پارس ناز پورتال

برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید

برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید

برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید 

برخی از سازه های معماری واقعا قابل تحسین هستند که ما برترین آن ها را از سراسر دنیا به شما معرفی می کنیم. در جهان ساختمان هایی با معماری های غیرقابل باوری وجود دارند که به سختی می توان گفت کدام یک از دیگری برتر است. با این حال برای افراد تیزبینی که امکان دارد با دانش معمارانه خود به موشکافی در این باره بپردازند، ۱۰۰ ساختمان برتر از آخر به اول رتبه بندی دقیق شده اند.

 

این بناها هم ساختمان های قدیمی و هم انواع مدرن آن از قبیل موزه ها، مکان های مذهبی، آسمان خراش ها، ایستگاه ها، هتل ها و سایر ساختمان ها در سراسر دنیا را در بردارند که جایگاه های تاریخی در اسپانیا تا صومعه های کوچکی در آریزونا را شامل می شوند.

 

100- ساختمان «اوربیس» با ظاهر شیب دار، در شهر منچستر انگلستان که موزه ملی فوتبال نیز در آن واقع شده است

برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید

99- ساختمان مرکزی «وودافون» در پرتغال که بر خلاف تصور شما از ساختمان یک کمپانی، از هر نوع خطوط صافی در نمای ظاهری آن پرهیز شده است.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید98- باقی مانده کلیسای جامع «سنت اندور» در اسکاتلند که مکانی فراموش نشدنی را برای پیاده روی بازدیدکنندگان آن به وجود می آورد.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید97- ایستگاه «مالمو» در سوئد که بیش از آنکه به یک ایستگاه شباهت داشته باشد شبیه به تونلی است که ما را به سوی آینده می برد.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید96- ساختمان «آناناس دالمور» در اسکاتلند که از زمان ساخت آن در سال ۱۷۶۱ میلادی مکان مناسبی برای بازدیدکنندگان این مکان به شمار می رود. 
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید95- «گرند لیسوا» در ماکائوی چین، یکی از چندین و چند هتل این منطقه به شمار می رود که کمتر ساختمانی چنین درخشنده ای را در نمای ظاهری اش دارد.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید94- تا ارتفاع ۳۸۷ فوتی، برج «ویکتوریا» در شهر استکهلم سوئد واقع شده که مرتفع ترین ساختمان این شهر به شمار می آید. فردی به نام «گرت وینگارد» معمار این ساختمان است. در نمای بیرونی این ساختمان، آیینه های نامتقارنی تعبیه شده اند که نور را به زیبایی از سطح این ساختمان انعکاس می دهند.

برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید

93- یکی از زیباترین ساختمان های دولتی کشور آرژآنتین بنایی به نام «کاسا رز آدا» در شهر بوینس آیرس است. گفته می شود رنگ صورتی برگزیده شده برای نمای این ساختمان برای از میان برداشتن تنش های احتمالی میان جناح های سیاسی این کشور تلقی می شود؛ آمیزه ای از رنگ قرمز «فدرال» و رنگ سفید «یونیتارین».
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید92- ساختمان «سیگرام» که درست در وسط شهر نیویورک واقع شده و با طراحی منحصربفرد خود نمادی از ارزش های مدرنیسم را به نمایش گذاشته است.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید91- قنات باستانی «سگویا» در اسپانیا که در دوران امپراطوری رومن ها در قرن اول میلادی ساخته شد و در بخش مرکزی شهر واقع شده است. 
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید90- هتل بسیار مجلل یاس بر فراز پیست فرمول یک در شهر دبی که سایبان آن با نورهای اِی ای دی درخشنده و خیره کننده ای چشم نوازی می کند.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید89- معبد «تاپروهم» یکی از هزاران معبد در «سیم ریپ» کامبوج است. بخشی از فیلم Tomb Raider نیز در این مکان فیلمبرداری شد.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید88- «موزه جدید ملی برلین» توسط معمار آلمانی به نام «لودویگ میس ون در روهه» در دهه هفتاد میلادی طراحی شد. این بنای مدرن در طراحی خود خطوط صاف و بی شمار شیشه را در بردارد که نور را به اطراف متساطع می کند.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید87- باغ گیاه شناسی پارک «هاگلی» نیوزلند، بنای تمام شیشه ای، ظریف و زیبا دارد که توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند. این فضای شیشه ای این حس را به گردشگران می دهد که گویی هنوز هم در فضای بیرونی قرار گرفته اند.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید86- «ایستگاه آرنهم» در هلند را شاهد هستید که سال گذشته در آن تغییراتی به وجود آمد. سالن اصلی این ایستگاه که با ستون هایی از جنس استیل طراحی شده اند، فضای معاصر و امروزی را در مقابل چشمان بازدیدکنندگان آن قرار می دهد.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید85- قدم زدن در زیر ساختمان دانشکده هنر و معماری «دانشگاه آنتاریو» در کانادا، آن هم در میان آن همه رنگ، حس خوبی را به هر بیننده ای می دهد.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید84- سکوی پرش اسکی در روستای «هولمن کولن» اسلو در کشور نروژ نه تنها برای استفاده اسکی بازان ارزشمند است بلکه از فراز آن تصویر بسیار زیبایی از مناطق اطراف قابل مشاهده است.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید83- هتل زیبای «مارکز د ریسکال» در اسپانیا که معمار آن فرانک گهری انگلیسی است.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید82- طبقاتی از بنای «خزانه جهانی بذر سوالبارد» را در یکی از جزیره های نروژ شاهد هستید. در این مکان تعداد بی شماری دانه گیاه به منظور حفاظت از آسیب های محیطی نگهداری می شوند.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید81- قصر «ماروِل» در پارک «ساسوسی» در پوتسدام آلمان که به نظر می رود از بزرگ ترین قصرهای دوران پروس باروک به شمار رود.
برترین شاهکارهای معماری جهان را بشناسید

 

وب‌سایت روزیاتو