پارس ناز پورتال

با این علایم حتما یک ماه دیگر سکته میکنید

با این علایم حتما یک ماه دیگر سکته میکنید

با این علایم حتما یک ماه دیگر سکته میکنید 

علایم سکته بسیار مهم هستند . سکته قلبی و مغزی در اثر نرسیدن و یا ایجاد لخته خون ایجاد میشوند و برای سلامتی انسان بسیار خطرناک می باشند . برخی افراد بعد از سکته می میرند .سکته (یونانی apoplēxia/ἀποπληξία) در طب قدیم به حمله ناگهانی همراه با از دست رفتن هوشیاری و حواس بیمار گفته می‌شد که معمولاً به مرگ می‌انجامید.

 

در پزشکی امروزی منظور از واژهٔ سکته ممکن است به سکتهٔ مغزی یا قلبی اشاره داشته باشد. اگر این علائم را دارید به احتمال زیاد یک ماه دیگر سکته می کنید!

 

حمله قلبی به علت انسداد رگ‌های خونی رخ می‌دهد. بسته شدن رگ‌های خونی باعث نرسیدن اکسیژن کافی به عضله قلب و از بین رفتن سلول‌های آن می‌شود.

با این علایم حتما یک ماه دیگر سکته میکنید

عوامل مختلفی باعث بروز ایست قلبی می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به کلسترول بالای خون، مصرف دخانیات، اضافه وزن و عمدتاً سبک‌های غلط زندگی اشاره کرد.

متخصصان موفق شده‌اند علائمی را شناسایی کنند که با آن‌ها می‌توان از چند هفته قبل ایست قلبی را پیش‌بینی کرد.

با این علایم حتما یک ماه دیگر سکته میکنید

این علائم ظاهری عبارتند از:

1.درد قفسه سینه

2.کمردرد

3.احساس درد در دست چپ

4.درد در ناحیه فک

5.احساس خستگی شدید

آشنایی با نشانه‌های اولیه ایست قلبی باعث می‌شود یک مرحله از آن جلوتر باشید. در صورت مشاهده علائم بالا حتماً به دکتر مراجعه کنید.

 

سکته قلبی (در اصطلاح پزشکی ام‌آی) و یا انفارکتوس میوکارد (به انگلیسی: Myocardial infarction) یا حمله قلبی٬ عبارت از انهدام و مرگ سلولی دائم و غیرقابل برگشت در بخشی از عضله قلب (میوکارد) است که به علت ازبین‌رفتن جریان خون و وقوع یک ایسکمی شدید در آن قسمت از قلب روی‌می‌دهد.

 

این توقف گردش خون ممکن است ناگهانی و بدون هیچ علائم قبلی نمایان گردد یا پس از چند حمله آنژینی (درد قفسه سینه) نمود یابد. عمده‌ترین دلیل سکته بسته‌شدن رگ‌های تغذیه‌کننده قلب است. برای رفع انسداد غیر از دارو، از بالن و جراحی قلب باز (تعویض رگ مسدود شده) استفاده می‌شود. سکته قلبی نوعی عارضۀ فراگیر است که هرساله باعث درگذشتن هزاران تن می‌گردد.

 

 

منبع:forhealthylifestyle