پارس ناز پورتال

برند نکسوس دیگر وجود نخواهد داشت

برند نکسوس دیگر وجود نخواهد داشت

برند نکسوس دیگر وجود نخواهد داشت 

امسال گوگل گوشی های خود را با برند نکسوس عرضه نکرده است است و این مهر ختامی بر تولید گوشی با برند نکسوس می باشد. طبق اخبار منتشرشده، گوشی‌های اندرویدی امسال گوگل با برند Nexus عرضه نخواهند شد و احتمالا این پایان عمر برندی است که طی شش سال گذشته پرچم‌داران قدرتمندی تحت نام آن به بازار معرفی شدند.

 

گوشی‌های جدید گوگل را، که این اواخر تصاویر و اطلاعات مختلفی از آن‌ها افشا شده است، اچ‌تی‌سی می‌سازد، اما با توجه به شنیده‌ها از افراد نزدیک به برنامه‌های گوگل، نامی متفاوت از نکسوس خواهند داشت.گوشی‌های نکسوس، که 6 سال گذشته تجربه اندروید خالص را برای کاربران به ارمغان آوردند، به پایان خط خود رسیده‌اند و گوشی‌های جدید گوگل با برند و رابط کاربری متفاوتی عرضه خواهند شد.

 

طبق اخبار منتشرشده، گوشی‌های اندرویدی امسال گوگل با برند Nexus عرضه نخواهند شد و احتمالا این پایان عمر برندی است که طی شش سال گذشته پرچم‌داران قدرتمندی تحت نام آن به بازار معرفی شدند. گوشی‌های جدید گوگل را، که این اواخر تصاویر و اطلاعات مختلفی از آن‌ها افشا شده است، اچ‌تی‌سی می‌سازد، اما با توجه به شنیده‌ها از افراد نزدیک به برنامه‌های گوگل، نامی متفاوت از نکسوس خواهند داشت.

 

گوگل اولین بار در دسامبر 2009 با کمک اچ‌تی‌سی از نکسوس وان رونمایی کرد و حال باید گفت که عمر این سری سال گذشته با معرفی Nexus 6P و Nexus 5X به پایان رسیده است. در طول عمر پروژه نکسوس، گوگل با شرکت‌های مختلفی مانند سامسونگ، ال‌جی، اچ‌تی‌سی، ایسوس و هوآوی برای ساخت و فروش تبلت و گوشی هوشمند همکاری کرد

 

تا از طریق این محصولات بتواند آخرین نسخه سیستم‌عاملش را به همگان معرفی کند. طبق شنیده‌ها، جلو و عقب گوشی‌های جدید برند گوگل حک شده است و بر خلاف عادت پیشین، که برند شرکت سازنده نیز روی دستگاه حک می‌شد، اثری از برند HTC دیده نمی‌شود. هنوز معلوم نیست گوگل به جای اسم نکسوس قصد استفاده از چه نامی را دارد.

 

غافلگیری دیگر در مورد دو گوشی جدید گوگل ممکن است رابط کاربری باشد. سال‌های گذشته سری نکسوس اندروید خالص را به کاربران ارائه می‌داد، اما طبق شنیده‌ها دو گوشی جدید به نرم‌افزار و رابط کاربری جدیدی مجهز شده‌اند که فعلا با نام اندروید Vanilla خوانده می‌شود. این روندی کاملا متفاوت از سری نکسوس است

 

و اگر به مسیر حرکت گوگل توجه کنیم متوجه می‌شویم که این تغییر اجتناب‌ناپذیر بوده است. گوگل هر روز اپلیکیشن‌ها، سرویس‌ها و قابلیت‌های مالکیتی بیشتری به گوشی‌های نکسوس خود اضافه می‌کرد و این باعث شده بود که از فلسفه اولیه «نکسوس» دور شود.این تغییر انقلابی هم‌راستا با اطلاعاتی است که اکانت @evleaks اخیرا منتشر کرده است.

 

طبق این تصاویر دکمه‌های اندروید، رنگ‌بندی و تنظیمات گوشی‌های جدید گوگل متفاوت با چیزی است که در اندروید نوقای نکسوس 5ایکس و 6پی دیده‌ایم.گرچه کاملا نمی‌توان گفت که نکسوس مرده است، اخباری که برای جایگزینی نام برند نکسوس شنیده می‌شود به روشنی گویای این نکته است که گوگل استراتژی جدیدی برای دستگاه‌های اندرویدی خود اتخاذ کرده؛

 

تغییری که نه تنها در نام، بلکه در نرم‌افزار و تجربه کاربری نیز مشاهده خواهد شد. تمام این تغییرات با گفته مدیرعامل گوگل، ساندار پیچای، در ژوئن امسال هم‌خوانی دارد. وی گفته بود که گوگل می‌خواهد بیشتر و بیشتر در طراحی گوشی‌هایش دخالت داشته باشد.با وجود اینها فعلا خبری از عرضه تبلت اندرویدی گوگل نیست.

 

از طرفی شنیده می‌شود که تا پایان امسال گوگل دو ساعت هوشمند با سیستم‌عامل اندروید ور نیز عرضه خواهد کرد؛ ساعت‌هایی که فعلا با نام‌های Angelfish و Swordfish شناخته می‌شوند.با نزدیک شدن به پاییز و زمان ارائه اولین آپدیت فصلی اندروید نوقا، احتمالا شاهد بزرگ‌ترین تغییر در خط تولید گوشی‌های اندرویدی گوگل خواهیم بود. باید منتظر ماند و دید این تغییر آینده گوگل و اندروید را چقدر تحت تاثیر قرار می‌دهد.