پارس ناز پورتال

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی 

برای این‌که لپ تاپ تهیه کنید مسلما بـه فکر هزینه کرد و کیفیت لپتاپ هستید و ما بـه شـما بهترین پیشنهادهای بازار را داریم. بـه احتمال زیاد شـما هم وقتی بـه هر کلاسی می روید، بسیاری از افراد را میبینید که ترجیح میدهند بـه جای دفتر و قلم، با خود لپ تاپشان را بـه کلاس بیاورند.

 

در این بین مک بوک هـای اپل، بـه جهت سادگی در استفاده یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای دانشجویان هستند. بـه خصوص این‌که بهره‌وری آن‌ها بالاست، عمر باتری خوبی را ارائه میکنند و امکانات چند رسانه‌ای و سرگرم کننده مختلفی را بـه صاحب خود ارائه میکنند. تنها مشکل این لپ‎تاپ ها قیمتشان است.

 

بسیاری از افراد هیچگاه نمی توانند یک مک بوک را بـه کلاس خود ببرند، چرا که هزینه‌ی زیادی را باید برای داشتن آن متحمل شوند. حال در این مقاله قصد داریم بـه معرفی 5 لپ‎تاپ ارزان قیمت و بسیار با کیفیت کمتر از 600 دلار بپردازیم که گزینه‌ای ایده آل برای یک زندگی دانشجویی هستند.

 

معیار هـای انتخاب

دانشجویان استفاده زیادی از لپتاپشان میکنند. هر تخصصی لپ‎تاپ خاص بـه خودش را می‌طلبد، اما برخی نقاط مشترک نیز وجود دارد.  لپ‎تاپ ها نیازمند آن هستند که قابل حمل باشند تا شـما بتوانید بـه راحتی آن ها را بـه کلاستان ببرید. در حین حال باید از نظر عملکرد نیز مناسب شـما باشند.

 

همچنین شـما باید برای تفریحات خود نیز زمانی را در نظر بگیرید، پس لپ‎تاپ شـما باید قادر بـه اجرای بازی‌هـای مختلف، پخش موسیقی‌ها و همچنین استفاده بـه عنوان یک تلویزیون نیز باشد.این معیارها برای این‌که در یک دستگاه گرد هم آیند، کمی زیاد هستند. لپ‎تاپ هایی که در زیر لیست شده‌اند

 

متناسب برای تمامی این نیازها خواهند بود. آن‌ها همگی از پردازنده‌هـای قدرتمندی برخوردارند و می‌توانند حداقل با هر بار شارژ، 4 ساعت کارایی داشته باشند. همچنین اجرای بازی‌ها، ویدیوهای HD و سایر نیازهای سرگرمی دیگر را نیز بـه ارمغان خواهند آورد. لازم بـه ذکر است تمامی این لپ‎تاپ ها دارای قیمت 600 دلار و یا کمتر خواهند بود. در ادامه با ما همراه باشید.

 

لپ‎تاپ ارزان قیمت زیر 200 دلار

ایسوس کروم بوک C201

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

مشخصه‌هـای جذاب

قیمت 198 دلار

عمر باتری باورنکردنی

صفحه کلید راحت و پد لمسی

قیمت کم «198 دلار»

 

مشخصات فنی

نمایشگر 11.6 اینچی HD

تا 13 ساعت عمر باتری

رم 4 گیگابایت

حافظه داخلی 16 گیگابایت

2 درگاه USB 2.0

پردازنده راکت چیپ

سیستم عامل کروم

 

اگر تا بـه حال نام پردازنده‌هـای راکت چیپ را نشنیده‌اید، نگران نباشید. راکت چیپ یک پردازنده شناخته شده برای لپ‎تاپ هـای ارزان قیمت است. این لپ‎تاپ مجهز بـه سیستم عامل کروم، با عمر باتری 13 ساعته خودش عملکرد قابل قبولی را ارائه می کند. علاوه بر این، لپ تاپ ارزان قیمت ایسوس C201 از صفحه کلید نرم و راحت همراه با یک ترک پد نیز بهره‌مند است که در این رنج قیمت بسیار مناسب خواهد بود.

 

لپ تاپ ارزان قیمت زیر 300 دلار

ایسر کروم بوک R11

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

مشخصه‌هـای جذاب

قیمت 299 دلار

نمایشگر لمسی با قابلیت چرخش 360 درجه‌ای

اجرای اپلیکیشن هـای اندرویدی

عملکرد بالاتر از متوسط

عمر باتری طولانی

 

مشخصات فنی

نمایشگر 11.6 اینچ HD

تا 10 ساعت عمر باتری

رم 4 گیگابایتی

1 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 2.0

پردازنده اینتل سلرون N3150

سیستم عامل کروم

 

ما معمولاً میگویم که کروم بوک‌ها گزینه مناسبی برای دانش آموزان هستند. اگر شـما قصد ندارید برای خرید یکی از آن‌ها بیش از 300 دلار هزینه نکنید، ایسر کروم بوک R11 بهترین انتخاب برای شـما خواهد بود.

 

دلیل بزرگ: تنها تعداد کمی از لپ تاپ هـای مجهز بـه سیستم عامل کروم توانایی اجرای اپلیکیشن هـای اندرویدی را دارند. لازم بـه ذکر است در این مورد، شـما می‌توانید با استفاده از لپ‎تاپ کرومی خود، اپلیکیشن هـای اندروید را از گوگل پلی دانلود و نصب کرده و سپس بر روی لپ‎تاپ خود اجرا کنید.

 

کروم بوک R11 شرکت ایسر نیز یکی از معدود کروم بوک هاییست که از این قضیه پیروی می کند و شـما میتوانید اپلیکیشن هـای اندرویدی را بر روی آن نصب کرده و با یک نمایشگر 11 اینچی لمسی، از آن‌ها لذت ببرید.

 

علاوه بر این، کروم بوک R11 از نظر سخت افزاری نیز متناسب است. کروم بوک ها معمولاً برای اجرا نیازمند سخت افزار قدرتمندی نظیر کامپیوترهای ویندوزی نیستند. این کروم بوک همچنین میتواند در هر بار شارژ، استفاده 9 ساعته‌ای را در اختیار شـما قرار دهد.

 

ایسر اسپایر ES 15

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

مشخصه‌هـای جذاب

قیمت 299 دلار

عمر باتری طولانی

هارد دیسک 1 ترابایتی

پردازنده نسل ششمی اینتل

 

مشخصات فنی

نمایشگر 15.6 اینچ HD

تا 6.5 ساعت عمر باتری

رم 4 گیگابایتی

1 پورت USB 3.0

پردازنده اینتل Core i3-6100U

سیستم عامل ویندوز 10

 

ایسر اسپایر ES 15 با قیمت 300 دلار یک لپ‎تاپ ارزان و البته بسیار عالی است. این کامپیوتر همراه با یک نمایشگر بزرگ و مناسب و البته هارد دیسکی با ظرفیت 1 ترابایت، گزینه خوبی برای دانش آموزان است.علاوه بر این، لپ تاپ ارزان قیمت کمپانی ایسر ارائه دهنده یک باتری با عمر مناسب 5 الی 6 ساعته است.

 

همچنین یک رم 4 گیگابایتی نیز در دسترس کاربران قرار خواهد داشت که شاید کم باشد؛ اما خبر خوب این است که شـما میتوانید در صورت نیاز آن را ارتقا دهید. از همه ی ی مهم‌تر، پردازنده نسل ششمی Intel Core i3 را میتوان در این کامپیوتر یک شگفتی بزرگ دانست. بنابراین بـه طور قطع می‌توان ایسر اسپایر ES 15 را قدرتمندترین

 

انتخاب زیر 300 دلار نامید. البته بـه یاد داشته باشید که کارت گرافیک سطح ابتدایی HD 520 شـما را همراهی خواهد کرد. در صورت دلخواه میتوانید مدل قدرتمندتر حاوی پردازنده Core i5 و یا i7 این لپ‎تاپ را نیز با قیمتی بـه طبع بالاتر خریداری کنید.

 

لپ‎تاپ ارزان قیمت زیر 400 دلار

ایسوس ویوو بوک E403SA

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

مشخصه‌هـای جذاب

قیمت 399 دلار

عمر باتری شگفت انگیز

نمایشگر فول اچ دی

سبک، سهولت در حمل

درگاه USB نوع C

 

مشخصات فنی

نمایشگر 14 اینچ Full HD

تا 10 الی 12 ساعت عمر باتری

رم 4 گیگابایتی

1 پورت USB 3.0 – 1 پورت USB 2.0 و یک پورت USB نوع C

پردازنده اینتل پنتیوم N3700

سیستم عامل ویندوز 10

 

عملکرد این لپ‎تاپ با یک پردازنده اینتل اتم و رم 4 گیگابایتی برجسته نیست؛ اما این سخت افزار برای دانشجویان و دانش آموزانی که نیاز چندانی بـه برنامه نویسی‌ها و طراحی‌هـای پیچیده‌ ندارند کافی خواهد بود. دو چیز در خصوص این لپ تاپ وجود دارد که از آن انتخابی عالی می‌سازد.

 

نمایشگری 14 اینچی با وضوح Full HD که قطعا در این رنج قیمت بسیار کمیاب است. قطعا این نمایشگر برای تماشای فیلم مناسب خواهد بود؛ اما از آن مهم‌تر باید بـه عمر باتری شگفت انگیز این گوشی اشاره کرد که بدون شک، شـما عاشق آن خواهید شد.

 

هرچند عمر 10 الی 12 ساعتی برای یک لپ‎تاپ میتواند بسیار عالی باشد؛ اما اگر این میزان برای شـما کافی نیست، میتوانید بـه لطف درگاه USB نوع C آن، از طریق یک پاور بانک نیز دستگاه خود را شارژ کنید. همچنین وزن بسیار کم لپ‎تاپ ارزان قیمت ایسوس ویوو بوک E403SA نیز می‌تواند حمل و نقل آن را راحت کند.

 

لپ‎تاپ ارزان قیمت زیر 500 دلار

ایسوس X555 DA-AS11

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

مشخصه‌هـای جذاب

قیمت 448 دلار

نمایشگر مات

دی وی دی رایتر

اسپیکرهای بلند

 

مشخصات فنی

نمایشگر 15 اینچ Full HD

رم 8 گیگابایتی

2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 2.0

پردازنده AMD 4 هسته‌ای A10-8700P

سیستم عامل ویندوز 10

 

آیا تا بـه حال برای شـما هم پیش آمده است که از لپ تاپتان زیر تابش نور آفتاب استفاده کنید و صفحه چندان نمایان نباشد؟ شـما نیازمند یک نمایشگر با روکش مات خواهید بود. این یکی از کلیدی‌ترین ویژگی‌هایی است که شـما در لپ‎تاپ هایی ارزان‌تر از 600 دلار نمی‌توانید بیابید. بنابراین اگر قصد خرید یک لپ‎تاپ زیر 500 دلار با این ویژگی را دارید، ایسوس X555 DA-AS11 بهترین گزینه برای شماست.

 

بـه علاوه، یک نمایشگر بزرگ 15.6 اینچی فول اچ دی همراه با حافظه پرسرعت اس اس دی 256 گیگابایتی نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. همچنین این لپ تاپ با یک رم  8 گیگابایتی و پردازنده 4 هسته‌ای AMD A10 نیز همراه است که میتواند برای اجرای بازی‌ها آبرومندانه باشد.

 

از درگاه‌هـای ارتباطی این لپ‎تاپ میتوان بـه وجود یک دی وی دی رایتر، یک درگاه HMDI، یک درگاه VGA، یک اسکنر کارت حافظه و همچنین سه درگاه USB اشاره کرد. فقط باید مطمئن باشید که مدل “DA-AS11″ را می‌خرید و آن را با مدل ضعیف‌تر “DA-WS11″ اشتباه نگیرید. مدل WS11 از یک هارد 1 ترابایتی بهره میبرد، ولی وضوح تصویر آن بـه HD کاهش پیدا کرده است.

 

لپ‎تاپ ارزان قیمت زیر 600 دلار

ایسر اسپایر E5-575G-53VG

بهترین لپتاپ های باکیفیت و ارزان دانشجویی

مشخصه‌هـای جذاب

قیمت 550 دلار

نمایشگر بزرگ

عمر باتری طولانی

اسپیکرهای بلند

درگاه USB نوع C

کارت گرافیک انویدیا مناسب برای بازی

 

مشخصات فنی

نمایشگر 15 اینچ Full HD

رم 8 گیگابایتی

کارت گرافیک انویدیا GeForce 940MX 2GB

2 پورت USB 3.0 و 1 پورت USB 2.0

پردازنده نسل ششمی اینتل Core i5-6200U

سیستم عامل ویندوز 10

عمر باتری 12 ساعته

 

با قیمت 550 دلاری، قطعا شـما لپ‎تاپ ایسر اسپایر E5-575G را دوست خواهید داشت. یک لپ تاپ 15.6 اینچی، گزینه‌ای ایده آل برای لذت بردن از تماشای فیلم است. بلندگوهای این لپ تاپ نیز صدای مناسبی را ارائه میدهند؛ هرچند قدرت آن‌ها برای شنیدن در جمع چندان مناسب نیست.

 

همچنین لپ‎تاپ ارزان قیمت ایسر از سخت افزاری با عملکرد سریع برخوردار است. این سخت افزار شامل یک کارت گرافیک انویدیا GeForce 940MX میشود که مناسب برای اجرای اغلب بازی هـای کامپیوتری است. علاوه بر این باید بـه یک فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی پرسرعت اس اس دی نیز اشاره کرد.