پارس ناز پورتال

بلوغ دختران نوجوان و دانستن واقعیت ها

مجموعه : بهداشت زنان
بلوغ دختران نوجوان و دانستن واقعیت ها

بلوغ دختران نوجوان و دانستن واقعیت ها 

صحبت درباره مسائل جنسی در کشور ما تابو است اما باید این تابو را شکست,وقتی دختر نوجوان به سن بلوغ می رسد باید به وی آموزش های لازم را داد. وقتی که درباره بلوغ با دخترتان گفت‌وگو می‌کنید، باید با روی گشوده به این کار بپردازید. علاوه بر این، بهتر است تغییرات خاصی را که به‌زودی تجربه خواهد کرد، مستقیما با او در میان بگذارید. او را تشویق کنید به این‌که درباره هر سوال یا دغدغه‌ای پیش شما بیاید.

 

 وقتی که درباره بلوغ با دخترتان گفت‌وگو می‌کنید، باید با روی گشوده به این کار بپردازید. علاوه بر این، بهتر است تغییرات خاصی را که به‌زودی تجربه خواهد کرد، مستقیما با او در میان بگذارید. او را تشویق کنید به این‌که درباره هر سوال یا دغدغه‌ای پیش شما بیاید. صحبت کردن همراه با همدلی و صداقت، اعتماد و ارتباط محکمی بین شما و دخترتان به وجود می‌آورد که در دوران بلوغ واقعا به او کمک می‌کند.

 

شما به‌عنوان والدین باید کاری کنید که دخترتان در این دوران احساس تنهایی نکند و بداند که در سفرش به‌سوی دوران بزرگ‌سالی همواره شما را در کنار خودش دارد. بلوغ برای دختران در سنین مختلفی شروع می‌شود، اما معمولا بین سنین ۸ تا ۱۳ سالگی آغاز می‌گردد و تا سنین ۱۶ تا ۱۸ سالگی ادامه می‌یابد. بلوغ، نوعی روند طبیعی است که همه دختران نوجوان باید از آن عبور کنند.

 

تغییرات هورمونی در دوران بلوغ شروع می‌شوند و بدن دختران نوجوان نیز بلوغ را تجربه می‌کند. بنابراین به دخترتان توضیح دهید که همراه با بلوغ،‌ این موارد را تجربه خواهد کرد: رشد پستان‌ها، بیشتر شدن بوی بد بدن، رشد قدی،‌ رشد موها در زیربغل و ناحیه واژن، و دوره‌های ماهانه.دختر شما باید بداند که کنترل کردن هر کدام از این تغییرات می‌تواند در اولین مراحل واقعا سخت باشد.

 

بنابراین او نباید از این سختی ناراحت شود. این نکته باعث می‌شود که اعتمادبه‌نفس او افزایش پیدا کند و آمادگی بیشتری در مواجهه با مسائل دوران بلوغ به دست بیاورد.