پارس ناز پورتال

چرا با وجود تلاش زیاد لاغر نمی شوم؟

مجموعه : رژیم و تغذیه
چرا با وجود تلاش زیاد لاغر نمی شوم؟

چرا با وجود تلاش زیاد لاغر نمی شوم؟ 

برخی از افراد برای لاغر شدن اقدام می کنند و بعد از تلاش های بسیار هیچ نتیجه قابل توجهی مشاهده نمی شود،علت چیست؟ شما در رژیم غذایی و تمرینات ورزشی خود تجدید نظر کرده‌اید و به نظر می‌آید مقداری وزن از دست داده‌اید، آن چند کیلوی آخر به نظر نمی‌خواهند تکان بخورند. چرا؟

 

کارشناسان می‌گویند علی رغم بهترین تلاش‌ها توسط شما چند چیز وجود دارد که شما ممکن است حتی متوجه نشوید و تاثیر زیادی بر روی کاهش وزن داشته باشد.

 

۱۲ علت در اینجا آمده است که ممکن است برنامه‌های لاغر شدن شما را به هم بریزد:

۱. شما محرومیت از خواب دارید
بر طبق نظر سنجی گالوپ ، ۴۰ درصد از مردم هر شب کمتر از ۷ ساعت خواب دارند. بدون این زمان با ارزش برای خاموش شدن چشم، هورمون استرس و همچنین قند خون و انسولین همگی افزایش می‌یابد که ممکن احساس گرسنگی را برای شما ایجاد کنند. به گفته جی جی ویرجین، یک متخصص مشهور در تغذیه و تناسب اندام ، خواب همچنین منجر به مقاومت انسولین میشود که چربی سازی را برای بدن شما ساده‌تر میکند.

 

۲. تمرین سخت را بهانه‌ای برای خوردن میکنید
یوری الکیم متخصص تغذیه و تناسب اندام و نویسنده “رژیم و انرژی در تمام روز” میگوید فقط به خاطر اینکه شما ۷۰۰ کالری در ورزش سوزانده‌اید بدین معنا نیست که شما آزادید هر چه میخواهید بخورید. شما همچنین نمیتوانید چیزی را با قصد سوزاندن آن در آینده بخورید ، چرا که ورزش زیاد منجر به بیش تمرینی و افزایش وزن میشود.

 

در عوض، غذایی بخورید که به شما سوخت لازم برای ورزش را برساند و شامل یک میان وعده کوچک برای بازیابی باشد.

 

۳.تیروئید شما مشکل دارد

عملکرد تیروئید برای سوخت و ساز مهم است و کارشناسان معتقدند مشکلات تیروئید یکی از مسائل بی علامت است که میتواند بر سر راه کاهش وزن قرار گیرد.

 

۴. شما وعده‌های کوچک را در دفعات بسیار میخورید

ویرجین می‌گوید “ممکن است تصور کنید خوردن وعده‌های کوچک هر ۲ تا ۳ ساعت به شما کمک می‌کند که قند خون خود را پایدار سازید و شما را از پر خوری دور نگه می‌دارد”. اما این میتواند در حقیقت انسولین شما را بالا ببرد به طوری که شما به چربی ذخره خود دسترسی پیدا نکنید.

 

اگر شما یک ترکیبی از پروتئین بدون چربی ، میوه‌های کم کربن و سبزیجات ، غلات کامل و چربی‌های سالم را بخورید شما احساس پر بودن بیشتر و طولانیتر خواهید داشت و همچنین وزن کم میکنید.

 

۵. شما مقادیر زیادی قند میخورید و حتی این را نمیدانید
ویرجین می‌گوید “آشکار است که خود قند تنها مشکل ما نیست”. قندهای موجود در ماست و غذاهای فراوری شده میتواند شما را در کاهش وزن با مشکل مواجه کند. فروکتوز بدترین است زیرا مستقیما به کبد می‌رود و در آنجا تولید چربی میکند. همچنین اشتهای شما را بالا می‌برد بنابراین شما بیشتر می‌خواهید و می‌خورید ولی هنوز گرسنه‌اید. بنابراین برچسب‌ها را بخوانید و قند مصرفی خود را کم کنید.

 

۶. شما استرس دارید
یک مطالعه اخیر نشان داد که زنان زمانی که تحت استرس هستند سالی ۱۱ پوند چاق‌تر می‌شوند. استرس، کورتیزول را افزایش می‌دهد که باعث شکسته شدن عضلات و کاهش سرتوئین می‌شود بنابراین شما طلب غذای شیرین بیشتر می‌کنید چرا که کورتیزول اسید معده را کاهش می‌دهد و شما به طور موثر هضم نمیکنید بنابراین گرسنه‌تر میشوید.

 

۷. شما بیش از حد تمرین می‌کنید
الکایم می‌گوید ” تمرین بیش از حد میتواند نتیجه معکوس دهد. تمرین با فاصله بهترین کار برای کاهش وزن است و همچنین شما میتوانید در یک زمان کوتاهی کمتر تمرین کنید. مطمئن شوید که تمرین را ۲ یا سه بار در هفته انجام دهید زیرا از نظر روانی و جسمی آسیب زننده است “.

 

۸. شما چربی کافی نمی‌خورید
بدن شما نیاز به چربی دارد تا چربی بسوزاند اما نکته این است که نوع مناسب از چربی را برای خودن انتخاب کنید. چربی سالم مانند آنهایی که در ماهی ، آووکادو، روغن زیتون، روغن نارگیل، آجیل و دانه‌ها است بهترین نوع چربی هستند.

 

۹. شما دچار کمبود ویتامین دی هستید
ویتامین دی در واقع یک هورمون پیشرفته است که مسئول بسیاری از کارهای بدن است و بدون آن شما نمی‌توانید چربی بسوزانید. بنابراین از دکتر خود بخواهید که سطح ویتامین دی شما را چک کند و غذاهای غنی از ویتامین دی مانند ماهی آزاد ، ساردین و شیر گاو بخورید.

 

۱۰. شما خیلی دیر غذا می‌خورید

شما ممکن است یک عادت غذای سبک در زمان خواب داشته باشید ولی این میتواند مانع این شود که بدن شما در زمان ایده‌آل یعنی در شب چربی بسوزاند پس سعی کنید شام را در یک ساعت مناسب بخورید و سپس آشپزخانه را تعطیل کنید.

 

۱۱.بدن شما سمی است
سموم محیطی همه جا هستند و میتوانند عملکرد هورمون‌های شما را مختل کنند ، دمای بدن شما را پایین بیاورند و بدن شما را مجبور کنند که چربی نگه دارد. شما نمی‌توانید کاملا سم‌ها را حذف کنید ولی خوردن فیبر بسیار ، پروتئین ، سبزیجات سبز، حذف کردن و کاهش حضور در برابر آلودگی میتواند به سم‌زدایی بدنتان کم کند.

 

۱۲.شما با رژیم یویو بازی می‌کنید

شما سعی می‌کنید خوب باشید و به رژیم غذایی پایبند باشید اما این یک راه خوب برای حفظ کاهش وزن نیست؛ مطالعات نشان می‌دهد حتی میتواند شانس بیماری‌های قلب عروقی را افزایش دهد. در عوض ، تمرکز خود را بر روی سلامت خود بگذارید و نه وزنتان.الکایم می‌گوید:” این چیز زیادی نیست که من ۱۰ کیلو وزن کم کنم. این مهم است که میخواهم چه کسی شوم؟”