پارس ناز پورتال

با مصرف ویتامین D به این فواید دست پیدا می کنید

با مصرف ویتامین D به این فواید دست پیدا می کنید

با مصرف ویتامین D به این فواید دست پیدا می کنید 

مصرف ویتامین D موجب سلامت بدن می گردد.این ویتامین تاثیرات زیادی را روی بدن دارد و کمبود آن برای بدن خطرناک است. دریافت کافی ویتامین D خواص زیادی دارد و می تواند از شما در مقابل سرطان، افسردگی، بیماری های قلبی و … محافظت کند.

 

درباره ویتامین D یا ویتامین نور خورشید مطالب زیادی شنیده ایم اما شاید اطلاع دقیقی از خواص این ویتامین نداشته باشیم. اغلب توصیه می شود زنان و مردان باید روزی IU 600 ویتامین D مصرف کنند که حتی این مقدار نیز بنا بر مطالعات اخیر ناچیز است .

 

حتی گفته می شود می توان روزانه IU 4000 ویتامین D مصرف کرد اما اگر می خواهید بیشتر از خواص و مزایای این ویتامین بهره مند شوید باید روزی IU 7000 مصرف کنید. در ادامه به خواص و مزایای ویتامین D اشاره خواهیم کرد …

 

مصرف ویتامین D جلوی اضافه وزن تان را می گیرد
حتما شما هم از این که در گذر زمان وزن تان اضافه می شود ، نگران هستید . یکی از خواص مفید ویتامین D این است که روند اضافه وزن را کند می کند . در این زمینه تحقیقات زیادی انجام شده و تاثیر این ویتامین در این مساله به اثبات رسیده است .

 

مصرف ویتامین D خطر فیبروئید رحم را پایین می آورد
فیبروئید رحم تورموری غیر سرطانی است که در دیواره ی رحم رشد می کند . این تومور می تواند حتی به قدر یک پرتقال بزرگ شود و این مساله برای خانم ها دردآور و ناراحت کننده است .

 

دلیل رشد این تومور هورمون ها یا ژنتیک می باشد و ممکن است خانمی متوجه فیبروئیدهای کوچک نشود . در سال 2013 تحقیقی انجام شد که نشان می دهد مصرف ویتامین D نقش مهمی در این زمینه ایفا می کند . افرادی که به میزان کافی ویتامین D مصرف می کنند تا 32 درصد کمتر در خطر ابتلا به فیبروئیدها می باشند .
مصرف ویتامین D مانع از ضعیف شدن چشم می شود.

 

علت اصلی این مساله که بعد از 50 سالگی چشم هایتان ضعیف می شود دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است . بعد از این سن تاری دید در نزدیکی مرکز چشم اتفاق می افتد و باعث می شود رو به رویمان را خوب نبینیم .

 

تاری دید ارتباط نزدیکی به سن ، نژاد و ژنتیک دارد . البته رعایت نکاتی چون ترک سیگار ، ورزش کردن و مصرف سبزیجاتی چون کلم می تواند به وضوح دید کمک شایانی کند .

 

بنا بر تحقیقات دریافت کافی ویتامین D در این زمینه به بدن کمک می کند ، حتی اگر تاری دید و مشکلات بینایی ژنتیکی باشد .

 

مصرف ویتامین D باعث رفع اسپاسم عضلانی می شود
دریافت کافی ویتامین D به عضلات بدن کمک می کند تا کلسیم را جذب کرده و به این صورت عملکرد بهتری داشته باشد . بنا بر تحقیقات گرفتگی و اسپاسم عضلات به دلیل دریافت ناکافی این ویتامین می باشد .
مصرف ویتامین D کلسترول را بعد از یائسگی کنترل می کند.

 

وقتی به میزان کافی ویتامین D مصرف می کنید ، کمتر در خطر ابتلا به بیماری های قلبی خواهید بود . خانم های یائسه بیشتر از دیگران از خواص از ویتامین بهره مند خواهند شد .

 

تحقیقی روی 600 خانم انجام شد . در این تحقیق در طی 2 سال روزی 1000 میلی گرم کلسیم و IU 400 ویتامین D برای آنها تجویز شد و در نهایت مشخص شد که میزان LDL یا همان کلسترول بد به میزان 4.5 میلی گرم کاهش داشته است . بنا بر مطالعات خانم های یائسه هر چقدر ویتامین D بیشتری مصرف کنند با کاهش چشمگیرتر کلسترول بد رو به رو می شوند .

 

دریافت ویتامین D درد فیبرومیالژیا را تسکین می دهد
شاید نام این بیماری را تا به حال نشنیده باشید . این بیماری نشانه هایی چون درد و خستگی مزمن عضلات ، اضطراب و افسردگی دارد و بیماران مبتلا همیشه از درد شاکی هستند .

 

با مصرف ویتامین D این دردها تا حد زیادی آرام می شود . در تحقیقی به دو گروه از خانم ها برای 20 هفته ویتامین D و قرصی شبیه دارو داده شد و برای 24 هفته تحت نظر قرار گرفتند . در نتایج مشخص شد بعد از درمان خانم هایی که ویتامین D مصرف کرده بودند درد کمتری داشتند.