پارس ناز پورتال

با پیاده روی دیگر دیابت به سراغ شما نمی آید

با پیاده روی دیگر دیابت به سراغ شما نمی آید

با پیاده روی دیگر دیابت به سراغ شما نمی آید 

کسانی که به طور مداوم به پیاده روی مشغول هستند خیالشان باید از بابت ابتلا به دیابت راحت باشد چون این بیماری دیگر به سراغشان نخواهد آمد. پیاده‌روی با شدت متوسط به صورت مداوم از پیاده‌روی سریع و شدید در کنترل گلوکز بدن موثرتر است.مطالعات منتشر شده در مجله Dia betologia نشان داده است که انجام پیاده‌روی می‌تواند در مبارزه با دیابت موثرتر از پیاده‌روی سریع و شدید باشد.

 

در این مطالعات 150 نفر به مدت 6 ماه مورد بررسی قرار گرفتند. همه این افراد علائم پیش از دیابت داشتند. هدف این افراد در انجام برنامه ورزشی کاهش 7 درصدی وزن بدن در 6 ماه بوده است.این افراد در طول هفته‌ 7.5 مایل پیاده‌روی می‌کردند، این افراد برنامه‌های ورزشی مختلفی را تجربه کردند که عبارت بود از انجام ورزش کم با شدت متوسط، انجام ورزش زیاد با شدت متوسط و انجام ورزش زیاد با شدت زیاد.

 

مدیر این تحقیقات می‌گوید: در مطالعات ما بررسی شد که چه میزان شدتی از ورزش در کنترل سوخت و ساز بدن افرادی که در آستانه ابتلا به دیابت هستند، موثر است. یکی از فواید ورزش با شدت متوسط این است که این نوع ورزش چربی بیشتری نسبت به گلوکز می‌سوزانند و این مساله مهم است، زیرا یکی از محل‌هایی که گلوکز بعد از غذا ذخیره می‌شود چربی عضلات است.

 

افراد با کمک تغذیه مناسب، کاهش وزن و انجام ورزش، بهتر می‌توانند دیابت را کنترل کنند و تنها نباید به روی ورزش تمرکز شود.