پارس ناز پورتال

با این ماسک طبیعی 10 سال جوان تر می شوید

با این ماسک طبیعی 10 سال جوان تر می شوید

با این ماسک طبیعی 10 سال جوان تر می شوید 

زنان ژاپنی همیشه زیبا و جوان به نظر میرسند و این جوانی را از ماسک های برنج کسب میکنند.ماسک برنج برای پوست بسیار مفید است. برنج منبع عظیم اسید لینولئیک و اسکوآلن و همچنین آنتی‌اکسیدانی قوی است که محرک تولید کلاژن در بدن است. برنج روند به وجود آمدن چین و چروک بدن را کند می‌کند. اسکوآلن هم از پوست در برابر نور خورشید محافظت می‌کند.

 

علاوه بر این موارد، برنج سرشار از ویتامین ای و «گاما اوریزانول» است. گاما اوریزانول به دلیل مراقبت از قلب و کاهش سطح کلسترول خون شناخته می‌شود.

 

متاسفانه به غیر از ژاپنی‌ها، خیلی‌ها در مورد خواص شگفت‌آور برنج اطلاعی ندارد. وقتی که از جوان‌سازی پوست حرف می‌زنیم، نمی‌توان به برنج اشاره نکرد، چرا که معجزه می‌کند. در ادامه قصد داریم یک ماسک برنج را به شما آموزش دهیم که طرز تهیه آن ساده است. این ماسک می‌تواند عمق چروک‌هایتان را کمتر کند تا جوان‌تر به نظر برسید.

 

مواد مورد نیاز
سه قاشق غذاخوری برنج
یک قاشق غذاخوری شیر
یک قاشق غذاخوری عسل

 

طرز تهیه
برنج را در آب جوشانده و آن را آب بکشید. حواستان باشد که آب برنج دور نریزید، بنابراین بهتر است آن را در ظرفی نگه دارید. یک قاشق غذاخوری شیرِ جوشانده شده در برنج ریخته و آن‌ها را خوب هم بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.

 

فراموش نکنید که این ماسک را باید بر روی پوست تمیز و خشک قرار دهید. پس از اینکه ماسک را روی صورتتان گذاشتید، اجازه دهید تا زمانی که ماسک خشک شد بر روی صورتتان باقی بماند. سپس صورت خود را پاک کرده و با همان آبی که برنج را در آن جوشاندید، بشویید.

 

آبِ برنج خواص آنتی اکسیدان قوی دارد که می‌تواند پوست را مرطوب و گردش خون را در آن محل تحریک کند. آب برنج همچنین می‌تواند لکه‌های پوستیِ ناشی از سالخوردگی یا اشعه فرابنفش را از بین ببرد و التهاب را نیز کم کند. پوست با کمک آب برنج سالم و مرطوب می‌شود. شما حتی می‌توانید از آن برای حفاظت در برابر نور خورشید استفاده کنید.

 

برای اینکه نتیجه بگیرید کافی است این کار را حداقل هفته‌ای یک مرتبه انجام دهید تا آثار آن را مشاهده کنید. شما از کیفیت پوست صورت خود شگفت زده خواهید شد، چرا که 10 سال جوان‌تر خواهید شد.