پارس ناز پورتال

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریم

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریم

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریم

­

نشانه هایی از پیر شدن مدام به ما یادآوری می کند که پیری زمان دیابت، سرطان، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و زوال عقل است! همه‌ی چیزهایی که ما را از این دوران متنفر می‌کند. حال با وجود پیر شدن چگونه از زندگی لذت ببریم .

 

پیام‌های پیری از همه طرف به ما حمله کرده‌اند؛ کرم‌های ضدپیری پوست، مکمل‌های جوان‌ سازی ذهن و بدن و خیلی چیزهایی دیگر که سعی می‌کند در عین پیری به شما احساس جوانی بدهد!

  

نظر ما این نیست! چرا از پیرشدن ممانعت می‌کنید؛ چون مزایای آن را نمی‌دانید. پیری شرایطی دارد که از همه‌ی جایگزین‌هایی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، بهتر است.

 

اگر کلی‌تر نگاه کنیم تمام رده‌های سنی چنین ویژگی‌هایی دارند و با هیچ دوره‌ی دیگری قابل قیاس نیستند. ما فهرستی از مزایای پیری تهیه کرده‌ایم که همه‌ی جوان‌ها به دنبالش هستند. پس بخوانید و به خاطر بالارفتن سن‌ به خودتان افتخار کنید!

 

سؤال‌های کمتری دارید

احتمالاً بعد از ۵۰ سال دیگر بخش عمده‌ای از سؤالات زندگی شما پاسخ داده شده است؛ آیا شریک مناسب زندگی پیدا می‌کنم یا نه؟ باید فرزندی داشته باشم؟ همه‌چیز روبه‌راه خواهد شد؟

 

گاهی برخی از مردم در سن‌هایی مثل ۶۵ سالگی نگاه ترحم‌آمیزی به جوان‌ها دارند. درست است که جوان‌ترها زیباتر، سالم‌تر و پرانرژی‌تر هستند اما با سؤال‌هایی در زندگی روبه‌رو هستند که برای پاسخ‌دادن به آنها راه درازی در پیش دارند.

 

روابط عاشقانه‌ی بهتری خواهید داشت

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریم

یک جوان قاعدتاً در روابط عاشقانه‌ی خود بسیار پُراشتباه‌تر و شکننده‌تر از شما ظاهر خواهد شد. گاهی این شکنندگی برای او منجر به یک فروپاشی جدی در زندگی می‌شود، مشکلی که شما کمتر با آن روبه‌رو هستید.

 

احتمالاً شما برای جشن‌گرفتن سی‌اُمین یا چهلمین سالگرد ازدواج خود سر از پا نخواهید شناخت و شادی یک عمر زندگی عاشقانه را هیچ جوانی درک نخواهد کرد.

 

حرفه‌ی خود را شکل داده‌اید

فکر کنید که پس از چهارسال از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اید و در شغل نخست خود به این نتیجه رسیده‌اید که هرچه در این مدت یاد گرفته‌اید به هیچ کاری نخواهد آمد!

 

تعداد زیادی از فارغ التحصیلان امروز با مشکل بیکاری مواجه هستند و شما با پشت سر گذاشتن این مشکل، زندگی حرفه‌یی خود را به‌خوبی شکل داده‌اید.

 

برای زود خوابیدن هیچ مشکلی ندارید

گاهی اوقات هیچ‌چیزی جای یک خواب خوب را نمی‌گیرد. راحت باشید؛ هیچ‌کس هم شما را برای وقت نگذراندن با دوستان و به مهمانی نرفتن مؤاخذه و سرزنش نمی‌کند.

 

به خیلی چیزها توجه نمی‌کنید

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریمدر ۲۵سالگی ممکن است این موضوع که همسن‌و‌سال‌های‌تان در مورد شما چه فکر می‌کنند، ذهن‌تان را مشغول کند.

 

اما در ۶۵ سالگی به نظرتان احمقانه است که یک فرد ۵۵ ساله درباره‌ی شما چه فکر می‌کند. در هر حال هر دوی شما به بلوغ رسیده‌اید.

 

یک فرد فرزانه و حکیم به شمار می‌آیید

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریمالبته این را هم درنظر داشته باشید که ممکن است خیلی‌ها برای انجام کارها از شما نظرخواهی کنند و در آخر هم باز به کار خود بپردازند.

 

لازم نیست وانمود کنید به‌روز هستید

دیگر لازم نیست تظاهر کنید که به سریال‌ها و کتاب‌های امروزی علاقه‌مند هستید. شما ممکن است علائق قدیمی داشته باشید، پس با خیال راحت بنشینید و “پدرسالار” تماشا کنید.

 

لباس‌های راحت می‌پوشید

دلتان می‌خواهد که یک جفت کفش دکتر شول به پا کنید، خوب راحت باشید. دیگر از کفش‌ها، کت‌وشلوارها و دامن‌های ناراحت خبری نیست.

 

تصمیم‌های مهم کمتری دارید

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریمدیگر برای همسر، شغل، ماشین و حتی وابستگی‌های سیاسی نیز نیازی به گرفتن تصمیم‌های بزرگ و مهم ندارید و همین موضوع فشار روی شما را کمتر می‌کند.

 

دوستی‌های پایدارتری خواهید داشت

دوستی‌های دوران جوانی شما احتمالاً بسیار متغیر بوده است. با دوستان و هم‌اتاقی‌های خود قرار و مدارهایی گذاشته‌اید.

 

اما آنها به دنبال زندگی خود رفته‌اند، ازدواج کرده‌اند و دوست‌ها و همکاران جدید پیدا کرده‌اند. این چیزها در بزرگسالی دیگر اتفاق نمی‌افتد.

 

بچه خواهید داشت

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریمدر دوران جوانی درباره‌ی بودن یا نبودن اعضای جدید خانواده خیلی مردد بودید و یا احتمالاً با به‌دنیاآمدن آنها نگرانی‌های زیادی داشته‌اید اما حالا دیگر هیچ‌چیز نمی‌تواند برای شما به اندازه‌ی پدر یا مادر بودن و یا پدربزرگ و مادربزرگ بودن لذت‌بخش باشد.

 

وقتی بچه دارید انگار زمان دوباره به عقب باز می‌گردد و شما دوباره جهان را از چشم آنها خواهید دید.

 

بازنشسته هستید

یک لذت بدون شرح!

برای تماس با تکنولوژی اجباری نخواهید داشت

در هر حال شما کارهای مهم و خسته‌کننده‌ای در زندگی‌تان انجام داده‌اید، می‌توانید کامپیوترها و گوشی‌ها را کنار بگذارید و با خیال راحت کنترل تلویزیون را دست بگیرید. گاهی خود جوان‌ها هم از تکنولوژی خسته می‌شوند.

 

نشتسن شما در مهمانی‌ها کاملاً قابل قبول است

دیگر جمله‌ی “بیا وسط!” را کمتر می‌شنوید! کسی هم از شما انتظار کمک کردن ندارد. با خیال راحت هر جا خواستید، می‌نشینید، با هر که خواستید معاشرت می‌کنید و هرچه خواستید می‌خورید!

 

اسباب‌کشی نمی‌کنید

اگر در دوران دانشجویی خانه‌ی مستقل داشتید و یا در اوایل زندگی مشترک، مستأجر بوده‌اید حالا دیگر نیاز نیست طی ۱۰ سال ۱۵ بار خانه عوض کنید. درهرحال زندگی در جعبه‌های مقوایی موضوع جذابی نیست.

 

کمتر ناراحت می‌شوید

بر اساس نظرسنجی گالوپ اگر دوران سالمندی به سلامت طی شود و در آن خبری از افسردگی‌ها نباشد، سالمندان احساسات منفی نظیر خشم، استرس و نگرانی را کمتر تجربه می‌کنند.

 

برای تفریح محدود نیستید

با وجود پیر شدن از زندگی لذت ببریمچه کسی گفته است که صبح زود به پارک نروید؛ وسط هفته به کوه نروید و یا با دوستان‌تان برای مهمانی جمع نشوید؟ حتی اگر هنوز بازنشسته نشده‌اید نیز می‌توانید هر وقت دوست داشتید تفریح کنید؛ محدودیت فقط برای جوان‌ترهاست!