پارس ناز پورتال

برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارند

برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارند

برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارند 

دوربین های دوگانه برای عکاسی حرفه ای و جذاب در موبایل تعبیه می شوند و بهترین مدل های گوشی در جهان به این فناوری مجهز می باشند. شاید تا شش ماه پیش کسی فکرش را هم نمی کرد که سیستم دوربین دوگانه به این زودی به یکی از گزینه های اجتناب ناپذیر در میان پرچمداران و حتی گوشی های میان رده، تبدیل شود.

 

هر چند استفاده از دوربین دوگانه سابقه ای قدیمی تر دارد و زمانی به منظور فیلمبرداری سه بعدی و انجام فوکوس بعد از عکاسی روی برخی گوشی ها قرار گرفت اما استفاده از این سیستم دوربین برای رقابت با دوربین های DSLR حرفه ای، تازگی دارد.

 

ال جی و هوآوی از پیشگامان این مسیر بوده اند و اپل در آیفون 7 پلاس در تثبیت این روند، نقش مهمی ایفا کرده است. اکنون از گوشه و کنار هم شایعه هایی به گوش می رسد که سامسونگ و شیائومی هم پرچمداران بعدی شان را به دوربین دوگانه مجهز خواهند کرد.

 

در هر حال در این مطلب سراغ مهم ترین گوشی هایی رفته ایم که در ماه های اخیر معرفی شده اند و از سیستم دوربین دوگانه استفاده می کنند.

 

آیفون 7 پلاس

بهترین انتخاب برای عکاسی پرتره

اپل در طراحی آیفون 7 پلاس دست به ماجراجویی زده و از دو دوربین 12 مگاپیکسلی در کنار هم استفاده کرده است؛ موضوعی که نه فقط برای اپل بازها اهمیت دارد بلکه برای کل صنعت گوشی سازی هم مهم است.

 

اپل در آیفون 7 پلاس علاوه بر یک لنز 28 میلی متری با 1.8/f، از یک لنز تله فوتو 56 میلی متری با 2.8/f هم استفاده کرده است تا کاربر هنگام عکاسی با سوییچ کردن به لنز دوم، امکان زوم اپتیکال دو برابری و نزدیک تر شدن به سوژه را داشته باشد. (زوم اپتیکال برخلاف زوم دیجیتال، باعث افت کیفیت عکس نخواهد شد.)

برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارنددر حال حاضر دوربین دوم آیفون 7 پلاس فقط همین کاربرد (یعنی زوم اپتیکال دو برابری) را دارد اما قرار است به زودی اپ دوربین این گوشی، بروزرسانی مهمی را دریافت کند و ویژگی جالبی به عکاسی در حالت پرتره آن اضافه شود.

 

این قابلیت جدید جلوه ای به نام «افکت بوکه» است. دوربین های حرفه ای dslr که از لنزهایی با دیافراگم باز (f پایین) استفاده می کنند، می توانند چنین جلوه ای در عکس های چهره و تله فوتو ایجاد کنند. در این حالت سوژه اصلی کاملا در حالت فوکوس قرار دارد و پس زمینه خارج از فوکوس.

 

بعضی از سیستم های دوربین دوگانه طوری طراحی شده اند که یک دوربیت بتواند تصویر سوژه اصلی را ثبت کند و دوربین دوم تصویر پس زمینه را. سپس با ترکیب این دو تصویر، عکسی ایجاد شود که جلوه ای شبیه به بوکه ایجاد کند.

 

در حال حاضر سیستم دوربین دوگانه آیفون 7 پلاس این قابلیت را ندارد اما نمونه عکس هایی که اپل به عنوان معرفی این ویژگی در آیفون 7 پلاس منتشر کرده است، عکس های بسیار چشمگیری هستند که می توانند با عکس های دوربین های حرفه ای مقایسه شوند.

 

مشخصات فنی
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارندتراشه: Apple A10 Fusion

رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32، 138 و 256 گیگابایت

نمایشگر: 5.5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی

تراکم پیکسل: 401 پیکسل در هر اینچ مربع

شبکه های ارتباطی: 3G، 2G و 4G

ظرفیت باتری: 2900 میلی آمپر ساعت

وزن: 188 گرم

 

ال جی 5
بهترین انتخاب برای عکاسی منظره

جی 5 یکی از نخستین پرچمدارانی است که به دو دوربین پشتی مجهز شده است. دوربین اصلی به حسگری 16 مگاپیکسلی و لنزی با زاویه دید 85 درجه و 18/f مجهز شده است و دوربین دوم حسگری هشت مگاپیکسلی و لنزی با زاویه دید 135 درجه و 2.4/f دارد. این دو دوربین کاملا مستقل از هم عمل می کنند

 

و کارکرد اصلی سیستم دوربین دوگانه این گوشی، ثبت تصاویری عریض تر (با دوربین دوم) در کنار عکاسی با زاویه دید معمولی است.
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارندبه این ترتیب دوربین واید این گوشی یکی از بهترین گزینه ها برای عکاسی منظره است زیرا می تواند چشم انداز وسیع تری را پوشش بدهد و برای قرار دادن تمام عناصر موجود در یک منظره وسیع نیازی ندارید عقب بروید و از فاصله ای دور عکس بگیرید اما همان طور که از حسگر 16 مگاپیکسلی و دیافراگم باز (1.8/f) دوربین اصلی این گوشی می توان انتظار داشت،

 

کیفیت عکس های دوربین اصلی بسیار بالاتر است.دیافراگم باز لنز در کنار لرزش گیر اپتیکال (که باعث می شود دریچه دیافراگم بیشتر باز بماند)، این امکان را فراهم می کند که نور بیشتری از محیط جذب شود و در نتیجه هنگام عکاسی در شرایط کم نور هم می توانیم انتظار عکس هایی با کیفیت مناسب را داشته باشیم.

 

این دوربین می تواند به صورت 4K فیلمبرداری کند و کیفیت بسیار خوبی هم در این حالت در اختیار کاربر بگذارد.

 

مشخصات فنی
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارندپردازنده: چهار هسته ای با فرکانس های 2.15 و 1.6 گیگاهرتز

رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت، پشتیبانی از میکرو اس دی تا 256 گیگابایت

نمایشگر: 5.2 اینچی با رزولوشن یو اچ دی

تراکم پیکسل: 554 پیکسل در هر اینچ مربع

شبکه های ارتباطی: 3G، 2G و 4G

ظرفیت باتری: 2800 میلی آمپر ساعت

وزن: 159 گرم

 

ال جی XCam
میان رده ای با دوربین رده بالا

ال جی به تازگی سیاست تازه ای در تولید گوشی های میان رده خود در پیش گرفته است. به این ترتیب که برخی از ویژگی های منحصر به فرد پرچمدارانش را با تغییراتی جزیی به گوشی های میان رده اضافه کرده است تا کاربران بتوانند با هزینه ای متوسط، به یک یا دو ویژگی مورد نظرشان در میان پرچمداران دست پیدا کنند.

 

گوشی «XCam» ال جی یکی از همین میان رده های خوش قیمت است که به ویژگی منحصر به فردی مجهز شده است، آن هم نه فقط در مقایسه با گوشی های ال جی، بلکه در مقایسه با تمام گوشی های پرچمدار. این ویژگی منحصر به فرد، سیستم دوربین دوگانه این گوشی است که این روزها با توجه به معرفی آیفون 7 پلاس، بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفته است.
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارندال جی ایکس کم، این سیستم دوربین دوگانه را در بدنه ای فوق العاده باریک و به ضخامت 6.9 میلی متر جا داده است. ایکس کم در قسمت پشت به دو دوربین با لنزها و حسگرهای متفاوت مجهز شده است. دوربین اصلی گوشی حسگری 13 مگاپیکسلی دارد و می تواند با زاویه 78 درجه عکس بگیرد اما دوربین دوم این گوشی پنج مگاپیکسلی است

 

و لنز واید آن امکان ثبت عکس هایی با زاویه 120 درجه را فراهم می کند.البته توجه داشته باشید که هر چند زاویه بسیار باز لنز این دوربین امکان عکاسی از چشم اندازهای وسیع تری را فراهم می کند اما شاید برای عکاسی در شب و شرایط کم نور ایده آل نباشد و این دوربین در شرایط کم نور عکس هایی نویزدار بگیرد.

 

دوربین جلویی این گوشی هم هشت مگاپیکسلی است که به کمک آن می توانید عکس های سلفی فوق العاده با کیفیتی بگیرید.

 

مشخصات فنی
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارندپردازند ه: هشت هسته ای 64 بیتی با فرکانس 7.1 گیگاهرتز

رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت، پشتیبانی از میکرو اس دی تا 128 گیگابایت

نمایشگر: 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی

تراکم پیکسل: 424 پیکسل در هر اینچ مربع

شبکه های ارتباطی: 2G، 3G و 4G

وزن: 118 گرم

ظرفیت باتری: 2520 میلی آمپرساعت

 

هوآوی پی 9

رقابت با دوربین های حرفه ای

بهار امسال شرکت هوآوی دو گوشی جدید «هوآوی پی 9» و «هوآوی پی 9 پلاس» را معرفی و روانه بازار کرد. هر دوی این گوشی ها به سیستم دوربین دوگانه مجهزند. ال جی در گوشی های جی 5 و ایکس کم از سیستم دوربین دوگانه برای ثبت عکس هایی با زاویه بازتر استفاده کرده است؛ اما هوآوی دوربین دوم را به منظور گرفتن عکس هایی با کیفیت بالاتر به کار گرفته است.
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارنددوربین دوم مانند دوربین اصلی گوشی 12 مگاپیکسلی است اما حسگر این دوربین، حسگری مونوکروم (تک رنگ) است که می تواند در مقایسه با حسگرهای رنگی معمولی (حسگرهای RGB) اطلاعات بیشتری از قاب عکس مورد نظر ثبت کند. در حقیقت برای این حسگر تک رنگ میزان نور دریافتی مهم است و رنگ اهمیتی ندارد.

 

داده هایی که این حسگر تک رنگ ثبت می کند، بعدا در مرحله پردازش عکس با داده های مربوط به حسگر رنگی دوربین دیگر ترکیب می شود تا عکس نهایی کیفیت بالاتری داشته باشد. البته اپ دوربین پی 9 حالت عکاسی سیاه و سفید را هم در نظر گرفته است تا در این حالت مستقیما با دوربین دوم و حسگر تک رنگ آن عکس هایی سیاه و سفید بگیرید.

 

نکته مهم دیگر در مورد سیستم دوربین این گوشی، همکاری «لایکا» (یکی از نام های معروف در تولید دوربین ها و لنزهای حرفه ای) در طراحی سخت افزاری و نرم افزاری دوربین پی 9 است. این موضوع باعث شده است شاهد ثبت تصاویری با جزییات زیاد، گستره رنگی مناسب و رنگ هایی طبیعی از دوربین این گوشی باشیم.

 

مشخصات فنی
برترین گوشی هایی که دوربین دوگانه دارندپردازنده: هشت هسته ای 64 بیتی با فرکانس 2.5 و 1.8 گیگاهرتز

رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

نمایشگر: 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی

تراکم پیکسل: 423 پیکسل در هر اینچ مربع

شبکه های ارتباطی: 2G، 3G و 4G

ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپرساعت

وزن: 144 گرم