پارس ناز پورتال

با کیفیت ترین خودروهای ایران را بشناسید

با کیفیت ترین خودروهای ایران را بشناسید

با کیفیت ترین خودروهای ایران را بشناسید 

البته از نظر کیفی خودروهای ایران در مقابل خودروهای خارجی حرفی برای گفتن ندارند اما در داخل کشور با کیفیت ترین ها را به شما معرفی خواهیم کرد. نتایج جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی مشخص شد و تمامی خودروهای سواری با قیمت زیر 25 میلیون تومان تنها یک ستاره از کیفیت پنج ستاره را دریافت کردند. تعداد خودروهای سه ستاره به عنوان با کیفیت‌ترین خودروهای داخلی نیز انگشت شمار است.

 

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده توسط سازمان بازرسی کیفی و استاندارد تعداد 56 هزار و 943 دستگاه خودروی سبک در شهریور ماه سال جاری تولید شده که از این میان 93 درصد از حجم تولیدات به خودروهای سواری اختصاص داشت و خودروهای تولید‌شده شامل 35 مدل خودروی سواری و 6 مدل خودروی وانت شده است.

 

در میان خودروهای سواری، بیشترین و کمترین میزان تولید به خودروهای پژو 206 و برلیانس H330 مربوط می‌شود.جدول جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی منتشر شد که بر اساس آن خودروهای مزدا 3 جدید و گرند ویتارا در کلاس قیمتی بالای 100 میلیون تومان توانستند

 

سه ستاره از پنج ستاره را دریافت کنند. در کلاس 75 تا 100 میلیون تومان نیز خودروی کیا سراتو با دریافت 3 ستاره از بهترین کیفیت در میان خودروهای هم‌رده برخوردار بود و خودروی جک اس 5 دو ستاره شد.

با کیفیت ترین خودروهای ایران را بشناسید

همچنین بالاترین رده کیفی در کلاس قیمتی 50 تا 75 میلیون تومان به خودروهای جک جی 5 و برلیانس H320 تعلق دارد که دو ستاره از پنج ستاره را دریافت کردند و مابقی خودروهای این کلاس مانند لیفان ایکس 60، ام وی ام 550، ام وی ام ایکس 33 و آریو نتوانستند بیشتر از یک ستاره را کسب کنند.

 

در کلاس 25 تا 50 میلیون تومان نیز خودروهای تندر 90، تندر 90 اتومات، پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو و رانا هر یک موفق شدند سه ستاره را به خود اختصاص دهند و دو ستاره هم به خودروهای پژو 206، پژو 206 اس دی و دنا تعلق گرفت و سایر خودروهای این رده یک ستاره شدند.

 

در نهایت در کلاس قیمتی زیر 25 میلیون تومان تمامی خودروها از جمله تیبا، سایپا 132، سایپا 131 و سایپا 111 تنها یک ستاره از 5 ستاره را دریافت کردند.بنابراین طبق جدیدترین ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، کیفیت خودروی کیا سراتو در شهریور 95 نسبت به مردادماه یک ستاره افزایش یافت

 

و کیفیت خودروی آریو نسبت به ماه گذشته یک ستاره کمتر شد. در کیفیت سایر خودروها نیز تغییری صورت نگرفت. این ارزیابی با محاسبه 9 معیار انجام می‌شود و خودرویی که نمره منفی کمتری دریافت کند از کیفیت بالاتری برخوردار است.