پارس ناز پورتال

بررسی مشکل نعوظ در مردان

مجموعه : حذف شده است
بررسی مشکل نعوظ در مردان

بررسی مشکل نعوظ در مردان 

نعوظ در مردان باید یه شکلی طبیعی باشد و با تحریک شدن مرد این امر رخ دهد اما جالب است بدانید که 11 درصد مردان از مشکل نعوظ رنج می برند. مسائل جنسی از آن دسته موضوعاتی است که کمتر راجبشان صحبت می شود در صورتی که اطلاع رسانی درباره آنها بسیار بسیار مهم است.

 

یکی از مشکلاتی که می تواند برای یک مرد فوق العاده رنج آور باشد اختلال در نعوظ است. در این مقاله می خواهم شما را با مهمترین دلایلی که موجب اختلال در نعوظ می شود آشنا کنم.

 

بیماری های قلبی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

مردهایی که تجربه اختلال در نعوظ را دارند بیشتر در خطر انژین، حمله قلبی یا سکته مغزی هستند. اختلال در نعوظ می تواند علامت خطری باشد از مشکلات جدی قلبی. تخمین زده می شود ۴۰ درصد از آقایانی که اختلال در نعوظ دارند دچار فشار خون هستند و مصرف دارو برای بهبود این شرایط می تواند اوضاع را بدتر کند.

 

دیابت

بررسی مشکل نعوظ در مردان

آسیب های غیر معمول به شریان و عصب ها هر دو از عوارض معمول دیابت هستند. رگ خونی یا عصب آسیب خورده می تواند منجر به اختلال در نعوظ شود. بین ۳۰ تا ۵۰ درصد از آقایان مبتلا به دیابت نوعی از مشکلات جنسی را گزارش داده اند. در کنار مشکلات قلبی، اختلال در نعوظ می تواند علامت خطری از دیابت نیز باشد.

 

چاقی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

چاقی مشکلات بی شماری را ایجاد می کند و خطر خیلی از بیماری ها را نیز افزایش می دهد. در میان آنها مشکلات قلبی، دیابت و بله اختلال در نعوظ نیز دیده می شوند.

 

سندروم متابولیک

بررسی مشکل نعوظ در مردان

سندروم متابولیک مجموعه ای از شرایط که شامل چاقی و چربی شکمی، کلسترول ناسالم و سطح تری گلیسیرید، فشار خون بالا و مقاومت به انسولین ، همچنین یکی از عامل خطر اختلال در نعوظ در مردان بالای ۵۰ سال به حساب می آید.

 

بزرگ شدن پروستات

بررسی مشکل نعوظ در مردان

بزرگ شدن پروستات در حدود ۶۰ درصد از مردان بالای ۶۰ سال و ۸۰ درصد از مردان بالای ۸۰ سال اتفاق می افتد. بسیاری از مردان برای درمان بزرگ شدن پروستات به مصرف دارو و یا عمل جراحی متوصل می شوند که می تواند باعث اختلال در نعوظ شود. بزرگ شدن پروستات به دلیل عدم تعادل هورمونی در پروستات رخ می دهد که می تواند عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

شرایط عصبی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

شرایطی که سیستم عصبی مرکزی را تحت تاثیر قرار می دهد، و عبارت است از مشکلاتی نظیر پارکینسون، اسکلروز متعدد یا سکته مغزی و می تواند باعث اختلال در نعوظ نیز بشود. این بیماری ها با عملکرد عصبی تداخل دارند که می تواند عملکرد جنسی را تحت تاثیر قرار دهد.

 

شرایط هورمونی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

سطح پایین تستوسترون می تواند یکی از عوامل کمک کننده به اختلال در نعوظ باشد اما این تنها در ۵ درصد از آقایان است. در بیشتر مواقع ترکیبی از عوامل کمک کننده هستند که سطح پایین تستوسترون نیز یکی از آنها است. اختلالات در غده هیپوفیز نیز می تواند باعث تولید بیش از حد هورمون پرولاکتین شود

 

که با اختلال در نعوظ مرتبط است. مشکلات تیروئید و غده آدرنال نیز می توانند از عوامل اختلال در نعوظ به حساب بیایند.

 

آسیب فیزیکی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

در کنار دیابت و شرایط عصبی که می توانند روی عصب ها تاثیر بگذارند، آسیب های فیزیکی به نخاع یا لگن نیز می توانند آسیب عصبی به بار بیاورند که می تواند منجر به اختلال در نعوظ شود. شکستگی لگن، تومورهای نخاعی، اسپینا بیفیدا و فلج اطفال نیز می توانند با اختلال در نعوظ در ارتباط باشند.

 

عمل جراحی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

در بعضی مورد جراحی روده یا سرطان رکتوم نیز می تواند باعث اختلال در نعوظ شود. این جراحی ها ممکن است هم باعث اختلالات عملکردی بلند مدت شوند هم کوتاه مدت.

 

داروهای تجویزی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

برخی داروهایی که تجویز می شوند ممکن است خطر اختلال در نعوظ را افزایش دهند. داروهای فشار خون بالا، داروهای قلب و کلسترول، داروهای مربوط به افسردگی و اختلال دو قطبی، داروهای شیمی درمانی و هورمونی همگی می توانند روی عملکرد جنسی تاثیر بگذارند. اگر درباره عوارض جانبی یک دارو نگرانید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

علل روانی

بررسی مشکل نعوظ در مردان

اضطراب، استرس و افسردگی مواردی هستند که می توانند باعث اختلال در نعوظ شوند. اگر ماهیت روانی اختلال در نعوظ شناسایی نشود ممکن است این مشکل تبدیل به دوری باطل شود. همین مشکل اختلال در نعوظ می تواند برای یک مرد تبدیل به عاملی اضطراب آور شود و به افسردگی اش نیز دامن بزند.

 

کمبود ویتامین D

بررسی مشکل نعوظ در مردان

با اینکه کمبود ویتامین D نمی تواند تاثیر مستقیم روی اختلال در نعوظ داشته باشد، می تواند عامل خطری برای شماری از دیگر شرایط باشد، مانند بیماری قلبی که با ضعف جنسی در ارتباط است. برای افزایش ویتامین D می توانید هر روز کمی بیشتر خود را در معرض نور خورشید قرار دهید. اگر سطح ویتامین D بدنتان به شدت پایین بود با پزشکتان درباره مصرف مکمل صحبت کنید.

 

آپنه خواب

بررسی مشکل نعوظ در مردان

در یک تحقیق که اخیرا انجام شد محققان به این نتیجه رسیدند ۴۰ درصد از افرادی که مشکل آپنه انسدادی خواب دارند از اختلال در نعوظ نیز رنج می برند. در تحقیق دیگری نیز مشخص شد ۹۱ درصد از مردانی که با مشکل اختلال در نعوظ درگیر هستند از آپنه انسدادی خواب نیز رنج می برند.

 

چون هر دو شرایط فاکتور های خطر مشترک دارند، نمی توان گفت آپنه انسدادی عامل اختلال در نعوظ است یا هر دو شرایطی متفاوت با عوامل خطر مشابه هستند.

 

داشتن گردن بزرگ

بررسی مشکل نعوظ در مردان

تحقیقات محققان ترکیه ای نشان داده مردانی که اندازه گردنشان از ۱۶٫۳ اینچ بیشتر است بیشتر در خطر اختلال در نعوظ هستند. کسانی که گردنشان پهن است بیشتر در خطر مشکل سندروم متابولیک هستند که در همین مقاله گفته شد سندروم متابولیک می تواند روی عملکرد جنسی تاثیر منفقی بگذارد.

 

دوچرخه سواری زیاد

بررسی مشکل نعوظ در مردان

زین چرخ باریک می تواند به عصب ها و رگ های خونی قسمت لگن آسیب وارد کند. افرادی که مشتاق به دوچرخه سواری یا اسب سواری هستند در صورت ادامه یافتن علائم باید میزان ساعت این فعالیت ها را کاهش دهند.

 

الکل

بررسی مشکل نعوظ در مردان

الکل با دیگر شرایط همراه است، مانند چاقی و فشار خون بالا که می توانند مستقیما عامل اختلال در نعوظ شوند. به خودی خود الکل می تواند به عنوان عامل پریشانی در بدن ایفای نقش کند که منجر به مشکلاتی در نعوظ می شود. اگر می خواهید از نظر جنسی سلامتتان حفظ شود بهت است نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید.

 

نیکوتین

بررسی مشکل نعوظ در مردان

نیکوتین را به عنوان تنگ کننده رگ های خونی می شناسند و ممکن است جریان خون به آلت تناسلی را قطع کند و باعث اختلال در نعوظ شود. برخی تحقیقات نیز نشان داده اند سیگار کشیدن باعث کاهش میل جنسی می شود.