پارس ناز پورتال

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

مجموعه : اخبار سینما
بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

به گزارش پارس ناز و به نقل از گاردین، در این مطلب، پیتر بردشاو و اندرو پولور منتقدان گاردین نگاهی به هیجان‌انگیزترین فیلم‌های تابستان می‌اندازند. در این مقاله گذری خواهیم داشت بر بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016 که در ادامه با آنها بیشتر آشنا خواهید شد.

 

از «شکارچیان روح» گرفته تا «اکس‌مِن» و «بورن»، وقت اکران فیلم‌های پرفروش دارد از راه می‌رسد. می‌توانید با تارزان تاب بخورید یا با تینا فی وارد منطقه‌های جنگی عراق بشوید.

 

 

«فلورنس فاستر جنکینز»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

هیو گرنت و مریل استریپ در این کمدی تلخ‌و‌شیرین احساساتی که با اقتباس از داستانی حقیقی ساخته شده، ارتباطی دوست‌داشتنی با هم دارند.

 

استریپ نقش فلورنس فاستر جنکینز، یک خواننده ثروتمند دهه ۱۹۴۰ را بازی می‌کند که باور داشت صدای سوپرانوی فوق‌العاده‌ای دارد، حتی با وجود اینکه به هیچ وجه گوش موسیقی ندارد. گرنت نقش همسر و مدیر برنامه‌های وفادار او را بازی می‌کند.

 

«هر کی یه چیزی می‌خواهد!!»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

ریچارد لینکلیتر، خالق شاهکاری به نام «پسربچگی» با پروژه‌ای بازگشته که ریشه در دنیای «اِسلَکِر» فیلم‌های اولیه‌اش دارد. دهه ۱۹۸۰ است و داستان گروهی از دانشجویان کالج را تماشا می‌کنیم. اما این فیلم نکات ظریف‌تر و عمیق‌تری هم دارد.

 

«ویسکی تانگو فاکسترات»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

در این فیلم تینا فی ستاره «۳۰ راک» و بانوی کمدی آمریکا نقش شخصیتی به نام کیم را بازی می‌کند؛ روزنامه‌نگاری بامزه اما پرهرج‌و‌مرج که اخبار عراق و افغانستان را پوشش می‌دهد و از نظر احساسی بیشتر از حد خود جلو رفته است. این فیلم با اقتباس از کتاب خاطرات کیم بِیکِر،‌ خبرنگار واقعی مناطق جنگی ساخته شده است.

 

«اکس‌مِن: آپوکالیپس»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

فیلم‌های ابرقهرمانی پایان ندارند. برایان سینگر جدیدترین فیلم «اکس‌من» مارول را کارگردانی کرده و در آن جنیفر لارنس نقش میستیک را بازی می‌کند که حالا باید با یکی دیگر از انسان‌های جهش‌یافته به نام آپوکالیپس با نقش‌آفرینی اسکار آیزک مقابله کند.

 

البته این فیلم باید صحنه‌های خیلی جالبی به نمایش بگذارد تا بتواند به پای سکانس‌های خاص «اکس‌من: روزهای گذشته آینده» مثل صحنه اسلوموشن کوییک‌سیلور برسد.

 

«آلیس آن سوی آینه»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

دنباله «آلیس» تیم برتون که هنوز هم میا واسیکوسکا در آن نقش آلیس را بازی می‌کند و جانی دپ و هلنا بونهام کارتر هم حضور دارند. برتون مسئولیت کارگردانی فیلم را به جیمز بابین فیلمساز بریتانیایی واگذار کرده است. فیلم اول سال ۲۰۱۰ فروش قابل توجهی داشت، برای همین این یکی کارهای زیادی برای انجام دادن دارد.

 

«وارکرفت: آغاز»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

بازی فانتزی وارکرفت که تا به حال در قالب بازی‌های ویدیویی، رمان، کمیک و مجموعه‌ای از آثار کلکسیونی در دسترس هواداران قرار گرفته، حالا یک فیلم سینمایی هم دارد. داستان فیلم به حمله ارتش اُرک‌ها می‌پردازد که صلح قلمرو اَزِرات را به خطر می‌اندازد.

 

دانکن جونز کارگردان این فیلم است و مطمئنا هواداران «وایکینگ‌ها» از دیدن بازیگر نقش اصلی این سریال یعنی تراویس فیمِل در این پروژه بزرگ خوشحال خواهند شد.

 

«الویس و نیکسون»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016بتمن و سوپرمن را فراموش کنید، این یکی خیلی عجیب‌تر است: یک ملاقات حقیقی در دهه ۱۹۷۰ که با یک عکس رسمی از دست دادن الویس پرسلی و ریچارد نیکسون جاودانه شد.

 

الویس بی‌خبر به کاخ سفید رفته بود و می‌خواست پرزیدنت او را مامور مخفی مبارزه با مواد مخدر کند. در این فیلم مایکل شنون در نقش الویس ظاهر می‌شود و کوین اسپیسی هم نیکسون است.

 

«افسانه تارزان»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

جدیدترین فیلم ساخته شده درباره شخصیت محبوبی که ادگار رایس باروز خلق کرد، از الکساندر اسکارشگُرد بازیگر «ترو بلاد» در نقش لرد گری‌استوک استفاده می‌کند که سال‌ها بعد از دوران «کلاسیک» تارزان، دوباره به آفریقای مرکزی بازگشته است.

 

آخرین فیلم لایو اکشن تارزان مربوط به ۲۰ سال پیش می‌شود، بنابراین احتمالا آماده یک ریبوت پرهزینه هستیم. دیوید یِیتس، کارگردان استاد فیلم‌های «هری پاتر» مسئولیت این فیلم را بر عهده دارد و تنها زمان مشخص می‌کند که می‌تواند یک مجموعه موفق دیگر بسازد یا خیر.

 

«شکارچیان روح»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

اولین تجلی سینمایی «دنیای شکارچیان روح» جدید، پروژه‌ای با هدایت بازیگران زن است و در آن دو بازیگر «ساقدوش‌ها» یعنی ملیسا ‌مک‌کارتی و کریستن ویگ به کیت مک‌کینون از «پخش زنده شنبه شب» و لزلی جونز می‌پیوندند.

 

«بی‌اف‌جی» یا «غول بزرگ مهربان»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

رمان سال ۱۹۸۲ رولد دال در سال ۱۹۸۹ به یک فیلم انیمیشن تبدیل شد، اما حالا استیون اسپیلبرگ یک نسخه لایو اکشن از آن ساخته و به نظر می‌رسد این بتواند فیلم خانوادگی بزرگ تابستان باشد.

 

مرد خبرساز این روزهای سینما یعنی مارک رایلنس غول مهربانی است که یک دختر بچه را می‌دزدد تا به او در شکست دادن گروهی از غول‌های بدجنس، کمک کند.

 

اسپیلبرگ مقابل رایلنس از یک بازیگر ۱۱ ساله ناشناخته به نام روبی بارنهیل استفاده کرده و دقیقا این نوع فیلم‌های فانتزی کودکان است که بهترین کیفیت‌های کاری اسپیلبرگ را بیرون می‌آورد؛ پس حتما حواستان به این فیلم باشد.

 

«جیسون بورن»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

پل گرین‌گرس برای اولین بار از «اولتیماتوم بورن» سال ۲۰۰۷ تا به حال پشت فرمان بورن نشسته است. ظاهرا او با این فیلم می‌خواهد این مجموعه فیلم‌های جاسوسی را در قالب فیلم‌هایی که پایان باز دارند معرفی کند.

 

هنوز به غیر از تریلری که نشان می‌دهد جیسون بورن (مت دیمون) مسلما بازگشته و از نیکی پارسونز (جولیا استایلز) محافظت می‌کند، جزییات بیشتری از فیلم در دست نیست. آلیسیا ویکاندر جالب‌ترین بازیگر اضافه‌شده به مجموعه است و قرار است نقش یکی از دستیاران سازمانی را بازی کند.

 

«جوخه خودکشی»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

فیلمی از اجتماع آدم‌بده‌ها که شامل شخصیت‌هایی از جمله جوکر، ددشات و بومرنگ می‌شود و بخشی از تلاش دی‌سی کامیکس در رقابت با «دنیای گسترده» فیلم‌های ابرقهرمانی مارول است.

 

با توجه به اینکه «بتمن مقابل سوپرمن» هم عملکرد نه چندان خوبی داشت، دی‌سی امید زیادی به این فیلم دارد. با کارگردانی دیوید آیر سازنده «غضب»، جرد لتو، ویل اسمیت و مارگو رابی در این فیلم بازی می‌کنند و تیمی را برای نجات جهان شکل می‌دهند. اگر این عملی نشد، فیلم «لیگ عدالت» هم در راه است

 

«در جستجوی دُری»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

جدیدترین فیلم پیکسار دنباله‌ای برای فیلم محبوب «در جستجوی نیمو» سال ۲۰۰۳ است. اینجا، تمرکز داستان روی رفیق فراموش‌کار نیمو یعنی دُری (با صداپیشگی الن دجنرس در هر دو فیلم) است که به کالیفرنیا سفر می‌کند تا خانواده‌اش را پیدا کند.

 

بازخوردهای متوسط نسبت به «دایناسور خوب» سال ۲۰۱۵ باعث شد کمی از شانس «در جستجوی دری» هم کاسته شود، اما همیشه اگر حرف‌مان اشتباه از آب در بیاید هم خوشحال خواهیم بود.

 

«جولیِتا»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

بعد از اینکه نام پدرو آلمادوار کارگردان مطرح اسپانیایی و برادرش در اسناد پاناما آورده شد، برداشت غیرمنتظره این کارگردان از اثر کوتاه آلیس مونرو، استاد داستان کوتاه کانادا هم شهرت بیشتری پیدا کرد.

 

البته خود آلمادوار بعد از آن ماجرا از رسانه‌ها دور ماند. فیلم «جولیتا» که در کن پیش‌نمایش خواهد شد، از اِما سوآرزدر نقش زنی استفاده می‌کند که دنبال دختر فراری‌اش است.

 

«بن‌هور»

بهترین فیلم های سینمایی در تابستان 2016

این یکی از آن بازسازی‌هایی است که کسی خیلی مشتاقش نبود. اما احتمالا به خاطر افزایش مخاطبان مذهبی فیلم، «قصه مسیح» هم توانست یک بار دیگر خود را به پرده بزرگ برساند.

 

جک هیوستون از «بوردواک امپایر» وارد نقش چارلتون هستون یعنی شاهزاده‌ای یهودی که توسط رومن‌ها به بردگی گرفته شده می‌شود و توبی کِبِل هم مِسالا، دوست دوران کودکی اوست.

 

اگر بخواهیم راستش را بگوییم خیلی محتمل نیست که این فیلم بتواند مثل فیلم اصلی سال ۱۹۵۹ یازده جایزه اسکار ببرد، اما احتمالا می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.