پارس ناز پورتال

با هم کیک برنجی خوشمزه درست کنیم

با هم کیک برنجی خوشمزه درست کنیم

با هم کیک برنجی خوشمزه درست کنیم 

کیک برنجی خوشمزه و عالی برای پذیرایی از میهمانان و دورهمی های خودمانی که می تواند لذت خورن یک کیک خوشمزه را برای شما تداعی کند. برنج با بادام هندی؟! تا به حال امتحان کرده اید؟ کره ای های عجیب و غریب نوعی کیک برنجی مخصوص به خود دارند که به برنج، بادام هندی اضافه می کنند. طرز تهیه آن اصلا سخت نیست. آن را برایتان آموزش داده ایم

 

مواد لازم:

برنج (ترجیحا هندی) 4 فنجان
بادام هندی 25 گرم
نارگیل (مکعبی خرد شده) به میزان لازم
پودر هل سبز به میزان لازم
آب 4 فنجان
شیره قند 4 فنجان

 

دستور دوم:
آرد 3 قاشق غذاخوری
شیر نصف فنجان
برنج (پخته شده) 3 فنجان
تخم مرغ (زده شده) 2 عدد
نمک 1 قاشق غذاخوری
با هم کیک برنجی خوشمزه درست کنیمدستور اول: 
برنج را از شب پیش خیس کنیدصبح ، آب آن را خالی کرده و آن را خشک کنیدسپس آن را آسیا کنیدظرفی را برداشته داخل آن آب بریزید و روی اجاق قرار دهید ،‌بعد از ۵ دقیقه به آن بادام هندی آسیاب شده ،‌ نارگیل ، پودر هل و شیره قند اضافه کنید.
با هم کیک برنجی خوشمزه درست کنیموقتی شروع به جوشیدن کرد برنج آسیا شده را به آن اضافه کنیدسپس آن را مخلوط کنید و خواهید دید که کمی نرم می شودسپس گاز را خاموش کنید و بگذارید تا غذا سرد شودبعد کمی روغن یا کره آب کرده در سینی فر ریخته ،‌ آن را پخش کنید و دوباره مخلوط درست کرده را داخل آن بریزیدروی آن روغن بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر بگذارید.

 

دستور دوم:
تخم مرغ های زده شده را با برنج پخته و خنک شده مخلوط کنید ،‌ سپس آرد و شیر را به آن اضافه کنید . با قاشق آن را در ظرفی که می خواهید داخل فر بگذارید ، بریزید و آن را با یک نان شیرینی فشار داده ،‌ آن را پرس کنید تا به اندازه و ضخامت دلخواه شما برسد . آن را بپزید تا زمانیکه دو طرف آن قهوه ای شود . با کره و شربت به عنوان کیک داغ یا دسر کنار غذا سرو کنید .
با هم کیک برنجی خوشمزه درست کنیم