پارس ناز پورتال

برترین سازه های معماری جهان را ببینید

برترین سازه های معماری جهان را ببینید

برترین سازه های معماری جهان را ببینید 

زیباترین و برترین سازه های معماری جهان را می توانید در این مطلب مشاهده نمایید. ساختمان هایی که اوج هنر مهدنسی معماری را نشان می دهند.

 

20- «خانه اپرای اسلیک» در اسلو که متشکل از ۱۰۰۰ اتاق است.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید19- «معبد لوتوس» در دهلی هند با طراحی بی نظیر و مدرن خود نظر هر بازدیدکننده ای را جلب می کند.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید18- «کاخ ایده آل» در فرانسه حاصل تلاش ۳۳ ساله پستچی فرانسوی به نام «فردیناند چوال» در روستای «هاتیرویس» در جنوب شرقی فرانسه است.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید17- ساختمان درخشنده با پنجره های رنگارنگ آکادمی دانشکده هوایی ایالات متحده آمریکا را از نمای داخلی آن شاهد هستید.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید16- کلیسای ناتمام «کولونیا گوئل» در بارسلونا را ملاحظه می کنید که توسط «آنتونی گائودی» طراحی شده. اگرچه این کلیسا به صورت کامل ساخته نشده اما بازدیدکنندگان فراوانی دارد.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید15- این ساختمان که کاخ تمدن ایتالیا محسوب می شود به «اسکوئر کولوسئوم» شهرت دارد در شهر روم واقع شده. این بنا از زیباترین ساختمان های شهر به شمار می آید و اکنون هم دفتر مرکزی برند «فِندی» است.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید14- مرکز «خرید امپوریا» با وسعت حدود ۲۷۰۰۰ متر در مالمو سوئد را ملاحظه می کنید که بزرگ ترین مرکز خرید در میان کشورهای اسکاندیناوی به شمار می رود.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید13- ساختمان مرکزی «تلویزیون فوجی» در شهر توکیوی ژاپن را می بینید. ۲۵ طبقه فوقانی و ۲ طبقه زیرزمینی در این بنا تعبیه شده و حدود ۲۰ سال پیش مراحل ساخت آن به پایان رسید.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید12- زوایای تیز «موزه علم و طبیعت پروت» در شهر دالاس را ملاحظه می کنید. این ساختمان یکی از زیباترین نمونه های معماری های زاویه دار در آمریکا به شمار می رود.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید11- بلندترین بنای گِلی جهان یعنی مسجد «جنه»در مالی را شاهد هستید. این شاهکار معماری همانند آن است که به یک باره از درون زمین سربرآورده باشد.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید10- سقف موجدار عمارت «Bodegas Ysios» در «ریوجا آلاوسا» اسپانیا را ملاحظه می کنید که حالتی نمادین دارد.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید9- طراحی «نئو فیوچریستیک» بخش های فوقانی موزه Museu do Amanhã یا «موزه فردا» در ریو دژنیروی برزیل را شاهد هستید.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید8- «کلیسای تمپلیاکیو» در هلسینکی فنلاند را می بینید که توسط براردان «تیمو و تومو سومالنن» پیش از گشایش در ۱۹۶۹ میلادی (۱۳۴۸ هجری) طراحی شده بود.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید7- عظیم ترین کوره خورشیدی جهان در اودیل فرانسه را ملاحظه می کنید که می تواند تا دمای بیش از ۳۰۰۰ درجه سلسیوس برسد.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید6- «موزه ریورساید» در گلاسکوی اسکاتلند که توسط «ظاها حدید» طراحی شده. قسمت های روبرویی از جنس شیشه و سقف آن از جنس زینک است. این بنا در ارتفاع حدود ۳۵ متر قرار دارد. قرار گرفتن این بنا در نزدیکی رودخانه «کلاید» زیبایی و اثربخشی بیشتری را به آن داده است.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید5- نمای بیرونی ایستگاه Gare do Oriente در شهر لیسبون توسط معمار پرآوازه اسپانیایی «سانتیاگو کالاتراوا» طراحی و بال هایی بزرگ و شبیه به اسکلت را به نظر بیننده آن می رساند.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید4- صومعه «صلیب مقدس» در آریزونا را ملاحظه می کنید. این بنا با همکاری مجسمه سازی به نام «مارگرت برونسویگ» از شاگردان «فرانک لوید رایت» معمار «ریچارد هاین» و «آگوست کی. استروتس» در «سدونا» در آریزونا ساخته شد. این صومعه در میان انوبهی از سنگ های قرمز رنگ قرار گرفته و از داخل آن هم منظره زیبایی به سمت دره را به نمایش می گذارد.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید3- معبد «وات رانگ خان» معروف به «معبد سفید» در شمال تایلند را در رتبه سوم می بینید که مکانی برای یافتن آرامش است.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید2- مرکز «حیدر عیلف» در باکو با طراحی «ظاها حدید» را شاهد هستید که با انحنای باشکوه خود، امضای این معمار پرآوازه را به ثبت رسانده است.
برترین سازه های معماری جهان را ببینید1- این بنای باشکوه که یادآور آتشفشان های ایسلند است توسط Guðjón Samúelsson طراحی شده و عنوان بزرگ ترین کلیسای این سرزمین را به خود گرفته است. کلیسای «هالگریم» در «ریکیاویک» ایسلند واقع شده .
برترین سازه های معماری جهان را ببینید

وب‌سایت روزیاتو