پارس ناز پورتال

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامی

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامی

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامی 

فکر کنید که برند سامسونگ به تولید تجهیزات نظامی رو آورد کمی عجیب است اما در حقیقت برخی از برندهای تولید لوازم خانگی در ساخت تجهیزات نظامی مبادرت می ورزند. طی چند سال اخیر، برخی برندها و محصولات آسیای شرقی که بیشتر کره ای و ژاپنی هستند، رونق فراوانی در کشورمان پیدا کرده

 

و عملا بی رقیب شده اند اما علاوه بر آنکه این شرکت های معروف کره ای و ژاپنی سالهاست که سهم زیادی از بازار خودرو، لوازم خانگی و فناوری های دیجیتال را از آن خود کرده اند شاید تعداد بسیار کمی از مردم ایران مطلع باشند که این شرکت ها مثل سامسونگ کره جنوبی یا میتسوبیشی ژاپن در بحث ساخت سلاح نیز دستی بر آتش داشته و محصولات فراوانی را نیز در این بخش به بازار فرستاده اند.

 

سامسونگ؛ از تانک تا توپ خودکششی

شرکت سامسونگ برای بسیاری از ایرانیان یادآور تلفن همراه، لوازم خانگی، و قطعات الکترونیکی است. ولی مسئله اینجاست که این شرکت کره ای در بحث سلاح و خصوصا توپ خودکششی نیز یکی از طراحان خوب بازار جهانی به حساب می آید.

 

شرکت SAMSUNG TECHWIN به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین دو شرکت سامسونگ و TECHWIN در دهه 1970 آغاز به کار کرد. این شرکت کار خود را در حوزه موتورهای هواپیما آغاز کرده و تحت لیسانس شرکت جنرال الکتریک به تولید موتور هواپیمای جنگنده اقدام کرد.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیتوپ خودکششی K-9

 

به گزارش پارس ناز در ادامه این شرکت به تولید توپ های خودکشششی روی آورده و در سال 1999 میلادی توپ خودکششی 155 میلی متری مدل K-9 ساخت این شرکت وارد خدمت ارتش کره جنوبی شد. این شرکت همچنین در بحث های دیگر دفاعی مثل تولید زیرسامانه های لازم برای تانک بومی K2 و یک سامانه رباتیک رزمی برای ارتش کره جنوبی نیز فعالیت کرده است.

 

توپ K-9 ساخت این شرکت به ترکیه صادر شده است. هندوستان نیز قراردادی برای خرید و تولید بومی 100 دستگاه از این توپ را به امضاء رسانده و لهستان نیز تعدادی از شاسی های این سامانه را برای ترکیب با یک سامانه بومی 155 میلی متری خودکششی خریداری کرده است.از سال 2015 میلادی به این سو با خریده شدن سهم سامسونگ این شرکت به اسم Hanwha Techwin شناخته می شود.

 

دوو؛ از سلاح سبک تا زیردریایی

شرکت دوو کره جنوبی در سالهای اخیر به عنوان یک خودروساز و همچنین سازنده لوازم خانگی در کشور ما شناخته می شود اما بخشی از این شرکت با عنوان صنایع دقیق دوو از سال 1981 بحث تولید سلاح های سبک را در داخل این کشور به عهده گرفته است.

 

این شرکت در ابتدا به تولید تحت لیسانس چند مدل اسلحه سبک آمریکایی پرداخته و سپس تولیدات بومی خود را به ارتش کره جنوبی عرضه کرد که در حال حاضر شامل طیف کاملی از سلاح های سبک شامل اسلحه کمری، مسلسل دستی، سلاح هجومی، تیربار، تفنگ تک تیرانداز و نارنجک انداز می باشد.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیاسلحه هجومی K2

 

برای نمونه اسلحه هجومی K2 ساخت این شرکت در حال حاضر سلاح هجومی استاندارد ارتش کره جنوبی بوده و در بازار صادرات نیز به خوبی ظاهر شده است. اندونزی، مکزیک، نیجریه، عراق و پرو نیز از جمله مشتریان این اسلحه ساخت کره جنوبی هستند. بخش صنایع دقیق دوو پس از خریداری شدن توسط شرکت دیگری، امروزه به عنوان S&T Motiv شناخته می شود.

 

این شرکت همچنین دارای بخش کشتی سازی نیز بوده و هم در ارتقاء زیردریایی های نیروی دریایی کره جنوبی و همچنین در ساخت ناو جنگی برای این کشور نقش مهمی را ایفا می کند. ارتقاء زیردریایی های تایپ 209 نیروی دریایی کره جنوبی که در اصل ساخت آلمان بودند و همچنین ساخت ناو محافظ جدید برای این کشور از جمله اقدامات بخش کشتی سازی این شرکت است.

 

میتسوبیشی؛ متخصص ساخت جنگنده و موشک

این شرکت ژاپنی نیز سالهاست که در ایران به عنوان یک خودرو ساز مشهور شناخته می شود اما شاید بسیاری از ما ندانیم که یکی از مهمترین قطب های صنایع دفاعی کشور ژاپن، همین شرکت میتسوبیشی است. از تانک های پیشرفته تایپ 10، تا ساخت انواع موشک های هوا به هوا و ضد کشتی،

 

تا تولید تحت لیسنانس و بومی جنگنده و بالگرد و همچنین ساخت ناوشکن از جمله اقدامات این شرکت به شمار می آید.جنگنده بومی اف 2 ساخت این شرکت در حقیقت کپی از اف 16 آمریکایی است که با رادار آرایه فازی فعال ژاپنی و همچنین حجم زیادی از تسلیحات ساخت همین شرکت مجهز شده است.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیجنگنده F-2

 

زیردریایی دیزل الکتریک تهاجمی کلاس Sōryū به صورت مشترک بین این شرکت و دیگر شرکت ژاپنی یعنی کاوازاکی ساخته شده است که به عنوان سنگین ترین زیردریایی دیزل الکتریک عملیاتی جهان شناخته شده و از کارشناسان دفاعی همگی آن را یکی از بهترین ها در جهان معرفی می کنند.برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیزیردریایی کلاس Sōryū

 

ناوشکن های کلاس Atago نیز به عنوان پیشرفته ترین شناورهای عملیاتی حال حاضر نیروی دریایی ژاپن از جمله دیگر محصولات بخش کشتی سازی این شرکت ژاپنی محسوب می شود.

 

هیتاچی؛ طراح سرباز آینده ارتش ژاپن

دیگر شرکت حاضر در لیست ما یک نام آشنای دیگر در زمینه لوازم خانگی در بازار ایران است. شرکت ژاپنی هیتاچی از جمله برندهای معروف در حوزه لوازم خانگی است که محصولات آن مثل ماشین لباسشویی، یخچال و فریزر و یخچال های آن در بازار کشور ما فروخته می شود.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیسامانه راکتی پاک کننده میدان مین ساخت هیتاچی

 

به گزارش پارس ناز این شرکت نیز دست بر آتش در حوزه دفاعی داشته و از جمله محصولات این شرکت در این بخش خمپاره انداز خودکششی، خودروی زرهی پشتیبان توپخانه و همچنین سامانه متحرک پاکسازی میدان مین است.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیطرح سرباز آینده ژاپن

 

ساخت سامانه های مورد نیاز برای برنامه سرباز آینده ارتش ژاپن، تحقیقات در حوزه رباتیک و همچنین توسعه و ساخت سامانه های کنترل و فرماندهی برای ارتش ژاپن از دیگر وظایفی است که این شرکت در حال انجام آن است.

 

کاوازاکی؛ متخصص در ساخت هواپیماهای گشت دریایی

نام این شرکت ژاپنی نیز در کشور ما بیشتر با موتورسیکلت های سنگین گره خورده است اما حقیقت این است که این شرکت از جمله یکی دیگر از بزرگان در عرصه صنایع دفاعی ژاپن محسوب می شود. موشک ضد زره با قابلیت “شلیک کن فراموش کن”، تولید هواپیماهای گشت دریایی و ترابری و مشارکت در بحث ساخت زیردریایی با شرکت میتسوبیشی از جمله کارهای اصلی این شرکت در بخش صنایع نظامی است.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیهواپیمای گشت دریایی P-1

 

از جمله هواپیماهای ساخت این شرکت می توان به هواپیمای گشت دریایی P-1 و همچنین هواپیمای ترابری C-2 اشاره کرد. در بخش موشکی نیز سامانه ضد زره Type 01 نیز پیشرفته ترین موشک ضد زره ساخته شده توسط این شرکت محسوب می شود.

برندهای لوازم خانگی و تولید تجهیزات نظامیموشک ضد زره تایپ 01

 

شرکت مذکور در حوزه ماهواره نیز بسیار فعال بوده و در بخش های مختلف فناوری فضایی نیز طرح های زیادی را ارائه کرده است که نشان دهنده حضور جدی اینگونه کارخانجات در عرصه نظامی است.شاید اگر روزی یک کارخانه صنعتی در ایران؛ از ایران خودرو گرفته تا واحدهای تولید لوازم خانگی، تصمیم بگیرد سراغ همکاری با صنایع دفاعی کشورمان رفته و به توسعه توانمندی های دفاعی کشورمان کمک کند،

 

از برخی مسئولان فاقد نگاه استراتژیک گرفته تا رسانه های ضد انقلاب و دولتهای غربی، به این تصمیم خرده گرفته و از آن انتقاد کنند یا آنکه برخی تحریم ها را به علت استفاده دوگانه از تجهیزات، علیه آن به کار بگیرند اما نگاهی به اینگونه صنایع که در بالا معرفی شد و امثال آن در کشورهایی چون ترکیه، می توان اهمیت ایجاد چنین ابر کارخانجاتی را درک کرد.