پارس ناز پورتال

برخی سایت‌ های دولتی هک شدند

برخی سایت‌ های دولتی هک شدند

برخی سایت‌ های دولتی هک شدند

چند روز پیش برخی سایت های دولتی به خصوص سایت آمار ایران هک شدند. دبیر شورای عالی فضای مجازی درباره نگرانی بابت امنیت اطلاعات ایرانی‌ها در جریان هک اخیر برخی سایت‌های دولتی، گفت: اطمینان می‌دهم هیچ مشکلی متوجه اطلاعات شهروندان نشد و هکرها برای غوغای تبلیغاتی از نام جعلی استفاده کردند.

 

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره امنیت اطلاعات ایرانی ها در هک اخیر برخی سایت‌های دولتی اظهار داشت: این هک کردن‌ها موضوع عجیبی نیست و هر روز در جهان شاهد موارد متعددی از این قبیل هستیم، همچنان که اخیراً شبکه بین‌المللی سوئیفت نیز هک شد.

 

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با بیان اینکه به دلیل ماهیت پیچیده سیستم‌های کامپیوتری برخی هکرها با سوءاستفاده از باگ‌های سیستمی اقدام به نفوذ در شبکه‌ها و هک سایت‌ها می‌کنند، گفت:

 

در ایران تیم‌های امنیتی قوی برای مقابله با با این سوءاستفاده‌ها وجود دارد و به شهروندان اطمینان می‌دهیم که در نتیجه هک اخیر برخی سایت‌های دولتی هیچ مشکلی متوجه اطلاعات شهروندان نشده است.

 

وی ادامه داد: علاوه بر این برخی هکرها برای تبلیغات بیشتر، ظاهر اقدام خود را پر آب و تاب جلوه می‌دهند که اخیراً نیز برای غوغای تبلیغاتی از اسامی جعلی استفاده کرده‌اند.وی همچنین از رسانه‌ها درخواست کرد با دامن زدن به این موارد آن‌ها را عجیب جلوه ندهند.

 

منبع : فارس