینه ای بـه مراتب کم تر از هواپیما داشته و لحظات خاطره انگیزی را بر فراز موج هاي خلیج همیشه فارس و دریای نیلگون آن، تجربه خواهید کرد.اکنون چه با ماشین شخصی و چه با اتوبوس و قطار، تا بلغارستان میتوان با هزینه کم رفت و برگشت و چندین شهر را بازدید کرد. این قضیه برای گردش در شهر هاي آذربایجان و گرجستان و تاجیکستان نیز، صادق است.

 

۱۵ مقصد گردشگری کم هزینه ۲۰۱۷

فوریس در نخستین روزهای سال ۲۰۱۷ میلادی، بـه معرفی ارزان ترین مقصدهای گردشگری جهان پرداخته است. گر چه شاید از نگاه ما ایرانی ها، سفر بـه نقاطی در پرتغال، کم هزینه نباشد، اما در مقایسه با خیلی از مقصدهای گردشگری دنیا، این انتخاب بیست گانه، هزینه کمی رابه گردشگران تحمیل خواهد کرد.

 

بـه هر حال، دنیای رایگان سوار ها و کوله پشتی باز ها و کوچ سرفینگ ها، دنیای گردشگران مقرون بـه صرفه است کـه البته، همه ی ي ي ي تمایلی ندارند بـه این سبک، سفر کنند. اما برای کسانی کـه مشتاقند با پول کم، جاهای کم خرج را تماشا کنند، موارد زیر، انتخاب خوبی خواهند بود.

 

از فیلیپین تا گرجستان، نام مقصدهای گردشگری هیجانی و مقرون بـه صرفه ای است کـه فوربس برای مخاطبان ارائه می‌کنید. یکی از دلایل انتخاب این مقصدها، کاهش ارزش پول ملی کشورها و همچنین فرصت هاي اقامتی و خوراک کم هزینه است کـه در دسترس طیف وسیعی از گردشگران قرار دارد.

 

۱- شمال ویتنام

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

نخستین مقصد گردشگری ارزانی کـه فوربس معرفی می کند، مناطق شمالی ویتنام است. کشوری کوچک در شرق آسیا کـه گر چه فاصله اش با ایران زیاد است‌، اما فرصت هاي گردشگری بکر و کم هزینه ای برای علاقمندان دارد. چشم اندازهای طبیعی ویتنام بـه خصوص در پایتخت و مناطق شمالی کم تر دیده شده آن، با جاده ها و کوهستان هاي وسوسه انگیز با کمپ زدن، از جمله ظرفیت هاي گردشگری کم هزینه در قاره کهن است.

 

محل هاي اقامتی محلی در این منطقه، بین ۱ تا ۵ دلار در روز قیمت دارد و هر وعده غذایی نیز، بـه ندرت از ۲ دلار تجاوز می کند. برای گردش در شهر هاي مختلف ویتنام، با چند دلار میتوان سفر خاطره انگیز را تجربه کرد.بعضی از گردشگران، از موتورسیکلت برای گردش در مناطق جنگلی ویتنام استفاده می کنند.

 

۲- بیشکک قرقیزستان

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

دومین مقصد گردشگری کم هزینه کـه خیلی هم از ایران دور نیست، بیشکک، پایتخت قرقیزستان از کشور هاي جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق است. ۹۳ درصد اقلیم قرقیزستان را کوه هاي سر بـه فلک کشیده تشکیل می‌دهد و تاریخ فنی و فرهنگ آن بـه هزاران سال قبل باز می گردد. قرقیزستان را یکی از مقصدهای گردشگری نوظهور جهان برای سال هاي آینده می دانند.

 

محل هاي اقامت کم هزینه محلی با امکانات خوب در کنار وعده هاي غذایی کـه بـه ندرت از ۲ دلار تجاوز می کند، همه ی ي ي ي و همه ی ي ي ي فرصت هاي گردشگری هیجانی کم هزینه را برای عاشقان جهانگردی فراهم می کند.اگر در نوروز ۹۶ بـه دنبال مقصد کم تر دیده شده هستید، پایتخت این کشور را در نظر داشته باشید.

 

اگر روشهای مدیریت هزینه در سفر را میخواهید بدانید، بـه این لینک مراجعه کنید و از تجربه هاي آقای Matt kepnes کـه بلاگر سفر هاي کم هزینه است، استفاده کنید.

 

۳- لیسبون

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

هاستل هاي لیسبون، بهترین فرصت برای گردشگری کم هزینه در جنوب اروپا

 

پایتخت پرتغال و شهر مورد علاقه کریس رونالدو، ستاره رئال مادرید، یکی از کم هزینه ترین مقصدهای گردشگری اروپا بـه شمار میرود. بطور کل، زندگی و گردش در کشور زیبا و جذاب پرتغال، بـه نسبت مناطق شمالی این قاره، هزینه زیادی نیاز ندارد. هتل ها، هاستل ها و همچنین موزه هاي پرتغال، همه ی ي ي ي و همه ی ي ي ي مقصدهای گردشگری ارزانی را برای مسافران بـه ارمغان می آورد.

 

نزدیکی پرتغال بـه اسپانیا سبب میشود کـه شـما بتوانید با اتوبوس یا پروازهای داخلی ارزان اروپا «ریان ایر»، یکی از ۱۰ مقصد گردشگری مهم دنیا را بازدید کنید.

 

۴- سئول

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

فوربس، پایتخت گران کره جنوبی را در لیست مقصدهای گردشگری ارزان ارائه کرده است کـه شهری مدرن بـه شمار میرود اما همچنان، این مقصد مدرن شرق قاره کهن را میتوان، ارزان قیمت سفر کرد. دریافت روادید سئول برای ایرانیان هم چون رواید شنگن، کمی سخت است.

 

۵- بخارست

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

پایتخت رومانی، هم چون براتیسلاوا، مرکز اسلواکی، یکی از مقصدهای ارزان قیمت اروپا بـه شمار میرود. صحبت هایی مبنی بر ورود این کشور بـه لیست کشور هاي پیمان شنگن شده است اما هنوز قطعیتی پیدا نکرده و میتوان بـه این کشور بـه راحتی سفر کرد. معماری چند صد ساله بخارست، یکی از ظرفیت هاي گردشگری فوق العاده این شهر ارزان است

 

کـه با موزه ها و گالری ها و رستوران هاي مختلف، همراه شده است.برای دریافت روادید سفر بـه رومانی از سفارت رومانی در تهران، اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

۶- آفریقای جنوبی

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

منطقه ای بسیار دور از ایران، اما بـه نسبت ظرفیت ها و قابلیت هایی کـه دارد،‌مقصد ارزانی در قاره سیاه بـه شمار می رود. پارک ملی Cape Point این کشور را باید فرصتی برای تماشای نزدیک حیات وحش آفریقا دانست کـه لحظات خاطره انگیزی را برای گردشگران بـه ارمغان می آورد. با ۳۵ دلار، میتوان یک روز در تورهای گردشگری فراموش نشدنی

 

این کشور کـه با موسیقی محلی و غذاهای آفریقایی و گشت در پارک ملی زیبای کیپ پوینت همراه میشود، شرکت کرد.فوربس، سفر بـه این منطقه آفریقا را بعنوان یک باید در لیست اولویت سفر هاي کم هزینه جهانگردان میداند.

 

۷- یونان

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

بحران اقتصادی، یکی از عوامل کم هزینه شدن سفر  بـه یکی از پایتخت هاي تمدن جهان است. یونان، جاییکه اکنون میتوان یکی از مقصدهای ارزان قیمت و رویایی جهان در سال ۲۰۱۷ بـه شمار آورد، ظرفیت هاي گردشگری کم هزینه بسیار دارد.بزرگ ترین جزیره آن یعنی Crete برای کسانی کـه دنبال گردشگری ارزان هستند، انتخاب ایده آل خواهد بود.

 

رستوران ها و خانه هاي محلی جنگلی و همچنین ساحلی جزیره کرت، میتواند سفر خوبی را برای ماه عسل زوج هاي جوان تدارک ببیند.وقتی بـه هزینه هاي سفر بـه دیگر شهر هاي یونان مثل آتن و سانتورینی نگاه کنیم، سفر بـه این مقصد، بسیار مقرون بـه صرفه است.

 

۸- پالاوان

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

نامی ناشناخته برای خیلی ها، اما مقصدی معروف برای عاشقان گردشگری ارزان در کشور جزیره هاي زیبا: فیلیپین. جاییکه طبیعت زیبا و مردمان خونگرم و مسلط بـه زبان انگلیسی اش، شهره خاص و عام است و یکی ازمقصدهای گردشگری خیلی کم هزینه در قاره کهن بـه شمار میرود.

 

یکی از متنوع ترین چشم اندازها در فیلیپین را میتوان در Palawan جستجو کرد کـه فرصت ورزشهای دریایی و جنگل نوردی و صرف غذاهای ملل را با کم ترین هزینه ای کـه فکرش را بکنید، برایتان بـه ارمغان می آورد.درباره فیلیپین، در روزهای آینده در روزیاتو بیشتر خواهیم گفت.

 

۹- کوینزلند

نام شهری در استرالیا. قاره ای کـه فاصله زیادی با ایران دارد و یکی از مقصدهای مهاجرت و تحصیل ایرانیان در چند دهه اخیر بـه شمار میرود. منطقه Burleigh Heads در شهر کوینزلند،‌ یکی از مقصدهای گردشگری معروف کم هزینه دنیا در چند سال اخیر است. استرالیا، معمولاًً در لیست مقصدهای گردشگری کم هزینه قرار نمی گیرد،‌

 

اما افزایش هزینه ها در مقصدهای معروف گردشگری سبب شده تا افرادی کـه تحمل رنج سفر طولانی را بر خود هموار میکنند، بتوانند بـه نسبت پولی کـه میدهند، فرصت هاي گردشگری هیجانی جذابی را در کشور کانگوروها، تجربه کنند.شهر ساحلی بورلیگ استرالیا، جایی است کـه فوربس برای مشتاقان سفر کم هزینه بـه این قاره پهناور خشک، توصیه می کند.

 

۱۰-پورتو

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

یکی از شهر هاي دیدنی جنوب اروپا، دهمین مقصد ارزان معرفی شده توسط فوریس است. جاییکه دانشگاهش، چند سالی است کـه با استقبال گسترده دانشجویان بین المللی همراه شده و بنظر می رسد، هزینه هاي کم برای زندگی و اقامت و تحصیل و فرصت هاي گردشگری خوب،‌ سبب معروفیت این شهر پرتغال شده باشد.

 

گر چه دومین شهر بزرگ این کشور است، اما هنوز، بـه قول تراول بلاگ، مقصد گردشگری کم هزینه قاره سبز است. اگر بـه پرتغال رفتید، شهری با قدمت ۳ هزار سال را فراموش نکنید کـه اهالی، حاضرند خانه هاي خود را بـه قیمت کم اجاره دهند.

 

۱۱- ترینیداد و توباگو

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

ترینیداد و توباگو، جاییکه زیاد از آن چیزی نشنیده ایم اما یکی از مقصدهای گردشگری هیجانی، زیبا و کم هزینه در سال ۲۰۱۷ میلادی خواهد بود. جزیره ای کوچک و ارزان کـه خیلی توریستی نیست و در منطقه کارائیب، برخی عاشقان گردشگری در دریا با کروزهای لوکس، فرصت خوبی خواهد بود. رویای عاشقان گردشگری در دریا، میتواند این کشور کوچک باشد.

 

۱۲- اسلواکی

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

همانگونه کـه قبلا گفتیم، پایتخت زیبا و تاریخی این کشور اروپایی، یکی از مقصدهای گردشگری کم هزینه در قاره سبز است. جاییکه یک وعده غذا و اقامت در هاستل و خانه هاي محلی، بـه ندرت بیش از ۴۰ دلار در روز خواهد بود. آن هم در مرکز اروپا کـه میتوان با قطار، بـه وین اتریش رفت و از آنجا با قطار هاي ۳۰ یورویی، بـه پراگ زیبا در جمهوری چک سفر کرد.

 

شهر Trencin اسلواکی، یکی از مقصدهای گردشگری کم هزینه در مرکز اروپا بوده کـه بـه واسطه نزدیکی با شهر هاي دیگر اروپا، مقصد خوبی خواهد بود.

 

۱۳- لائوس

بهترین مقصدهای ارزان و زیبای گردشگری در سال 2017

فرهنگ زیبا، جذاب و طبیعت رویایی این کشور کوچک آسیایی سبب شده تا در لیست بسیاری از موسسات گردشگران فعال در عرصه سفر هاي ارزان، قرار بگیرد. منطقه Luang Prabang لائوس را در نظر داشته باشید.

 

۱۴- مصر

شهر قاهره، از دیرباز، یکی ازمقصدهای گردشگری اروپایی ها و آمریکایی ها در قاره آفریقا بوده است. مصر، با وجود تنش هاي سیاسی و اقتصادی و نظامی چند سال اخیر،‌ یک مقصد گردشگری ارزان است و ظرفیت هاي توریستی خاص خود را دارد. اگر سفر بـه این کشور برای ایرانیان تسهیل شود، از مقصدهای گردشگری ارزان در شمال آفریقا خواهد بود.

 

۱۵- بولیوی

کشوری در آمریکای لاتین کـه یکی از زیباترین چشم اندازهای جهان را در خود جای داده است. فوربس از منطقه Salar de Uyuni بعنوان یکی از بهترین مناطق دنیا برای عکسبرداری یاد می کند. پرتال معروف سفر با بندر، بولیوی گردی را برای عاشقان سفر هاي کم هزینه پیشنهاد می‌کند.

 

گواتمالا، بلیز و هندوراس، از جمله شهر هاي ارزان قیمت جهان است کـه در لیست فوربس برای سفر هاي ارزان قیمت سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی شد. جالب است کـه بدانید، شهر رنگارنگ تفلیس، پایتخت گرجستان، بعنوان یکی از پیشنهادهای ارزان گردی فوربس در سال جاری میلادی مطرح شده است و بنظر میرسد، طبیعت زیبا و فرصت هاي گردشگری مقرون بـه صرفه گرج ها، نه فقط برای ایرانی ها بلکه برای بسیاری از گردشگران جهان، وسوسه انگیز باشد.

 

* تصویر ابتدایی گفتار مربوط بـه می داني زیبا در شهر براتیسلاوا اسلواکی است کـه یکی از مقصدهای  ارزان گردی در اروپا بـه شمار میرود.