پارس ناز پورتال

با خودروی جدید گوگل آشنا شویم

با خودروی جدید گوگل آشنا شویم

با خودروی جدید گوگل آشنا شویم 

خودروی جدید و البته بسیار پیشرفته گوگل موضوع مطلب امروز ماست که با هم این تکنولوژی جدید از گوگل را بررسی میکنیم. خودروی هوشمند گوگل که مدت هاست خبرهایی در مورد ساخت و تکمیل آن می شنویم با هدف رانندگی اصولی و درست و کاهش آمار تلفات ساخته شده است اما تا روزهای اخیر این خودرو از ویژگی بوق برخوردار نبود!

 

اما در خبرهای اخیری که شنیده شد بوق نیز به آن اضافه شده است.طی آخرین گزارش پارس ناز رسانی از سمت سردمداران و مدیران این پروژه گفته شد که احساس به وجود بوق در این فاز از پروژه به خوبی احساس می شد. بوق زدن برای وقتی است که این خودرو قرار است به سمت لاین دیگر حرکت کند یا از خودرویی دیگر سبقت بگیرد.

با خودروی جدید گوگل آشنا شویم

به هر حال این الگوریتم به خودروی گوگل اضافه شده است به طوری که خود خودرو به خوبی می تواند تفاوت بین جاده ها و خطوط را بشناسد. حتی این خودرو می تواند خودرو هایی که از لاین روبرو می آیند را مورد شناسایی قرار دهد.

 

جالب این جاست که اگر خودرویی در حال دنده عقب بخواهد به خودروی هوشمند گوگل نزدیک شود این خودرو با نواختن دو بوق داخلی که تنها در داخل کابین صدا می کند، به سرنشین هشدار می دهد.

 

گوگل می خواهد که نوع بوق زدن این خودرو را به صورت یک راننده خوش اعصاب و خوش اخلاق طراحی کند چرا که بوق زدن های ناشی از خشونت و عصبانیت می تواند در هدف اصلی گوگل که رانندگی امن است خلل هایی ایجاد کند. اما در جاهایی که احساس خطر حتمی وجود دارد این خودرو قرار است با بوق های بلند و حتمی جان سرنشینان و خودرو های مقابل را از گزند حفظ کند.

 

در نهایت گوگل تصمیم دارد الگوریتم های این خودرو را چنان بهینه کند که بتواند در مواجه با عابران پیاده، رفتاری شایسته از خود نشان دهد به طوری که هیچ گونه آسیبی به عابران نرسد و حتی از همه مهم تر، عابران تجربه خوبی از برخورد با این خودرو ها داشته باشند.