پارس ناز پورتال

چگونه بدون پول کسب و کار راه اندازی کنید؟

چگونه بدون پول کسب و کار راه اندازی کنید؟

چگونه بدون پول کسب و کار راه اندازی کنید؟ 

شما می توانید بدون پول خرج کردن هم کسب و کار راه اندازی کنید. بسیاری از افراد موفق در جهان از صفر شروع کرده اند. برای شروع کسب و کار، هیجان دارید. شاید ایده هایی در سر دارید یا صرفا شیفته ایده راه اندازی و گسترش تجارت خود شده اید. پس باید برخی ریسک ها مانند ترک شغل فعلی یا مدتی از جیب خوردن را بپذیرید. به هر روی، یک مانع تدارکاتی پیش رو دارید، پول زیادی در بساط ندارید.

 

اگرچه فقدان سرمایه شخصی مساله ای مهم محسوب می شود اما نباید مانع اجرای رویاهای تان شوند. درواقع، احتمال دارد که با دست خالی و بدون سرمایه نسبتا زیاد کسب و کاری را شروع کرده و گسترش دهید. منوط به اینکه بدانید چه کاری باید انجام دهید.
چگونه بدون پول کسب و کار راه اندازی کنید؟دلیل نیاز یک کسب و کار به پول

به گزارش معیشت به نقل از دریک آنلاین، ابتدا اجازه دهید به دلیل نیاز کسب و کار به پول نگاهی بیندازیم. هیچ هزینه «استارت آپ» واحدی برای ایجاد کسب و کار وجود ندارد، به گونه ای که کسب و کارهای متفاوت، نیازهای مختلفی خواهندداشت. لازم است پیش از شروع سرمایه گذاری به فکر برآورد روش های جایگزین تامین مالی شرکت خود باشید.

 

به موارد زیر توجه کنید:

پروانه و مجوز: بسته به منطقه ای که در آن هستید ممکن است برای کار به تشریفات اداری و ثبت نیاز داشته باشید.

 

تدارکات: آیا باید مواد اولیه بخرید؟ آیا به رایانه و دستگاه هایی دیگر نیاز دارید؟

 

تجهیزات: آیا به نرم افزار یا ماشین آلات تخصصی نیاز دارید؟

 

فضای اداری: فضای اداری هزینه بر است و نمی توانید از زیر بار هزینه هایی مانند اینترنت، آب و برق شانه خالی کنید.

 

انجمن ها، اشتراک ها و عضویت ها: می خواهید اشتراک ماهیانه کدام انتشارات باشید؟

 

هزینه های اجرایی: می خواهید همه جا دیده شوید، پس بازاریابی را فراموش نکنید.

 

هزینه های حقوقی: در طول فرآیند توسعه کسب و کار خود به مشاوره با وکیل نیاز دارید.

 

کارمندان و پیمانکاران، اگر نمی توانید به تنهایی کسب و کار خود را پیش ببرید، پس باید به فکر پرداخت حقوق باشید.

 

با جمع این موارد، دو راه برای شروع کسب و کار یا حداقل سرمایه پیش رو دارید، کاهش هزینه های خود با افزایش سرمایه موجود از منابع دیگر. در این جا سه انتخاب پیش رو خواهیدداشت.

چگونه بدون پول کسب و کار راه اندازی کنید؟

انتخاب اول: کاهش نیازهای خودتان

گزینه اول شما برای تغییر الگوی کسب و کار، تقاضای کمتر است. برای نمونه، اگر در فکر تاسیس موسسه خصوصی هستید، باید هزینه های «کارمندان» خود را کاهش دهید و حتی با یک کارمند در ابتدا شروع کنید. اگر مشکل فضای اداری دارید می توانید در منزل خود کار کنید.

 

حتی می توانید کارهایتان را خودتان انجام دهید تا منابع تامین ارزان تری پیدا کنید یا کل خط تولید خود را که در وهله اول بیش از حد پرهزینه هستند را متوقف کنید.اما از برخی هزینه ها مانند هزینه های حقوقی و صدور مجوز نیز نمی توان چشم پوشی کرد. بنا بر SBA، بسیاری از کسب و کارهای کوچک با کمتر از 3000 دلار و فرانشیزهای 1000 دلاری شروع به کار کرده اند.

 

انتخاب دوم: بوت استرپ

انتخاب دوم شما ایده موسوم به دوره «دست گرمی» کسب و کار است. به جای این که به یک باره در منصب کسب و کاری تمام عیار قرار بگیرید، می توانید به کارهای مقدماتی بپردزاید. می توانید برای شروع وبلاگی راه اندازی کنید و گستره هدف، مخاطبین و سودآوری را کاهش دهید.

 

اگر در قالب خوداشتغالی شروع به کار می کنید، از برخی هزینه های گزاف اولیه اجتناب کنید (و از مالیات سبک تر نیز بهره مند شوید).

 

انتخاب سوم: برون سپاری

سومین گزینه پیش روی شما، برخورداری از منابع خارجی است. با این روش، پوشش کل بودجه استارت آپ در برخی بخش های مختلف محقق می شود و بنابراین چندان درگیر جزییات نخواهید شد. اما روش های بالقوه دیگری نیز برای افزایش سرمایه وجود دارد. در این جا به چند مورد از این منابع اشاره می کنیم:

 

دوستان و خانواده: سعی کنید از خانواده و دوستان کمک بگیرید. حتی اگر ناچیز باشند. دلیل این که با ایده خوب و کار کافی می توانید به جذب بودجه برای هر چیزی بپردازید، این روش محبوبی محسوب می شود.
چگونه بدون پول کسب و کار راه اندازی کنید؟وام ها و کمک های دولتی: اداره کسب و کارهای وجود (برخی سازمان های دولتی و ایالتی) وجود دارند که صرفا به پیشرفت کسب و کارهای کوچک کمک می کنند. بسیاری از آن ها اقدام به اعطای وام برای راه اندازی مشاغل می نمایند.

 

وام های بانکی: چنان چه وضعیت اعتباری مناسبی داشته باشید همیشه می توانید روی دریافت وام از بانک ها حساب کنید.

 

با این گزینه ها می توانید میزان سرمایه گذاری شخصی را به حداقل کاهش دهید. البته در این راه ممکن است مجبور شوید که از کسب و کار کوچک شروع کنید یا شریکی برای کار خود بپذیرید یا اینکه زیر بار بدهی بروید، اما اگر به ایده های کسب و کار خود ایمان داشته باشید،

 

هیچ یک از این کم و کاستی ها شما را از ادامه این راه باز نخواهدداشت. می توان بر مشکل کمبود سرمایه فائق آمد اما نباید مرتکب اشتباه شوید.