پارس ناز پورتال

با شهر مردگان در امریکا آشنا شوید

با شهر مردگان در امریکا آشنا شوید

با شهر مردگان در امریکا آشنا شوید 

وقتی که تعداد مردگان شهری بیش از حد معمول باشد و تعداد زنده ها هم بیش از حد کم باشد شما بـه آن شهر چه می گویید؟ کولما، شهر ساکت کالیفرنیایی خانه حدود 1700 ساکن زنده و بیش از 1.5 میلیون جمعیت فوت شده است. جمعیت همیشه خاموش این شهر مردمی بودند که در سان فرانسیسکو زندگی کرده و فوت کردند

 

ولی همانند ساکنان امروزه، توانایی مالی برای زندگی بعد از مرگ را در این کلان شهر گرانقیمت نداشتند.در سال 1900، سن فرانسیسکو شهری پر از جمعیت فوت شده بود. در طول دوران پیدا شدن طلا، معدنچی هـای طلا ، تاجران و مهاجران از تمام نقاط دنیا برای دست یافتن بـه زندگی بهتر دسته دسته بـه این شهر وارد شدند

 

و با خود انواع بیماری ها را نیز آوردند و همچنان که میزان مرگ و میر بالا رفت، 27 گورستان این شهر لبریز از مردگان شد.

با شهر مردگان در امریکا آشنا شوید

شهر کولما در ایالت کالیفرنیای امریکا بیشترین جمعیتش را مردگان تشکیل می دهند

 

بنابراین در سال 1902 مقامات شهر هرگونه کفن و دفن را در این شهر ممنوع اعلام کردند و مسئولین عده ای از گورستان هـای بزرگ را مجبور کردند تا سکنه خود را بـه خارج شهر منتقل کنند.دعوا و جنجال نگه داشتن مردگان در شهر اصلی خودشان چندین دهه ادامه داشت ولی در سال 1942 تنها دو گورستان در سن فرانسیسکو باقی ماند. اگر چه هنوز در این شهر وجود دارند ولی بـه هیچ عنوان دفن جدید را قبول نمیکنند.

 

حدود 150000 جسد از سن فرانسیسکو بـه شهر کوچک کولما منتقل شدند، جامعه کوچک کولما در سال 1892 بنا شده بود. در سراسر تاریخ این شهر، کولما هرگز جمعیت زنده ای بیشتر از جمعیت مرده شهر نداشته است.امروزه این شهر خانه حدود 1800 جمعیت زنده است و در 17 گورستان بسیار بزرگ این شهر حدود 1.5 میلیون نفر دفن شده اند.

با شهر مردگان در امریکا آشنا شوید

جمعیت زیادی از مرده هـای این شهر از سن فرانسیسکو بـه این شهر منتقل می شوند

 

از آنجا که کولما هنوز هم محل دفن سن فرانسیسکو محسوب میشود، شمار ساکنان فوت شده آن بـه سرعت در حال رشد است. بـه گزارش پارس ناز بـه طور تخمینی روزانه حدود 75 جسد بـه این شهر منتقل میشود.نسبت جمعیت زنده و مرده این شهر بـه حدی تفاوت دارد که بـه این شهر لقب هـای مختلفی از جمله “شهر خاموش”، “شهر ارواح” یا “شهر مردگان” داده شده است.

 

ولی این رقم باعث آزار ساکنان این شهر نیست، چرا که می‌دانند همین مرده ها باعث منحصر بـه فرد شدن محل زندگی انها شده اند و حتی یک شوخی برای خود ساخته اند :”چقدر خوبه در شهر کولما ما زنده هستیم!”.

با شهر مردگان در امریکا آشنا شوید

تاریخچه شهر سن فرانسیسکو با گورستان هـای بی شمار