پارس ناز پورتال

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

مجموعه : اخبار سینما
بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

دانستن قدر زندگی و ارزش آن کاری است که همیشه ما انسان ها از آن غافل هستیم و در این راه تلاشی نمی کنیم. زندگی در حال سرعت گرفتن است و ما همیشه عجله داریم که همه چیز را در همان روز انجام دهیم و در همان حال خلاق هم باشیم. با این آشفتگی هیچ گاه متوجه افراد و چیزهای فوق العاده اطرافتان نمی شوید.

 

اما گاهی باید چند لحظه صبر کرد و مطمئن شد که چیزی واقعا مهم و ارزشمند را در طول روز از دست نداده باشید.امروز می خواهم لیستی از ۱۰ فیلم را به شما معرفی کنم که می توانند نگاهتان به دنیا را تغییر دهند و کاری کنند برای هر لحظه زندگی ارزش قائل شوید.

 

Southpaw

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

این فیلم داستان یک مشت زن حرفه ای شکست نا پذیر است به نام بیلی هوپ، کسی که تقریبا همه چیز داشت تا واقعا شاد باشد: پیشه ای گیرا، همسری دوست داشتنی، و یک دختر زیبا. اما در یک روز غم انگیز تراژدی برای بیلی و خانواده اش رخ می دهد. او تقریبا همه چیز را از دست می دهد،

 

همسرش، دخترش و شغلش را. حالا او باید همه چیز را از اول شروع کند، و سخت بجنگد تا دوباره زندگی اش به مسیر قبلی بازگردد. چیزی که این فیلم را خاص می کند طبیعت حقیقی و عاطفی بودن آن است. این فیلم دنیای درونتان را کاملا بهم می زند، شما را در جایگاه یک قهرمان قرار می دهد، و وادارتان می کند همراه با او بر تمام موانع غلبه کنید.

 

Everest

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

یک گروه از کوهنوردان به رهبری فردی با تجربه آخرین صعود خود برای فتح قله اورست را شروع می کنند. اما در برابر قدرت طبیعت چقدر کوچک و ناتوان هستند! در دامنه های کوه دچار یخبندان می شوند، در همین حال از شدت سختی دلتنگ خانه و خانواده خود می شوند.

 

آخرین صحبت های قهرمان داستان با همسرش حتی منفصل ترین بیننده ها را هم از نظر احساسی تحت تاثیر قرار می دهد. بعد از دیدن این فیلم اولین چیزی که می خواهید انجامش دهید در آغوش گرفتن عزیزانتان است.

 

Unbroken

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

جنگ جهانی دوم جان میلیون ها انسان را گرفت. این جنگ حتی به لوییس زمپرینی ورزشکار بازی های تابستانی المپیک نیز رحم نکرد. اما نه سقوط هواپیما، نه ده ها روز گیر کردن در یک قایق وسط اقیانوس آرام، نه مشکلات وحشتناکی که در اردوگاه ژاپنی ها داشت نتوانست روحیه اش، تصمیمش و آرزویش را تضعیف کند. داستان زیبای زندگی زمپرینی به شما یاد آور می شود که زندگی زیباست، حتی اگر همه چیز بر علیه شما باشد.

 

The Finest Hours

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

این فیلم بر اساس داستانی حقیقی ساخته شده است. برنارد وبر خدمه ای جوان است در گارد ساحلی، که تحت تاثیر یک دختر زیبای محلی به نام میریام پنتینن قرار می گیرد. آنها تصمیم می گیرند ازدواج کنند، اما بر اساس قانون، برنارد باید از فرمانده ایستگاه خود برای این ازدواج اجازه نامه دریافت کند.

 

روز دریافت اجازه نامه برنارد برای نجات یک تانکر نفت که در کولاک گیر کرده اعزام می شود. صحنه های فیلم واقعا نفس گیر هستند و بیننده را جذب خود می کنند، در این فیلم از خود گذشتگی و ترجیح جان دیگران به جان خود را خواهید دید.

 

Youth

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

دو جنتلمن کهنسال، فرد بالینگر و مایک بویل، از تعطیلات خود در مکانی لوکس واقع در کوه های آلپ سوئیس لذت می برند. آنها به زندگی خود نگاه می کنند، روزهای جوانی را به یاد می آورند، و به کسانی که همچنان سال های زیادی برای زندگی دارند بسیار حسودی می کنند. اما قصد اصلی آنها تشویق افراد جوان به بدست آوردن اهدافشان در زندگی ، کمک به آنها برای غلبه بر ترس از خطا کردن،

 

و اینکه زندگی را به بهترین شکلش حس کنند، است. آنها می خواهند افراد جوان طوری این دوران طلایی را بگذرانند که زمان پیری حسرتش را نخورند. این فیلم کاریست بسیار سرگرم کننده و فلسفی درباره گذشته و آینده، درباره زندگی و مرگ.

 

Me and Earl and the Dying Girl

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

گِرِگ و ارل دو دانش آموز دبیرستانی هستند که هرگز علاقه ای به مهمانی رفتن نداشتند و می خواستند از همه پنهان بمانند. با این حال این دو علاقه مندی های خاص خودشان را دارند: تقلید صحنه فیلم های کلاسیک مورد علاقه شان. اما زمانی که مادر گِرِگ او را مجبور می کند با ریچل آشنا شود

 

همه چیز تغییر می کند، ریچل مبتلا به سرطان خون است. با این حال تولید کنندگان فیلم بیماری ریچل را خیلی رومانتیک نکرده اند و آن را به صراحت نشان داده اند، مرگ دوست نزدیک مسلما فقدانی ناراحت کننده و فراموش نشدنی است، اما همچنان می توانی کاری کنی در سال ها، ماه ها، و یا حتی ساعت های پایانی عمرش به او خوش بگذرد و لبخند بزند.

 

Danny Collins

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

دنی کولینز ستاره راک سالخورده ۱۹۷۰ از شهرت خود نهایت بهره را می برد. وقتی مدیر برنامه هایش نامه ای از جان لنون که سال ها پیش به او نوشته بود را نشانش می دهد زندگی این موزیسین به کلی تغییر می کند. در این نامه جان لنون ستاره گروه بیتلز از او خواسته بود استعداد

 

خود را سر چیزهای بی اهمیت هدر ندهد. بعد از خواندن نامه، قهرمان داستان ( که آلپاچینو نقشش را بازی می کند ) متوجه می شود شاید زندگی اش  نباید به این شکل که در حال حاضر است باشد، پس سعی می کند روی دیدگاه هایش تجدید نظر کند، رفتارش با خانواده را تغییر دهد و عشق واقعی را در زندگی پیدا کند.

 

Ricki and the Flash

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

این فیلم درباره زنی است به نام لیندا که خانواده اش را رها کرده تا به دنبال رویایش برای تبدیل شدن به یک ستاره راک برود. بعد از چندین تلاش ناموفق برای دست و پا کردن اسم و رسم درصنعت موسیقی، لیندا این فرصت را پیدا می کند تا دوباره ارتباطش با خانواده را سر و سامان دهد.

 

اما آیا بعد از این همه سال خانواده اش با آغوشی باز از او استقبال می کنند؟ داستان لیندا به ما یاد آور می شود، که هر تصمیمی که می گیرید عواقبی دارد و عشق ورزیدن و اهمیت دادن به خانواده منبع اصلی شادی است.

 

Ma Ma

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

فیلمی است اسپانیایی در ژانر درام و داستان معلم ۴۰ ساله ای به نام ماگدا را بازگو می کند که زندگیش به ناگهان کاملا تغییر می کند. از شوهرش طلاق می گیرد، شغلش را از دست می دهد، و تشخیص داده می شود که سرطان سینه دارد. اما قهرمان داستان، که توسط پنه لوپه کروز بازی می شود

 

تسلیم نمی شود و برای زندگی و آرزوهایش می جنگد. Ma Ma فیلمی است تاثیر گذار که به ما می آموزد از هر لحظه زندگی لذت ببریم و فقط برای آنها که برایمان عزیز هستند زندگی کنیم.

 

Amy

بهترین فیلم هایی که درس زندگی به ما می دهند

ایمی فیلمی مستند است که زندگی و مرگ خواننده و ترانه سرا مشهور بریتانیایی ایمی واین هاوس را به تصویر می کشد. این فیلم تلخ و ناراحت کننده نگاهی عمیق به شخصیت و زندگی  کوتاه این خواننده و اینکه چگونه الکل و مواد مخدر آرام آرام او را در سن ۲۷ سالگی به کام مرگ کشید دارد.

 

تمام کاری که ما حالا می توانیم انجام دهیم این است که از اشتباهات او درس بگیریم: عاداتی که خودمان را نابود می کند کنار بگذاریم. زمان و احساساتمان را به خاطر افرادی که ارزشش را ندارند هدر ندهیم، در عوض خودمان را دوست بداریم و به هر روز مانند فرصتی جدید بنگریم.