پارس ناز پورتال

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم 

سرکه ماده ای است همه ی ي کاره که در همه ی ي خانه ها هست و استفاده هـای بسیاری هم دارد. از ضدعفونی کردن گرفته تا طعم دهنده غذاها. با دیدن سرکه اولین چیزی که بـه ذهنتان میرسد یک سالاد خوشمزه و دلچسب است. اما کاربردهای سرکه بیشتر از این است. سرکه نه تنها میتواند جای شوینده هـای قوی را بگیرد بلکه برای زیبایی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سرکه سفید

سرکه سفید یکی از محصولاتی است که باید در هر خانه ای وجود داشته باشد. سرکه سفید نه تنها برای آشپزخانه مفید است بلکه بـه درد زیبایی و شویندگی هم می خورد.

 

سرکه علف هـای هرز را از بین میبرد

با سرکه سفید می‌توان علف هـای هرز را بـه راحتی از بین برد. برای این کار فقط کافی است کمی سرکه روی علف هـای هرز بپاشید.

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

موها را نرم و ابریشمی نگه می دارد

برای این‌که مو هـای نرم و ابریشمی داشته باشید سرکه و آب را با هم مخلوط کنید «یک سوم مخلوط سرکه باشد و دو سوم آن آب» روی تمام موها اسپری کنید و بعد از ۱۰ دقیقه بشوئید.

 

بوی سیگار را از بین میبرد

برای از بین بردن بوی سیگار مقداری سرکه داخل ظرفی بریزید و آن را در مکانی که میخواهید بوی سیگار خنثی شود قرار دهید.

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

دوام لاک را بالا میبرد

قبل از این‌که لاک بزنید ناخن ها را بـه مدت ۱۰ دقیقه داخل سرکه قرار دهید. سپس متوجه می شوید که لاک ها مدت زمان بیشتری روی ناخن ثابت می مانند.

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

وان حمام را تمیز و براق میکند

سرکه خاصیت پاک کننده و آنتی باکتریال دارد. مخلوطی از سرکه و آب «یک سوم سرکه و دوسوم آب» درست کنید و روی قسمت هایی که میخواهید تمیز کنید بپاشید. سطح مورد نظر بـه قدری تمیز میشود که تا کنون ندیده بودید.

 

لکه هـای کف اتاق و روی فرش را از بین می برد

برای از بین بردن لکه هـای کف اتاق ۱ پیمانه سرکه را با ۲ لیتر آب گرم مخلوط کنید. برای از بین بردن لکه هـای روی فرش ابتدا روی لکه کمی سرکه بریزید و سپس کمی مایع شستشو. بعد از خشک شدن با برس روی آن بکشید.

 

لکه هـای عرق را از بین میبرد

کمی سرکه روی جای لکه روی لباس بریزید و بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه سرکه روی لباس بماند سپس بشوئید.

بهترین استفاده های سرکه را بدانیمسرکه سیب

سرکه سیب علاوه بر این‌که چاشنی خوبی برای سالاد است در رژیم زیبایی هم کاربرد زیادی دارد. برای این‌که واکنش آلرژیک بـه آن نشان ندهید بهتر است آن را هنگام استفاده با آب مخلوط کنید. حتما باید شب ها استفاده کنید تا در معرض خورشید قرار نگیرید چون باعث ایجاد لکه روی پوست می شود.

 

لکه هـای صورت را از بین می برد

سرکه سیب سلول هـای مرده پوست را از بین میبرد و بـه شـما پوستی جوان و شاداب می دهد. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را در نصف لیوان آب بریزید و با یک پد نخی روی تمام پوست بدن بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوست بماند.

 

با آکنه ها مبارزه می کند

سرکه سیب چربی اضافی پوست را میگیرد و از التهاب پیشگیري میکند. زخم جوش را از بین میبرد، منافذ پوست را باز میکند و بـه پوست اجازه نفس کشیدن میدهد.

 

بـه عنوان تونر مصرف میشود

یک قاشق غذاخوری سرکه را با دو فنجان آب مخلوط کنید و پنبه را بـه آن آغشته کنید. آن را بـه جز اطراف چشم ها بـه پوست صورت در حالی‌که خشک است بمالید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید و سعی کنید آن را نشوئید. سرکه ph پوست را متعادل می کند، نا خالصی ها را از بین میبرد و جریان خون را تحریک میکند.

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

شوره سر را درمان میکند

سرکه سیب تاثیر شگفت انگیزی در درمان شوره سر دارد. نصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب مخلوط کنید و روی موها و کف سر اسپری کنید. موها را داخل حوله بپیچید و بگذارید ۱۵ دقیقه در حوله بماند. سپس بشوئید. سرکه را میتوانید داخل شامپو هم بریزید.

 

کبودی ها را از بین می برد

یک عدد پنبه تمیز را آغشته بـه سرکه سیب کنید و مستقیما روی کبودی ها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند. خاصیت ضد التهابی سرکه کبودی ها را درمان میکند، جریان خون را تقویت میکند و باعث سرعت فرآیند درمان میشود.

بهترین استفاده های سرکه را بدانیم

نیش پشه را درمان میکند

خاصیت ضد عفونی، ضد خارش و ضد باکتری دارد سرکه سیب باعث رفع خارش نیش پشه میشود.

 

توصیه هایی در رابطه با استفاده سرکه برای پوست:

هیچوقت سرکه خالص بـه پوست نمالید سعی کنید همیشه سرکه را با آب مخلوط کنید چون باعث ایجاد حساسیت هـای آلرژیک در پوست میشود. میزان پیشنهادی یک واحد سرکه و دو واحد آب است.

 

قبل از استفاده از مخلوط سرکه و آب آن را خوب هم بزنید.

 

قبل از این‌که سرکه را برای پوست استفاده کنید کمی آن را چک کنید تا مطمئن شوید که پوست تان بـه سرکه حساسیت ندارد. برای این کار کمی سرکه روی پوست دست بمالید و صبر کنید اگر هیچ اتفاقی نیفتاد روی صورت استفاده کنید.

 

وقتی برای اولین بار سرکه استفاده می کنید حداکثر ۵ دقیقه روی پوست بماند. میتوانید برای مصرف دوم زمان را بیشتر کنید.

 

بـه خاطر بسپارید که مصرف سرکه برای پوست باید شبانه انجام شود زیرا وقتی در معرض آفتاب قرار بگیرد روی پوست زخم و لک ایجاد میکند.