پارس ناز پورتال

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)

رکوردهای گینس همیشه جالب و هیجان انگیز بوده است. دیدن کارهایی که در دنیا تک است و رقیب ندارد می تواند حیرت انگیز باشد. همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است

 

این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.بعضی از رکورد ها نیز در رشته های مختلفی هستند که شاید برخی از آن ها را واقعا نشنیده باشید.

****

بلندترین زبان دنیا!

آماده باشید تا از دیدن بلندترین زبان دنیا شگفت زده شوید! «Nick Stoeberi» از کالیفرنیا با زبان 10.1 سانتیمتری خود رکورد جدیدی را در کتاب گینس به نام خود ثبت کرد. او نه تنها می تواند بینی خود را لیس بزند بلکه می تواند آرنجش هم با زبان لمس کند!

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)قوی ترین ریش دنیا!

«آنتاناس کونتریماس» از لیتوانی رکورد سنگین ترین وزنه ای که با ریش بلند شده را به نام خود ثبت کرد یعنی 63.8 کیلوگرم! در اینجا تصویر بلند کردن دوست خانوادگی اش مونیکا را مشاهده می کنید!

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)بیشترین سوختگی با فلفل

«جیسون مک ناب» از کنتاکی ایالات متحده، رکورد بیشترین خوردن فلفل بوت جولوکیا در دو دقیقه را از آن خود کرد. میزان سوزانندگی این نوع فلفل در مقیاس اسکویل 1000000 اندازه گیری شده است. فقط برای اینکه این مقیاس دستتان بیاید باید بگوییم فلفل هالاپینو سوزانندگی بین 2500-5000 دارد! جیسون 13 فلفل بوت جولوکیاچیلی را در 2 دقیقه خورد!

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)رکورد بیشترین تعادل نگهداری روی بینی سگ!

«مانکی» سگ مطیعی است که رکورد بیشترین شیئی که متعادل روی بینی سگ نگه داشته شده را از آن خود کرد. او یکی از بااستعدادترین حیوانات خانگی است که در کتاب گینس در سال 2015 ثبت شده است.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)بزرگترین اسکیت بورد دنیا!

بزرگترین اسکیت بورد دنیا با 11.14 متر طول، 2.63 متر عرض و 1.1 متر ارتفاع در سال 2009 توسط تیمی در لس آنجلس ساخته شد. «Joe Ciaglia» و تیمش حدود سه ماه برای ساخت این اسکیت بورد که دقیقا 12 برابر اندازه اصلی است زمان صرف کردند.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)ورزشکاری که رکورد بیشترین رکوردشکنی را به دست آورده!

ورزشکار چند رشته ای «Paddy Doyle» ممکن است یک افسانه باشد. این اعداد به اندازه کافی تکان دهنده هستند: او رکورد بیشترین اسکات در یک ساعت را دارد، 4708 تا! رکورد بیشترین شنا سوئدی با یک دست در یک سال، 1500230 تا! رکورد بیشترین وزنه ای که در یک ساعت بالا برده،

 

67685.05 کیلوگرم! رکورد سریعترین دویدن در یک مایل با یک وزنه 18 کیلوگرمی بر پشت، 5 دقیقه و 35 ثانیه! او همچنین رکورد بیشترین رکورد شکستن در یک روز را دارد، 14 رکورد!پادی تا به امروز بیش از 200 موفقیت این چنینی به دست آورده است. در سال 2009 گینس او را به عنوان قهرمان استقامتی تناسب اندام جهان معرفی کرد.

 

عنوانی که تا کنون آن را حفظ کرده است. او اکنون 40 سال دارد و همچنان به شکستن مرزهای جدید با بدن خود ادامه می دهد. به او لقب مرد آهنین را داده اند.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)بلندترین سبیل دنیا!

بلندترین سبیل دنیا 4.29 متر اندازه گیری شده و متعلق به «رام سینگ چائوهان» از هندوستان تعلق دارند.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)بلندترین ناخن های جهان!

رکورد بلندترین ناخن های جهان به «کریستین والتون» از لاس وگاس تعلق دارد. اندازه ناخن های او که در فوریه 2011 اندازه گیری شد 6.019 متر بود! در سال 2013 این اندازه به 7.314 متر رسید. این زن 45 ساله از سال 1990 ناخن های خود را کوتاه نکرده است.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)ورقلمبه ترین چشم دنیا!

«کیم گورمن» از ایالات متحده می تواند کره چشم خود را تا 12 میلیمتر خارج از کاسه چشمش به بیرون فشار دهد. چشم او در نوامبر 2007 در اسانبول اندازه گیری شد. اندازه گیری «پاپ» یک علم دقیق است که توسط اپتومتریست با استفاده از دستگاهی به نام پروپتومتر اندازه گیری می شود. پروپتوزیس اصطلاحی است که برای جابجایی کره چشم یا برآمدگی چشم ها استفاده می شود.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)

رکورد بیشترین نی در دهان!

رکورد بیشترین تعداد نی که در دهان یک نفر قرار گرفته 400 تاست که توسط سیمون المور از انگلستان به دست آمده است. او نی ها را 10 ثانیه در دهانش نگه داشت.

برترین و جالب ترین رکوردهای گینس باورنکردنی (20)

 

برترین ها