پارس ناز پورتال

عکس,گالری عکس,سایت عکس,عکس های خنده دار,عکس های دیدنی,عکس های روز,عکس جدید,عکس عاشقانه مدل مو,مدل مو مردانه,مدل مو زنانه,مدل آرایش,زیبایی صورت,مدل آرایش عروس,مدل مو کوتاه,مدل موی بافتنی,مدل شینیون مدل لباس,مدل مانتو,مدل لباس مجلسی,لباس نامزدی,کت و دامن,مدل دامن کوتاه,مدل تیشرت,مدل لباس زنانه و مردانه,لباس جدید پیش بینی وضعیت آب و هوا,هواشناسی,وضعیت آب و هوا,پیش بینی وضع هوا,وضعیت آب و هوای شهرهای کشور,سازمان هواشناسی کشور فال روز,طالع بینی,فال حافظ,انواع فال,فال قهوه,فال تاس,فال عشق,فال ازدواج,فال قران,فال بوسه,فال چای,فال عطسه

با سبزیجات خود را در پاییز سالم نگه دارید

با سبزیجات خود را در پاییز سالم نگه دارید

با سبزیجات خود را در پاییز سالم نگه دارید 

فصل پاییز معمولا بیماری های ویروسی را هم با خود به همراه دارد. برای سلامتی هرچه بیشتر بدن در این مواقع باید سبزیجات استفاده کنیم. هر فصلی که سرمی‌گیرد مواد غذایی خاص خود را به طبیعت هدیه می‌دهد و نیازهای بدن نیز تا حدودی تغییر می‌کند. در ادامه با ۵ قهرمان پاییزه از دنیای سبزیجات بیشتر آشنا می‌شوید.

با سبزیجات خود را در پاییز سالم نگه داریدتره‌ فرنگی

سخاوتمند

هم‌خانواده‌ سیر و پیاز است. خوشمزه و پرخاصیت. درست است که شاید این روزها در خانه زوج‌های جوان کمتر پیدا شود اما این سبزی پرخاصیت ارزش آن را دارد که پای ثابت هر آشپزخانه و منوی غذایی باشد.

 

تره فرنگی سرشار از ترکیبات گوگردی است که ضدسرطان هستند. این ماده غذایی همچنین حاوی خواص ضدباکتریایی و ضدویروسی قوی می‌باشد. معمولا تره فرنگی به صورت خام مصرف می‌شود اما پخته شده آن نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

 

کلم

یک دنیا خاصیت

کلم‌ها خانواده‌ بزرگی دارند. کلم برگ، گل کلم، بروکلی، بروکسل، کلم سنگ و غیره. این سبزیجات پرخاصیت، کم کالری بوده و حاوی میزان زیادی ویتامین C هستند. علاوه بر این کلم‌ها حاوی ترکیبات ضدسرطانی قوی به نام «ایندول‌ها» نیز می‌باشند. پس تا می‌توانید کلم میل کنید.

 

کلم خام حاوی خواص زیادی است پس سر سفره همیشه سالاد کلم داشته باشد. البته اضافه کردن این ماده غذایی پرخاصیت به سوپ و آش نیز فوق‌العاده است. ترشیجات حاوی کلم نیز شما را از خواص این سبزیجات مفید بهره‌مند می‌کنند. کلم‌ها باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شوند و شما را از گزند بسیاری از بیماری‌ها دور می‌کنند.
با سبزیجات خود را در پاییز سالم نگه داریدسیب‌زمینی

بی‌ادعا و پرخاصیت

سیب‌زمینی یکی از آن سبزیجات به صرفه و مغذی است که باید به طور مرتب مصرف شود. درست است در برخی از رژیم‌هایی که میزان مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهند سیب‌زمینی جایگاهی ندارد اما بهتر است بدانید که اخیرا محققان به این نتیجه رسیده‌اند که اتفاقا سیب‌زمینی بسیار مفید است و مصرف درست آن باعث چاقی نمی‌شود.

 

سیب‌زمینی سرشار از ویتامین B۶ و C، پتاسیم، منیزیم و فولات است. به گزارش پارس ناز یک عدد سیب‌زمینی متوسط پخته شده در فر کمتر از یک پیمانه ۲۵۰ میلی‌لیتری برنج سفید پخته شده کالری دارد. البته همین میزان سیب‌زمینی حاوی فیبر و همچنین پتاسیم بیشتری از یک عدد موز متوسط دارد.

 

البته هستند کسانی که سیب‌زمینی را خام می‌خورند اما توصیه می‌کنیم که آن را پخته و به صورت سرد به سالادهایتان اضافه کنید. مصرف پوره آن نیز مفید و سالم است. توصیه می‌کنیم از سرخ کردن سیب زمینی در روغن زیاد بپرهیزید. استفاده از آن در سوپ سبزیجات نیز فوق العاده است.

 

کدوحلوایی

اصلا تنبل نیست

در سرتاسر جهان حدود ۵۰ گونه مختلف از کدوحلوایی وجود دارد. میزان بالای بتاکاروتن(پیش ساز ویتامین A) موجود در کدوحلوایی به ارزش غذایی آن افزوده است. این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد که برای بهبود دید شبانه مفید است، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و پوست را خوش آب و رنگ می‌کند.

 

هر چه رنگ پوست کدو نارنجی‌تر باشد میزان ویتامین A آن نیز بیشتر است. علاوه بر این کدوحلوایی سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون بالا کمک زیادی می‌کند.کدوحلوایی پخته شده را می‌توان پوره و در کنار غذاها سرو کرد. می‌توان از آن برای تهیه انواع خورشت‌ها نیز استفاده کرد.

 

از این سبزی نارنجی برای تهیه انواع دسرها نیز استفاده می‌شود. باید بدانید که بچه‌ها عاشق طعم شیرین این سبزی پرخاصیت هستند.
با سبزیجات خود را در پاییز سالم نگه داریدچغندر

سرخ جامه‌ای پرخاصیت

چغندر از آفریقای شمالی آمده است. انواع و گونه‌های مختلفی از چغندر با رنگ‌های متفاوت از قرمز گرفته تا صورتی، زرد و سفید وجود دارد. قند را از چغندر قند مي‌گیرند. میزان کربوهیدرات‌های موجود در این ماده غذایی به اندازه کدوحلوایی است. چغندر حاوی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و همچنین آنتوسیانین‌ها، رنگدانه‌های قرمز رنگ، است که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارد.

 

می‌توانید چغندر را رنده کرده و به سالادهایتان اضافه کنید. همچنین می‌توانید آن را پخته و در این شب‌های بلند در کنار خانواده میل کنید. البته می‌شود کمی سرکه نیز به آن اضافه کرد. توجه داشته باشید که برگ‌های چغندر نیز خوشمزه و با خاصیت هستند که می‌توانید با کمی روغن زیتون میل کرده و از خواص آن بهره‌مند شوید.

 

باید یک هماهنگی خوب بین نیازهای بدن و میوه و سبزیجات فصلی برقرار کرد. چون خلقت هر یک از این نعمت‌ها در فصل خاصی حکمت خود را دارد و آن حکمت ارتقای سلامت ما بنده‌هاست.

 

 

تبلیغات

سفر،مسافرت،تور کیش

Xبستن تبلیغ
تبلیغات
Xبستن تبلیغ