پارس ناز پورتال

چرا برخی از خانم ها رابطه جنسی دوست ندارند؟

مجموعه : حذف شده است
چرا برخی از خانم ها رابطه جنسی دوست ندارند؟

چرا برخی از خانم ها رابطه جنسی دوست ندارند؟ 

برخی از خانم ها هستند که رابطه جنسی را با سردی و فقط برای ارضای آقایان انجام می دهند،بدون این که بخواهند خودشان از آن لذت ببرند. نیازهای جنسی جزء یکی از نیازهای طبیعی افراد است که خداوند در وجود هر انسانی قرار داده است تا در زندگی مشترک زن و مرد از نقطه نظرهای روحی و روانی

 

در کنار یکدیگر آرامش داشته باشند.به همین دلیل بی میلی به رابطه جنسی در زندگی زناشویی می تواند موضوعی نگران کننده باشد.در این شرایط ممکن است فرد به اختلالات جنسی دچار شده باشد.در این مطلب قصد داریم به برخی علت ها و برخی راهکار های ناشی از بی میلی زنان به رابطه جنسی بپردازیم.

 

تمایل جنسی زنان به طور طبیعی در طول سالیان زندگیشان در نوسان است. با آغاز یا پایان رابطه یا تغییرات اصلی زندگی مانند بارداری، یائسگی یا بیماری کم و زیاد می شود. برخی داروهای ضدافسردگی هم موجب کم شدن تمایل جنسی زنان می شود.

 

اگر شما تمایل کمی به رابطه ی جنسی دارید به طوری که موجب نگرانی و ناراحتی شما شده است، ممکن است دچار اختلالات جنسی شده باشید.اگر شما به دلیل کمبود میل جنسی تان اذیت میشوید، تغییراتی در سبک زندگی بوجود آورید تا رابطه جنسی تان به میزان نرمال و عادی برگردد.

 

علائم: اگر کمتر از همسرتان علاقمند به برقراری رابطه ی جنسی هستید و این در حالی است که هیچ کدام از شما نسبت به هم سن و سالانتان به این جهت خیلی متفاوت نیستید ممکن است شرایط روانی مانند اضطراب یا افسردگی باعث بروز چنین رفتاری شده باشد.

 

البته تعریف مشخصی برای کم بودن تمایل به رابطه ی جنسی وجود ندارد. چرا که از زنی به زن دیگر متفاوت است.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجع کرد
اگر به دلیل کم بودن تمایل جنسیتان ارتباط شما و همسرتان دستخوش ناراحتی شده، به پزشک خود مراجعه کنید. ممکن است با تغییر داروهای ضد افسردگیتان به همین سادگی مشکل شما رفع شود.تمایل یک زن به رابطه ی جنسی ارتباط متقابل و پیچیده ای با بسیاری از عوامل دارد.

 

که شامل علت های فیزیولوژیک،جسمانی و عاطفی و تجارب، اعتقادات، سبک زندگی و رابطه ی کنونی می باشد. اگر شما در هر کدام از این جنبه ها مشکلی دارید، می تواند بر تمایلات جنسی شما تاثیر بگذارد.

 

علت های فیزیولوژیک
مسائل جنسی: اگر شما در طول رابطه درد دارید یا نمی توانید ارضا شوید همین مساله می تواند موجب شود که تمایل شما به رابطه ی جنسی کم شود.

 

بیماری های پزشکی: سرطان، قند، فشار خون بالا، بیماری های عصبی و بیماری های مربوط به قلب و عروق موجب کم شدن تمایل شما به برقراری رابطه ی جنسی می شود.

 

الکل: الکل زیاد موجب از بین رفتن و تباهی تمایلات جنسی می شود.

 

عمل جراحی: هر نوع عمل جراحی در سینه ی شما یا دیگر بخش های بدن شما ممکن است به کم شدن تمایل شما به برقراری رابطه ی جنسی شما منجر شود.

 

خستگی مفرط: به خاطر مراقبت از والدینی که سن و سال بالایی دارند یا بچه های کوچک نیز می تواند منجر به کم شدن تمایلات جنسی شما شود.

 

تغییرات هورمونی:
یائسگی: کم شدن سطح استروژن در طول دوران یائسگی منجر به کم شدن تمایلات جنسی می شود. البته در دوران یائسگی ممکن است که زنان افزایش تستوسترون را نیز تجربه کنند که تستوسترون همانطور که می دانید موجب افزایش تمایلات جنسی هم در مردان و هم در زنان می شود.

 

بارداری و شیردهی به کودک: تغییرات هورمونی در طول دوران بارداری، درست بعد از بچه دار شدن و در طول دوران شیر دهی می تواند تغییراتی در تمایلاتی جنسی به وجود آورد. خستگی، تغییر درتصویر ذهنیتان از خودتان، فشار مراقبت از بچه همه در تمایلات جنسی تاثیر دارند.

 

دلایل روانشناختی:
دلایل روانشناختی بسیاری نیز منجر به کم شدن تمایل جنسی میشوند مانند:
مسائل مربوط به سلامت روان، مانند فشار عصبی یا افسردگی
استرس مانند استرس کاری یا مالی
تصویر ضعف جسمانی
تجربه ی سوء استفاده ی جسمی یا جنسی
مشکل داشتن در رابطه نیز می تواند منجر به کم شدن تمایل به رابطه ی جنسی در زنان شود

 

کم بودن رابطه با همسرتان
جرو بحث های حل نشده
عدم اعتماد به همسر

 

درمان های خانگی

سبک زندگی درست می تواند تغییرات زیادی در رابطه ی شما ایجاد کند.

 

ورزش: اروبیک منظم می تواند قوای شما را افزایش دهد، تصویر ذهنی شما را از خودتان بهبود بخشد، مود شما را بهبود بخشد، تمایل جنسی شما را زیاد کند.

 

کم کردن میزان استرس: راهی برای برخورد با استرس کاری بیابید.

 

با همسرتان رابطه برقرار کنید: صادق بودن با همسر و بهبود بخشیدن رابطه میتواند به رابطه ی جنسی بهتر بیانجامد و مشکل عدم تمایل شما را به برقراری رابطه ی جنسی حل کند.

 

زمانهایی را برای خلوت با همسرتان اختصاص دهید: این امر به بهبود روابط شما و حل مشکل شما کمک می کند.
در موقعیت های روابط جنسی تان تنوع دهید: تغییر زمان و مکان و موقعیت می تواند به شما کمک کند.

 

منبع: خبرپو