پارس ناز پورتال

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

به گزارش مجله تفریحی پارس ناز کشور و ملت ایرانی جزء یکی از بهترین جوامع مهاجر و تاثیرگذار بر کشورهای مختلف جهان مهاجرپذیر بوده است، در این مطلب جالب شما را با زنان ثروتمند و موفق ایرانی که جزئی از این جامعه اند آشنا می کنیم.

 

انوشه انصاری، از بنیانگذاران سیستم Prodea Systems با ۷۵۰ میلیون دلار درآمد

اولین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

انوشه انصاری متولد ۱۲ سپتامبر ۱۹۶۶ در مشهد، یکی از زنان موفق ایرانی است. او که اسم خود را به عنوان اولین زن فضانورد ثبت کرده است، مهندس و یکی از بنیانگذاران و رئیس سیستم Prodea از مهاجران ایرانی آمریکایی است. از موفقیتهای قبلی انوشه، شامل عنوان بنیانگذار و مدیر عامل شرکت فن آوری های مخابراتی، Telecom Technologies است.

 

در سال ۲۰۰۱ در یک معامله سهام به سهام صحاب ۱۰٫۸ میلیون سهم از سهام SONUS شد. انوشه انصاری “معاون رئیس جمهور از SONUS و مدیر کل جدید تقسیم هوشمند IP SONUS.” بوده است. همچنین در سال ۲۰۰۶، او یکی از بنیانگذاران سیستم Prodea و رئیس فعلی و مدیر عامل شرکت است.

 

سحر هاشمی، بنیانگذار کافه جمهوری با ثروت ۳۵ میلیون دلاری

دومین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

سحر هاشمی، مقیم بریتانیا و کارآفرینی موفق است. او به عنوان یکی از بنیانگذاران زنجیره قهوه، قهوه جمهوری و شیرینی سازی Skinny Candy ست. سحر همچنین به عنوان امپراتور (Order of the British Empire (OBE و به عنوان قهرمان بریتانیای در سال ۲۰۱۲ به دلیل خدماتی که برای اقتصاد انگلستان و کمک به موسسه خیریه داشته، منصوب شد. در پایان ماه ژوئیه، شرکت Coffee Republic پس از بسته شدن ۱۸ شعبه از مراکزش، توسط شرکت Arab Investment Ltd خریداری شد.

 

شهرزاد رفعتی، مؤسس و مدیر عامل BroadbandTV

سومین زن ثروتمند ایرانی سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

این رهبر ۳۴ ساله، خودساخته و شیک تکنولوژی وقتی از تهران به ونکوور آمد، به عنوان یک نوجوان با مهارت محدود و تسط کم به زبان انگلیسی بود.به گزارش پارس ناز او به سرعت به علوم کامپیوتر مسلط و عاشق صنعت فن آوری اطلاعات شد. شهرزاد میگوید شرکت خود را از سال ۲۰۰۵ پایه گذاری کرده است؛

 

درست پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بریتیش کلمبیا با لیسانس علوم کامپیوتر بود. BroadbandTV در حال حاضر تشکیل شده از ۷۴ کارمند، و شهرزاد رفعتی به عنوان مثالی کامل از داستانهای الهام بخش ژنده پوش ثروت میتوان شناخت.

 

پریسا تبریزی، ملکه امنیت گوگل کروم

چهارمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

پریسا تبریزی متولد سال ۱۹۸۳ و متخصص امنیت اطلاعات کامپیوتری آمریکاست. Forbes او را در لیست مقاله، ۳۰″ در ۳۰″ به عنوان (۳۰ پیشگامان فناوری زیر ۳۰ سال) معرفی کرده است؛ او در حال حاضر برای گوگل کار می کند؛ که به او لقب “ملکه امنیت” داده اند.، پریسا فقط چند ماه پس از فارغ التحصیلی به گوگل پیوست و هم اکنون رهبری تیم کشف حفره‌های امنیتی گوگل را به عهده دارد. پریسا تبریزی، از مادری آمریکایی لهستانی، پرستار، و پدری دکتر که از مهاجران ایرانی ست، متولد شده است.

 

رکسانا ورزا، فعال استارت آپ های مایکروسافت در فرانسه

پنجمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

رکسانا ورزا، فعال استارت آپ مایکروسافت در فرانسه، در حال حاضر اجرای هر دو برنامه مایکروسافت و Bizspark را در دست دارد. او در آوریل ۲۰۱۳ به عنوان ۳۰ زن برتر فناوری در کسب و کار خود بر گزیده شد. قبل از مایکروسافت نیز برای چندین استارت آپ اروپایی کار می کرد؛ همچنین سر دبیر TechCrunch فرانسه بود.

 

به گزارش پارس ناز او همچنین در فرانسه و بریتانیا از بنیانگذران دختر در زمینه فن آوری است و همکاری با سازمان کنفرانس Failcon پاریس داشت. رکسانا سه زبانه است و مدافع بیماران صرعی، و دارای مدرک از دانشگاه UCLA و دانشگاه Sciences Po پاریس و مدرسه اقتصاد لندن است.

 

ثریا ضرغامی رئیس کانال Nickelodeon & Viacom

ششمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

سیما ضرغامی مجری برنامه ایرانی آمریکایی از کانل تلویزیونی آمریکاست. سیما از سال ۲۰۰۶ رئیس شبکه های بچه ها و گروه های خانوادگی در Nickelodeon و Viacom می باشد. ضرغامی از سال ۱۹۸۵ به عنوان یک کارمند برنامه ریزی به Nickelodeon پیوست و در سال ۲۰۱۴ مقام ریاست در Nickelodeon به او تعلق گرفت. جایی که او با نظارت بر تولید و توسعه شبکه، به همراه گروه بازاریابی، برنامه‌نویسی و خلاقیت در این شبکه، موجب شکوفایی نام این شرکت شده است. ضرغامی به عنوان Cable Telecommunications (کابل مخابراتی)، از سال ۲۰۰۶ نامگذاری شد.

 

ثریا دارابی، یکی از پایه گذاران ZADY با ۱۰ میلیون دلار درآمد

هفتمین زن ثروتمند ایرانی در سال ۲۰۱۵

با ثروتمندترین زنان ایرانی در سال 2015 آشنا شوید

ثریا دارابی یکی از بنیانگذاران Zady، محتوا نویس برند تجاری “همه نوع خوراک در مورد مد” فعالیت دارد. Zady تولید و فروش بی انتهای دارد که ثریا راوی داستان هر کدام از این محصولات است. ثریا فعالیت حرفه ای خود را به عنوان مدیر مشارکت دیجیتال و رسانه های اجتماعی در نیویورک تایمز آغاز کرد؛ جایی که او انگشتش را بر روی نبض دنیای دیجیتال گذاشت و چشم انداز آن را تغییر داد.

 

در حالی که در روزنامه تایمز او قرار بود مسئول اخبار جهانی در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، یوتیوب، توییتر، یا استارت آپ های بزرگ و کوچک، باشد؛ اما بخاطر آگاهی و اطلاع رسانی موفق در مورد کمپین‌های مختلف جایزه‌ گرفته است. ثریا مدرک کارشناسی خود را در رشته هنر از دانشگاه جورج تاون دریافت کرده و در حال حاضر در بروکلین، نیویورک زندگی می کند.