پارس ناز پورتال

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

مجموعه : اخبار سینما
با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید 

برخی از فیلم ها هستند که همیشه از قلم می افتند و ما فرصت دیدن ان ها را نمی کنیم. اما نگران نباشید با پایان یافتن سال 2016 ما لیست برترین فیلم ها را به شما معرفی می کنیم. آخرین روز سال ۲۰۱۶ میلادی را سپری می کنیم و تا چند ساعت دیگر سال ۲۰۱۷ فرا می رسد. مطابق رسم هر ساله، در روز های پایانی سال بهترین های هر موضوع معرفی می شوند. یکی از بخش هایی که همواره مورد توجه قرار دارد، مقوله فیلم و سینماست.

 

ما در وب سایت پارس ناز بهترین فیلم ها از نگاه سایت های معتبر و محبوب ترین آن ها در «IMDBB» را مورد بررسی قرار دادیم. اما به نظر می رسد تعدادی از آثار سینمایی از لیست ها جا مانده اند.همواره فیلم هایی وجود دارند که کمتر به آن ها پرداخته می شود و عده کمی تحسینشان می کنند. اما این دلیل خوبی برای بی کیفیت بودن

 

و یا بد بودن آن ها نیست. ما در این مقاله قصد داریم فیلم های زیبایی که کمتر به آن ها پرداخته شده را مورد بررسی قرار دهیم. شما می توانید با تماشای تصاویر و خواندن توضیحات، با فیلم ها آشنا شوید و در صورت تمایل به تماشایشان بنشینید.

 

۱- درود بر سزار (Hail, Caesar)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: یک دلال هالیوود که همواره مشکلات را به شکلی عجیب حل می کند و سعی دارد همه ستارگانش (بازیگران) از او راضی باشند. به علاوه او باید مسئله پیش آمده در مورد یکی از بازیگران را به شکلی آبرو مند حل کند.

 

علل جذابیت: این فیلم بسیار خنده دار به نظر می رسد و جاش برولین نقش خود را خیلی خوب ایفا نموده است. در ساخته برادران کوئن شخصیت های متنوع زیادی به چشم می خورند و بازیگرانی مانند جورج کلونی، اسکارلت جوهانسون، تیلدا اسوینتون و آلدن ارنرایک به ایفای نقش می پردازند.

 

۲- ویژه نیمه شب (Midnight Special)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: پسربچه ای که قدرت های ماورایی غیر قابل کنترل در اختیار دارد و پدرش او را از فرقه ای که می خواهد از قدرت ها سوء استفاده کند، دور نگه می دارد. «FBI» نیز تلاش می کند از ماجرا سر در بیاورد.

 

علل جذابیت: سال ۲۰۱۶ مملو از فیلم هایی یود که داستان هایی این چنینی داشتند، اما می توان «ویژه نیمه شب» را بهترین آن ها دانست. این اثر سینمایی، چیزی بین «برخورد نزدیک از نوع سوم» و « ای تی» به شمار می رود و نمی توان آن را یک فیلم تمام فانتری دانست. با این حال جف نیکولز کارگردان اثر به خوبی از ابزار خود استفاده نموده و پیوند های عاطفی میان والدین و فرزندان را نشان داده است.

 

جیدن لیبرهر نیز توانسته به خوبی از عهده نقش اول (آلتون) فیلم برآید. البته نباید حضور ستاره هایی مانند مایکل شانون، بیل کمپ و کیرستن دانست را نیز فراموش کنیم.

 

۳- خرچنگ (The Lobster)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: افراد به یک هتل فرستاده می شوند و تنها ۴۵ روز برای پیدا کردن زوج خود وقت دارند. اگر چنین اتفاقی نیفتد، آن ها به حیوانی که از قبل تعیین کرده اند تبدیل شده و در طبیعت رها می شوند.

 

علل جذابیت: فیلم خرچنگ یکی از مرموز ترین آثار سینمایی امسال لقب می گیرد و تلاش می کند که تعادل میان موضوعات فیلم (اشاره شده در بالا) را برقرار سازد. خوشبختانه خرچنگ موفق می شود با بازی های بسیار خوب هنر پیشه هایی مانند راشل وایس و جان سی ریلی، به هدف خود دست یابد و تماشاگر را راضی نگه دارد.

 

۴- وینر (Weiner)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: داستان آنتونی وینر نماینده سابق کنگره و کمپین او در انتخابات شهردار نیویورک در سال ۲۰۱۳ که طی آن دومین رسوایی اخلاقی او نیز فاش می شود.

 

علل جذابیت:  این فیلم به نوعی مسئله بررسی ایمیل های هیلاری کلینتون توسط «FBI» را نیز تحت پوشش قرار می دهد. جاش کریمان و الیز استینبرگ کارگردانی فیلم را بر عهده داشته اند. آن ها تصویری خنده دار را از مردی نشان می دهند که واقعا قصد دارد به مردم خدمت کند، اما حتی خود او نیز تحت تاثیر رسوایی های بر ملا شده اش قرار می گیرد.

 

۵- سرباز سوییس (Swiss Army Man)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: مردی جوان در یک جزیره متروکه گیرافتاده که به بدنی بی جان در کنار ساحل برخورد می کند.

 

علل جذابیت: این فیلم حتی از «خرچنگ» که قبلا درباره اش صحبت نمودیم نیز عجیب تر است و جالب ترین فیلم سال لقب می گیرد. اتفاقاتی که میان پل دانو و دنیل ردکلیف روی می دهد، فیلم را لذت بخش نموده و ابعاد تازه ای از خیال را پیش روی چشمان ما قرار می دهد.

 

۶- ببین، خیال های جهان متصل به هم (lo and behold, reveries of the connected world)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: ورنر هرتسوک درباره اینترنت و پیامدهای آن به صحبت می پردازد.

 

علل جذابیت: این فیلم یکی از بهترین آثار چند سال اخیر به شمار می رود. این اثر سینمایی نه تنها تاریخچه اینترنت و توسعه دهندگان آن را مورد بررسی قرار می دهد، بلکه مسائل عجیبی مانند پناه بردن عده ای به جنگل برای در امان ماندن از امواج اینترنت، استفاده از جسد دختر یک خانواده در یک کمپین سایبری و رویای ایلان ماسک برای راه اندازی اینترنت در کره مریخ را نیز تحت پوشش خود قرار داده است.

 

۷- اگر سنگ از آسمان ببارد (Hell or High Water)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: دو برادر برای نگه داشتن مزرعه خانوادگی خود، سرقت های متعددی انجام می دهند و دو پلیس نیز برای گرفتن آن ها تلاش می کنند.

 

علل جذابیت: این اثر سینمایی بر خلاق هم همتایان خود، فیلم نامه ای قوی دارد و می تواند هیجان زیادی در شما ایجاد کند.

 

۸- کوبو و دو تار (Kubo and the Two Strings)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: یک پسر نوجوان یک چشم به دنبال زره جادویی پدرش می گردد تا بتواند پدربزرگ شیطان صفت خود را شکست دهد.

 

علل جذابیت: کوبو ماجرایی کاملا خیالی را به بهترین شکل ممکن نشان می دهد. استودیوی «Laika» که ساخت این انیمیشن را بر عهده داشته، توانسته با پرینت های سه بعدی و تکنیک استاپ موشن، جزئیات را بسیار خوب به نمایش درآورد.

 

۹- مهتاب (Moonlight)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: مهتاب ماجرای پسرکی سیاه پوست را روایت می کند که بدون خانواده دوران بچگی تا بزرگسالی اش را می گذراند و در این میان، اتفاقاتی برای وی رخ می دهد.

 

علل جذابیت: این فیلم حس زندگی را به شما منتقل خواهد کرد. فیلم نامه نیز به خوبی نوشته شده و شخصیت ها به زیبایی درآمده اند. اگر شما نیز درباره شخصیت خود سوالاتی دارید، تماشای مهتاب می تواند شما را در حل مسائل تان یاری کند.

 

۱۰- دوست داشتن (Loving)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: این اثر سینمایی، داستان واقعی میلدرد و ریچارد لاوینگ را روایت می کند. آن ها به جرم ازدواج با یکدیگر (ازدواج سفید پوست با نژادی دیگر) در ویرجینیا زندانی شده و با مسائل دادگاهی زیادی مواجه گشتند.

 

علل جذابیت: فیلم درک خوبی از عشق دارد و دوست داشتن را به شیوه ای خارق العاده نشان می دهد. جف نیکولز در دومین فیلم سال خود نیز موفق ظاهر شده و روث نگا همراه با جوئل اجرتون نیز توانسته اند نقش خانواده لاوینگ را به خوبی ایفا نمایند.

 

۱۱- منچستر کنار دریا (Manchester by the Sea)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: فردی که بعد از فوت کردن برادرش، از پسر نوجوان او محافظت کرده و وی را حمایت می کند.

 

علل جذابیت: ساخته جدید کنت لونرگان شاید چندان با نشاط به نظر نرسد، اما می تواند به عمق احساسات نفوذ کند. کمتر فیلمی مانند «منچستر کنار دریا» پیدا می شود که این چنین بر روی شما تاثیر بگذارد.

 

۱۲- زنان خاص (Certain Women)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: ماجرای سه زن که در تقاطع شهری کوچک در ایالت مونتانا زندگی می کنند.

 

علل جذابیت: فیلم به نظر خسته کننده می رسد، اما کلی رایشارد کارگردان اثر فرد باهوشی است. او به امیدواری ها، شکست ها و ارتباطات غلط زندگی های دنیوی اشاره کرده و آن ها را به موضوعات مهمی برای شما تبدیل می نماید. حضور چهره هایی مانند لارا درن، کریستن استوارت و مایکل ویلیامز، فیلم را به بهترین ساخته خانم رایشارد تبدیل کرده است.

 

۱۳- پترسون (Paterson)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: یک راننده اتوبوس که شعر نیز می گوید.

 

علل جذابیت: همانند دیگر آثار جیم جارموش، پترسون به جای پرداختن به داستان، حالت ها، ساختار و ایده ها را مورد تاکید قرار می دهد. فیلم ماجرای زندگی تکراری راننده اتوبوس و همسرش را روایت می کند. آن ها هر روز همان کارهای قبلی را انجام می دهند و راننده نیز به شعر گفتن می پردازد.

 

۱۴- نرودا (Neruda)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: دولت شیلی بعد از پیوستن پابلو نرودا فعال اجتماعی و شاعر به حزب کمونیسم در دهه ۱۹۴۰، به دنبال دستگیری اوست.

 

علل جذابیت: پابلو لارائین که امسال ساخت فیلم «جکی» را نیز در کارنامه اش دارد، کارگردانی را انجام داده است. این اثر که تحسین های زیادی را به همراه داشته، زندگی شاعری پرآوازه را به گونه ای نشان می دهد که به جای آثار زندگی نامه محور، بیشتر شبیه به فیلم های پلیسی به نظر می رسد.

 

۱۵- سکوت (Silence)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: در قرن ۱۷ میلادی، دو کشیش پرتغالی برای انجام ماموریت به ژاپن می روند و آنجا مورد آزار و اذیت قرار می گیرند.

 

علل جذابیت: شاید مهمترین علت این باشد که کارگردان فیلم مارتین اسکورسیزی است. وی توانسته پروژه ۳۰ ساله اش را به سرانجام برساند و با نشان دادن پارادوکس استعمار، دریچه های جدیدی را به روی سینمای خود باز کند.

 

۱۶- نرده ها (Fences)

با 16 فیلم تماشایی سال 2016 همراه باشید

درباره فیلم: پدری آفریقایی-آمریکایی که در دهه ۱۹۵۰ میلادی پسر خود را بزرگ کرده و با مسائل نژادی پیتسبرگ درگیر می شود.

 

علل جذابیت: کارگردانی فیلم بر عهده یکی از شناخته شده ترین چهره های هالیوود یعنی دنزل واشنگتن است. به علاوه، خود او نیز در «نرده ها» بازی می کند. نوشتن فیلم نامه نیز بر عهده آگوست ویلسون سرشناس بوده است. بازی ها بسیار قوی هستند و شما را راضی خواهند نمود.

 

روزیاتو