پارس ناز پورتال

چرا برخی افراد در خواب حرف می زنند؟

چرا برخی افراد در خواب حرف می زنند؟

چرا برخی افراد در خواب حرف می زنند؟ 

حرف زدن در خواب امری طبیعی است که بین کودکان بیشتر دیده می شود. مردان بیشتر از زنان در خواب حرف می زنند. دلیل اصلی حرف زدن در خواب چیست؟ چرا برخی فراد در خواب حرف می زنند؟ ریشه این نوع از اختلال خواب در کجا نهفته است؟ 

 

حتماً برای شما هم پیش آمده که شب ها از صدای حرف زدن دیگری از خواب بلند شوید. شب هایی که هر چه می کنید دیگر خواب به چشمانتان نمی آید باید تا صبح بیدار بمانید؛اما فکر می کنید دلیل اصلی این اتفاق چیست؟چرا برخی در خواب حرف می زنند؟ریشه این نوع از اختلال خواب در کجا نهفته است؟

 

شاید به نظر ما قدری عجیب بیاید ولی حقیقت این است که در خواب صحبت کردن به ویژه در کودکان و مردان اتفاقی طبیعی است.

 

اصلی ترین دلایل حرف زدن در خواب

– استرس 

– کمبود خواب 

– تب 

– مصرف الکل

 

بر طبق باور کارشناسان این دلایل صحبت کردن به هنگام خواب را تحریک می کنند. با این حال، گاهی برخی عوامل بیرونی از جمله اتفاقات خوشایند یا ناخوشایند بیرونی یا قرار گرفتن در موقعیتی جدید موجب هیجاناتی در فرد می شود که شب ها و در قالب صحبت در خواب جلوه پیدا می کند.

 

به همین خاطر، اغلب کلماتی که در این مواقع شنیده می شود به اتفاقات بیرونی و آنچه در طول روز بر فرد گذشته است مربوط می شود.در نقطه مقابل، صحبتی که ناشی از تب یا مصرف بیش از حد الکل باشد لزوماً ارتباطی با وقایع روزمره زندگی افراد یا گذشته آنها ندارد

 

و اغلب بی معنا و عاری از وحدت است. در واقع، صحبت کردن در خواب بیش از آنکه پدیده ای درونی باشد واکنش بدن است نسبت به اتفاقات بیرونی که نمی توان آن را نوعی بیماری یا اختلال آسیب رسان پنداشت.با این حال، کارشناسان به آن دسته افرادی که این ماجرا برایشان به دفعات تکرار می شود توصیه می کنند

 

سری به پزشک متخصص بزنند. ممکن است با یک دوره دارو درمانی کوتاه مدت همه چیز به حالت عادی بازگردد و خودشان و دیگران خوابی آرام تر و با کیفیت تر را تجربه کنند.