پارس ناز پورتال

با گوشی هوشمند پیدا شده چه کنیم؟

با گوشی هوشمند پیدا شده چه کنیم؟

با گوشی هوشمند پیدا شده چه کنیم؟ 

این روزها اگر گوشی هوشمندی گم شود پیدا کردن آن کار سختی نخواهد بود چون اینترنت می تواند کار را برای صاحب گوشی آسان کند. اگر روزی بنابر دلایلی گوشی موبایلتان را گم کردید باید بدانید در آن لحظه چه کنید. البته این سکه طرف دیگری هم دارد. اگر شما یک گوشی گم شده پیدا کردید چه می کنید؟

 

۵۰ درصد مردم نمی دانند با گوشی که پیدا کرده اند باید چه کنند. اگر برای شما این اتفاق افتاد و یک گوشی گم شده را پیدا کردید چند کار هست که می توانید آن ها را انجام دهید تا فرد مورد نظر آسان تر بتواند گمشده خود را پیدا کند.

 

یک بار در تاکسی نشسته بودم که متوجه صدای زنگ گوشی شدم. بعد از کمی دقت متوجه شدم گوشی زیر صندلی افتاده. یکی از ماشین پیاده شده بود و گوشی را جا گذاشته بود. بنابراین مدام به گوشی زنگ می زد تا اگر شخصی متوجه شد پاسخ بدهد و اکنون آن شخص من بودم.

 

او حتی نمی دانست موبایلش را کجا جا گذاشته اما در نهایت گوشی را به او رساندم. این رایج ترین روش پیدا کردن گوشی های گمشده است.

با گوشی هوشمند پیدا شده چه کنیم؟

گوشی را روشن و به اینترنت وصل کنید

صاحب گوشی ممکن است بخواهد یا به گوشی زنگ بزند و یا آن را ردیابی کند. پس بهتر است شارژ آن را تامین کرده و به اینترنت وصل کنید. اگر اینترنت خط آن وصل است پس جای هیچ نگرانی نیست اما اگر وصل نیست آن را به وای فای وصل کنید. البته ممکن است به دلیل رمز داشتن صفحه نتوانید این کار را انجام دهید اما تلاش خود را بکنید.

با گوشی هوشمند پیدا شده چه کنیم؟

گوشی را به همان جا که گم شده برگردانید

این کار زیاد هم راحت و بی دردسر نیست چون مجبور هستید به آنجا برگشته و منتظر صاحب گوشی بمانید تا برای پیدا کردن آن به آنجا برگردد. می توانید به نزدیک ترین مغازه در آن موقعیت هم بسپارید اما آن فرد شاید هیچ تلاشی برای کمک به صاحب گوشی نکند. تنها آن را کناری می گذارد تا صاحبش پیدا شود.

 

البته گاهی اوقات هم صاحب گوشی نمی داند که کجا آن را گم کرده بنابراین اصلا احتمال بازگشتش به آن مکان وجود ندارد. اگر گوشی را در خیابان در مقابل یک فروشگاه پیدا کردید حتما به این معنا نیست که صاحب گوشی در آن فروشگاه بوده پس دلیلی ندارد که حتما گوشی را به صاحب آن فروشگاه بسپارید تا صاحبش پیدا شود. شاید هیچوقت صاحبش نتواند در آن مکان گوشی را پیدا کند.

با گوشی هوشمند پیدا شده چه کنیم؟

محتویات گوشی را نگاه نکنید

به محتویاتی که در گوشی خودتان دارید فکر کنید: عکس های شخصی، برنامه های چت شبکه های اجتماعی، اطلاعات بانکی، و غیره…آیا خودتان دوست دارید کسی این اظلاعات را در گوشی شما ببیند؟ مطمئنا دوست ندارید. البته نیازی به گفتن این چیزها نیست ولی هیچوقت وارد اطلاعات و محتویات خصوصی و شخصی گوشی نشوید.

 

البته می توانید تماس های گوشی را چک کنید. از میان تماس های مورد علاقه و تماس های سریع می توانید با یکی از آن ها تماس بگیرید تا یافتن گوشی را به آن ها اطلاع بدهید. اگر هم شماره های مورد علاقه نداشتند می توانید با اولین شماره ای که در لیست دیدید تماس بگیرید.