پارس ناز پورتال

با هم سالاد بادام و پنیر درست کنیم

مجموعه : آموزش آشپزی
با هم سالاد بادام و پنیر درست کنیم

با هم سالاد بادام و پنیر درست کنیم 

در این سالاد میتوان تنوع را هم اضافه کرد و سبزیجات مختلف که دوست دارید میتوانید به آن اضافه کنید تا بیشتر باب میلتان شود. 

 

مواد لازم جهت تهیه سالاد بادام و پنیر :

1. کاهوی خرد شده : 1 لیوان
2. انواع جوانه تازه : 1 لیوان
3. پنیر خرد شده : 1/3 لیوان
4. بادام بو داده شده و خرد شده : 3 قاشق غذاخوری
5. روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری
6. سرکه سفید : 3 قاشق غذاخوری
7. سس با پودر خردل : 1 قاشق چای خوری
8. نمک : به میزان لازم
9. فلفل : به میزان لازم
10. شکر : نصف قاشق چای خوری

 

طرز تهیه سالاد بادام و پنیر :

با هم سالاد بادام و پنیر درست کنیم

1. سبزیجات را به اندازه های دلخواه خرد نموده و در یک کاسه ریخته و سپس پنیرها را به قطعات 2/5 سانتی متری درآورده و به سبزیجات اضافه نمایید .

 

2. روغن زیتون را روی حرارت ملایم قرار دهید و پس از اضافه نمودن قطعات بادام , آن ها را به مدت 2 دقیقه تفت دهید و بلافاصله حرارت را خاموش نمایید .

 

3. جهت تهیه سس سالاد بادام و پنیر در یک ظرف کوچک مواد سس یعنی سرکه , خردل , نمک , فلفل و شکر را بریزید و با همزن دستی حسابی هم بزنید و آن را بر روی سبزیجات بریزید .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه سالاد بادام و پنیر :

پس از اضافه نمودن بادام تفت داده شده آن ها را می توانید به مدت چندین ساعت در یخچال در ظرف در بسته نگهداری نمایید . علاوه بر بادام می توانید از دیگر مغزها در سالاد بادام و پنیر استفاده نمایید . مغزها منبع غنی چربی های سالم و همچنین ویتامین E هستند .

 

این سالاد می تواند تامین کننده فیبر روزانه شما باشد البته به شرطی که یک بشقاب کامل از آن را میل نمایید و از سبزیجات در آن استفاده نمایید . در صورت تمایل از حضور میوه ها در سالاد بادام و پنیر می توانید کمک بگیرید و طعم آن را متنوع نمایید .