پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

مطالب داغ

پردرآمدترین خوانندگان جهان + عکس پردرآمدترین خوانندگان جهان + عکس اقدام زیبای پسر آمریکایی برای نجات دوستش از مرگ (عکس) اقدام زیبای پسر آمریکایی برای نجات دوستش از مرگ (عکس) خبر جنجالی فرود سه فضایی در ایستگاه های بین المللی خبر جنجالی فرود سه فضایی در ایستگاه های بین المللی parsnaz این 3 دختر معروف ترین هکر در جهان هستند + عکس دایناسورهای عجیب و عظیم قرن 21 (عکس) دایناسورهای عجیب و عظیم قرن 21 (عکس) شغل تعجب آور و دیدنی این زن مانکن بیمار شغل تعجب آور و دیدنی این زن مانکن بیمار اخراج جنجالی بچه خرپول میلیاردر + عکس اخراج جنجالی بچه خرپول میلیاردر + عکس مرد 53 ساله سارق لباس زیر دختران دانشجو + عکس مرد 53 ساله سارق لباس زیر دختران دانشجو + عکس عکس هایی از گوش درازترین انسان وحشتناک روی زمین عکس هایی از گوش درازترین انسان وحشتناک روی زمین دختر عجیب آمریکایی که در 22 سالگی دکترا می گیرد دختر عجیب آمریکایی که در 22 سالگی دکترا می گیرد این خانم 6500 یورو در ماه غذا می خورد +عکس این خانم 6500 یورو در ماه غذا می خورد +عکس جوان ترین مدرس دانشگاه دنیا + عکس جوان ترین مدرس دانشگاه دنیا + عکس قفل کردن دوچرخه به وسیله کلاه +عکس قفل کردن دوچرخه به وسیله کلاه +عکس مسن‌ ترین زوج جهان با ۸۶ سال زندگی مشترک + عکس مسن‌ ترین زوج جهان با ۸۶ سال زندگی مشترک + عکس عظیم ترین هواپیمای جهان آماده برای پرواز عظیم ترین هواپیمای جهان آماده برای پرواز آرزوی مادربزرگ 80 ساله و کمک خوانندگان سرشناس به او آرزوی مادربزرگ 80 ساله و کمک خوانندگان سرشناس به او اقدام خجالت آور و عجیب زن برای حفاظت از شوهر + عکس اقدام خجالت آور و عجیب زن برای حفاظت از شوهر + عکس ستاره های زن سینمای ایران كه هنوز مادر نشدند +عکس ستاره های زن سینمای ایران كه هنوز مادر نشدند +عکس حلقه ازدواج گمشده این خانم در بین هزاران زباله شهری حلقه ازدواج گمشده این خانم در بین هزاران زباله شهری سوپر استارها و کمد لباس شخصی شان +عکس سوپر استارها و کمد لباس شخصی شان +عکس

با چه روشی در ماه رمضان از افزایش وزن پیدا نکنیم؟

مجموعه : رژیم و تغذیه

با چه روشی در ماه رمضان از افزایش وزن پیدا نکنیم؟

با چه روشی در ماه رمضان از افزایش وزن پیدا نکنیم

 

روش‌هایی برای بهبود عادت‌های تغذیه‌ای و کنترل افزایش وزن:

– اجتناب از پرخوری: سعی کنید افطار سبکی داشته باشید که شامل غذاهای سالمی است.

 

– غذای خود را به آرامی بجوید تا از سوء هاضمه جلوگیری شود.

 

– ابتدا سالاد و سوپ خود را بخورید زیرا این مواد دارای کالری اندکی هستند و باعث می‌شود احساس سیری بیشتری داشته باشید.

 

– حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.

 

– میوه و آب میوه تازه بخورید. سعی کنید از آب میوه‌های طبیعی استفاده کنید که شکر اضافی نداشته باشد.

 

– از محصولات لبنی کم چرب و گوشت بدون چرب استفاده کنید.

 

– به جای شیرینی‌ها، سالاد میوه بخورید.

 

– روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا کالری اضافی از بین برود.

 

– مواد غذایی را بخرید که سالم باشند و افراد خانواده تان نیز از آنها لذت ببرند. رعایت رژیم اگر غذای خود را از خانواده جدا کنید سخت تر خواهد بود.

 

– با ایجاد تغییرات کوچک شروع کنید. مثلا شیر بدون چربی را جایگزین شیر پرچرب کنید، به جای نوشابه وشربت و … از آب استفاده کنید. ممکن است اوایل ایجاد این تغییرات سخت باشد اما به تدریج به آنها عادت خواهید کرد.

 

دلیل افزایش وزن در ماه رمضان چیست؟

– مصرف مداوم به خصوص بین افطار و سحری.
– عدم فعالیت و بی حالی بعد از افطار
– مصرف بخش بزرگی از غذا که بیش تر از حد معمول است.
– مصرف غذاهای سرخ شده ، پر چرب و پر کالری با مقادیر زیاد
– بیرون رفتن برای افطار یا دعوت مهمان و مصرف غذاهای زیاد

-مصرف انواع نوشابه‌ها مانند نوشابه‌های بدون قند و ماءالعشیر به مقدار زیاد بعد از افطار

– مصرف شیرینی‌هایی که دارای مقدار زیادی روغن و آب و شکر است

– مصرف نمک زیاد و غذاهای شور

با چه روشی در ماه رمضان از افزایش وزن پیدا نکنیم؟

روزانه حداقل نیم ساعت پیاده روی داشته باشید تا کالری اضافی از بین برود

 

پخت و پز سالم نیز نقش بسیار مهمی در کنترل وزن دارد:

زمانی که می‌خواهید غذایی بپزید، سعی کنید از مواد سالم استفاده کنید. روش پخت نیز تاثیر بسیار مهمی در این کار دارد. از سرخ کردن بیش از حد مواد خودداری کنید. در عوض، مقدار چربی مصرفی خود را بکاهید. به یاد داشته باشید که کاهش چربی در پخت و پز، به معنی از بین رفتن طعم غذا نیست.

 

شما می‌توانید طعم غذای خود را با استفاده از سبزیجات تازه، گیاهان و ادویه‌ها بهبود ببخشید. با استفاده از این ترفندها می‌توانید به راحتی وزن خود را کنترل کنید و از خوردن غذاهای سالم و خوشمزه لذت ببرید.علاوه بر موارد ذکر شده، خوردن آرام و جویدن خوب می‌تواند بهترین روش برای جلوگیری از احساس بی حالی باشد.

 

منبع:مجله سلامت 

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ