پارس ناز پورتال

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17 

در دنیای کامپیوتر و بازی های آن قطعا PES 17 یکی از برترین ها است. اما در دنیای موبایل چطور؟ ما به بررسی این بازی خواهیم پرداخت. اگر از طرفداران پر و پاقرص دنیای بازی باشید؛ بخصوص بازیکنانی که علاقه زیادی به رقابت‎های ورزشی و خالی کردن انرژی دارند، حتما با عناوین شبیه ساز فوتبالی آشنا هستید.

 

سری بازی‎هایی که با Winning Eleven در کنسول‎های قدیمی کارش را آغاز کرد و هم اکنون به رقابت سنگین و خونین میان Fifa و PES رسیده است. امروزه بیشتر ساعت‎های زندگی ما در دنیای مجازی می‎گذرد و گوشی‎ها و تبلت‎هایمان به دوستانی جدا نشدنی تبدیل شده‎اند که بعضی‎ها حتی با آن‎ها می‎خوابند و بلند می‎شوند!

 

قطعا اگر بتوانیم با همین دوستان همیشگی یک شبیه ساز فوتبالی خوب را نیز تجربه کنیم که جای هیچ حرفی باقی نمی‎ماند و کیست که این را نخواهد! به همین دلیل در این مقاله بر آن شدیم تا نسخه موبایلی یکی از این دو رقیب سرسخت را بررسی کنیم،

 

یعنی بازی Pro Evolution Soccer 17 اما نسخه مخصوص سیستم عامل‎های همراه. با ما در مقاله نقد و بررسی نسخه موبایلی بازی Pro Evolution Soccer 17 همراه باشید.هر ساله دو شرکت Konami و EA پس از عرضه و یا همراه با عرضه رسمی نسخه‎های کنسولی و کامپیوترهای شخصی عناوین فوتبالی خود، این بازی‎ها را برای سیستم عامل‎های همراه مانند اندروید نیز منتشر می‎کنند.

 

هر چند این نسخه از بازی در حد و اندازه نسخه اصلی آن نیست ولی بودنش هم خالی از لطف نیست. ابتدا برویم به سراغ دریافت و نصب بازی، این بازی با حجمی حدود 1 گیگابایت عرضه شده است! البته این حجم مخصوص نسخه اندرویدی این بازیست که مجموعا از یک فایل نصبی و دیتا بازی تشکیل شده است.

 

نصب بازی نکته خاصی ندارد و به مانند دیگر بازی‎های دارای دیتای اضافه نصب می‎شود. این نسخه از بازی که بنده آن را بررسی کرده‎ام بصورت آنلاین بود و درصورت دسترسی نداشتن به اینترنت امکان ورود به بازی وجود نداشت. زمانی که برای اولین بار وارد Pro Evolution Soccer 17 موبایلی می‎شوید،

 

بازی شما را مستقیم به یک مسابقه می‎برد. مسابقه‎ای میان دو تیم بارسلونا و دورتموند این بازی برای این است که همین اول کار همه چیز را ببینید و نظرتان را بگویید؛ اگر به دلتان نچسبید از همین مرحله خارج شده و بازی را پاک کنید تا حافظه دستگاهتان را اشغال نکرده باشید!

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17اگر فکر می‎کنید این بازی نیز با همان روش سنتی 4 دکمه‎ای در کنترلرها، کنترل می‎شود، سخت در اشتباهید. در نسخه‎های قبلی بازی برروی صفحه نمایش دستگاه حالتی از کلیدها نمایش داده می‎شدند که تقریبا نمایی از کنترلرهای فیزیکی فعلی را داشتند. این روش کنترل بازی معایب و مزایای خودش را داشت و همانند کنترلرهای فیزیکی واقعی بود و از آن طرف نیز اگر دستان بزرگی داشته باشید

 

بیشتر صفحه نمایشتان زیر انگشتاتنان پنهان می‎شد. در نسخه فعلی این بازی کنترلرها تغییر پیدا کرده‎اند و حالتی gesture به خود گرفته‎اند. در این حالت صفحه نمایش شما به دو بخش چپ و راست تقسیم می‎شود. در سمت چپ با حرکت انگشتان به طرفین امکان کنترل بازیکنان فراهم می‎شود

 

و در سمت راست صفحه نمایش با رسم یک سری حالت‎ها برروی صفحه کنترل‎های مختلف مانند پاس دادن و شوت زدن و… قابل اجراست. شاید در ابتدا این نوع از کنترل بازی سخت و پیچیده بنظر برس دو راستش را بخواهید همینطور هم هست! اما به مرور زمان به این حالت عادت می‎کنید و بدون هیچ مشکلی می‎توانید تمرکزتان را برروی تکنیک‎های بازیتان بگذارید.

 

یادگیری این حالت‎ها و نحوه کنترل بازی از همان مسابقه نمادین ابتدایی شروع می‎شود. در هر موقعیت بازی متوقف شده و حالت آموزشی را نمایش می‎دهد و سپس با یک تایمر 3 ثانیه‎ای به بازی برمی‎گردد تا شما آن حرکت را انجام دهید. اگر هر اشتباهی از شما سربزند، آن حرکت Fail شده

 

و مجددا در موقعیت بعدی نمایش داده می‎شود. این حالت بعد از گذشت چندین بازی کمی اعصاب خردکن شده و واقعا خسته کننده می‎شود. فکر کنید در موقعیتی حساس هستید و می‎خواهید یک شوت جانانه را بزنید، اما ناگهان صفحه آموزشی نمایش داده می‎شود و در این حالت است که می‎خواهید دستگاهتان را با زاویه 60 درجه به دیوار بکوبید!

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17از هرچه بگذریم بحث در رابطه با جلوه‌های بصری خوش‎تر است. همیشه میان دو نسخه اصلی بازی جنگ بین گیم‎پلی و گرافیک وجود داشته و دارد. در جایی که یکی گیم‎پلی واقعی‎تر و دیگری گرافیکی چشم نوازتر را به نمایش می‎گذارد. اما خب در اینجا باید انتظاراتتان را در حد یک بازی موبایلی پایین بیاورید.

 

بازی‎های تلفن همراه هرچقدر هم عالی باشند و دستگاهتان هم به هر قدری قدرتمند باشد بازهم نباید انتظار جزئیات زیاد، لبه‎های خوب و یا نورپردازی و سایه سازی‎های خیلی زیبا را داشته باشید. در این بازی هم داستان به همین شکل است. اگر از حق نگذریم گرافیک بازی در حد خودش خوب است اما مشکلات زیادی دارد.

 

مثل لبه‎های بد، جزئیات کم، تماشاگران غیرواقعی و… اما هیچ کدام این‎ها نمی‎توانند هیجان این بازی را برایتان کم کنند. گفن این نکته خالی از لطف نیست که بازی برروی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 3 مدل N9005 اجرا شده و این تصاویر برگرفته از آن است. اما یک نکته که نظر من را به خودش جلب کرد این بود

 

که چهره بازیکنان واقعا خیلی خوب طراحی شده است و بسیار شبیه به چهره واقعی آنهاست. شاید حتی در بعضی افراد از نسخه اصلی بازی هم طراحی بهتری را ببینیم!

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17

بررسی کامل بازی موبایلی PES 17در این نسخه از بازی هم مثل نسخه اصلی امکان خوشحالی بعد از گل به شکلی که رقیب این بازی در اختیار ما قرار می‎دهد، وجود ندارد. در حین بازی در بالای تصویر با توجه به موقعیت توپ 3 راهنما برای حرکات مختلف قرار دارد که البته این مورد قابلیت غیرفعالسازی دارد.

 

پس از اینکه بازی ابتدایی به پایان رسید، بازی وارد بخش My Club می‎شود، در این بخش باید برای خودتان یک تیم انتخاب کنید، سپس نام خودتان را وارد کنید. در پایان باید یک سرمربی برای تیمتان برگزینید و با او قرارداد ببندید. از این لحظه به بعد تیم شما از بازیکنانی که مشهور نیستند پر تشکیل می‎شود وباید با بازی‎های مختلف و کسب درآمد این بازیکنا را تمرین دهید

 

و یا بازیکنان بهتری را خریداری کنید. منو اصلی بازی ساده و راحت طراحی شده است و اصلا گیج کننده نیست و به راحتی می‎توان به بخش مورد نظر رسید. در این بازی چندین حالت برای برگزاری مسابقه وجود دارد، مثلا حالت بازی آنلاین که بازیکنی دیگر که می‎تواند هم سطح و یا بهتر از شما باشد مسابقه دهید.

 

همچنین امکان ادامه دادم مسابقات فصلی تیمتان و شرکت در کاپ‎های مختلف وجود دارد. در بخشی دیگر می‎توانید بصورت شانسی با بازکردن گزینه‎های مختلف بازیکنانی را بدست آورید و با آن‏ها تیمی تشکیل داده و به مسابقه دادن بپردازید. یک نکته قابل توجه در این بخش وجود حالت بازی چند نفره بصورت لوکال است،

 

یعنی در این بازی می‎توان با کمک فناوری بلوتوث با یکی از دوستانتان که در کنار شماست بازی کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که هر دو دستگاه حتما نیاز به اتصال به اینترنت را دارند. یک مساله دیگر در مورد این بازی میزان مصرف بالای شارژ باتری است که خب دور از ذهن نیز به نظر نمی‎رسد. در طول این بررسی من هیچ‏گونه لگ و یا گیری درطول بازی احساس نکردم و این یک نکته بسیار مثبت به حساب می‎آید.

 

در نهایت می‎توان گفت که نسخه موبایلی بازی Pro Evolution Soccer 17 یک بازی نسبتا خوب است. این بازی می‎تواند شما را ساعت‎ها سرگرم کند؛ البته اگر دسترسی به اینترنت داشته باشید. این بازی امکان مسابقه چندنفره بصورت بلوتوثی را نیز دارد

 

که می‎تواند یک تجربه بسیار خوب را در کنار دوستانتان برای شما ایجاد کند. بنابراین اگر در دستگاهتان فضای کافی و دسترسی به شارژر(!) و اینترنت دارید، پیشنهاد می‎کنیم این بازی را حتما دریافت کرده و آن را تجربه کنید.

 

گیم شات