پارس ناز پورتال

با این توصیه ها ناخن های زیبا داشته باشید

با این توصیه ها ناخن های زیبا داشته باشید

با این توصیه ها ناخن های زیبا داشته باشید 

خانم ها به سلامت و زیبایی ناخن خود بسیار اهمیت می دهند چون در زیبایی آن ها یک ملاک در نظر گرفته می شود. درست است که امروزه بازار ناخن مصنوعی و کاشت ناخن داغ است و بسیاری از خانم‌ها در برخی مواقع به صورت موقت برای زیبا کردن جلوه دستان‌شان ناخن می‌کارند اما زیبایی طبیعی ناخن‌ها هم جذابیت خودش را دارد.

 

شما می‌توانید انتخاب کنید که سراغ روش‌های مصنوعی بروید یا با کمی وقت به زیبا شدن طبیعی دستان خود کمک کنید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه با تهیه ماسک‌هایی می‌توانید لطافت را به دستان خود بازگردانید و زیبایی را به آنها هدیه دهید. اگر طرفدار زیبایی سنتی هستید با ما همراه باشید. طبیعت می‌تواند زیبایی را به شما هدیه دهد. فقط کافی است دست به کار شوید و ماسک‌‌ها را تهیه کنید.
با این توصیه ها ناخن های زیبا داشته باشیدزبری را برطرف کنید

اگر پوست دست‌تان زبر و خشن شده و اين موضوع ظرافت و زيبايي پوست دست شما را تحت‌تاثير خود قرار داده است، بهترين كار استفاده از كرم‌هاي طبيعي و خانگي است كه تهيه آن‌ها كمتر از 10دقيقه وقت شما را مي‌گيرد. براي درمان زبري و خشكي پوست ماسک‌های طبیعی مختلفی وجود دارد كه استفاده از آن‌ها به‌صورت روزانه بعد از 2 هفته موجب بهبود زبري پوست دست‌ها مي‌شود.

 

ماسك عسل يكي از مفيدترين و موثرترين ماسك‌هاي گياهي است. براي تهيه اين ماسك كافي است 2 قاشق غذاخوري عسل را با يك قاشق غذاخوري روغن بادام مخلوط كنيد و آن را هر شب پيش از خواب به‌مدت 20 دقيقه روي پوست دست‌تان بگذاريد و سپس آن را با آب نيم ولرم بشوييد. بهتر است پس از گذاشتن اين ماسك به دست‌هاي‌تان استراحت دهيد.

 

لوسیون خانگی بزنید

اگر پوست دست‌تان خشك است و اين خشكي در نتيجه سردي هوا در فصل‌هاي سرد سال به‌وجود مي‌آيد بهترين راه استفاده از لوسيون گلاب است. براي تهيه اين لوسيون كافي است يك استكان گلاب را با يك استكان گليسرين مخلوط كنيد و اين تركيب را با پنبه روي پوست دست خود بماليد. از اين لوسيون مي‌توانيد روزانه و پيش از آغاز فصل سرد استفاده كنيد تا دست‌تان در روزهاي سرما خشك نشود.

 

اگر اهل بشوی و بساب هستید…

به گزارش پارس ناز استقامت ناخن‌ها تاثير زيادي در جلوه و زيبايي دست دارد. به اين دليل تقويت ناخن‌ها و افزايش استحكام آن‌ها يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه هر خانم جوان بايد به آن توجه كند. براي افزايش استقامت ناخن‌ها به‌ويژه ناخن‌هايي كه زياد در معرض شست و شو و آب قرار مي‌گيرند

 

بهترين چاره استفاده از مخلوطي از روغن زيتون، روغن بادام، روغن كنجد و روغن كرچك است. براي تهيه اين مخلوط كافي است به ميزان مساوي 4 روغن را با هم تركيب كرده و آن را به روي ناخن‌هاي خود ماساژ دهيد.

 

پوست‌تان را سفید کنید

بسياري از خانم‌ها به‌دليل انجام فعاليت‌هاي روزانه شان بدون دستكش به مرور با تيرگي پوست دست‌هاي‌شان روبه‌رو مي‌شوند. براي درمان اين مسئله و از بين رفتگي تيرگي پوست و روشن شدن پوست دست، استفاده از اين ماسك را پيشنهاد مي‌كنيم.

 

سفيده يك تخم‌مرغ را با با يك قاشق گليسيرين و 2قاشق عسل مخلوط كنيد و آن را به‌مدت نيم‌ساعت هر شب روي دست‌ها بگذاريد. تكرار اين ماسك روي دست‌ها به‌مدت 20روز موجب از بين رفتن تيرگي پوست و روشن‌شدن آن مي‌شود.

 

ترک دست‌ها را التیام دهید

عصاره گياه دارويي بومادران يكي از بهترين مواد طبيعي براي درمان ترك دست و پا محسوب مي‌شود. درمانگران طب سنتي عصاره اين گياه را براي شست و شوي دست‌ها و پاهايي كه ترك دارند مفيد مي‌دانند. براي تهيه عصاره اين گياه كافي است مقداري از برگ‌هاي اين گياه را در آب ريخته و بجوشانيد.

 

سپس اين مخلوط را صاف كرده و برگ‌ها را از آب بومادران جدا كنيد. اين محلول را سرد كرده و از آن براي شست و شوي دست يا پا و موضعي كه دچار ترك شده استفاده كنيد. اين محلول را هرگز خشك نكنيد و اجازه دهيد به‌طور طبيعي روي دست يا پاي شما خشك شود.

 

ناخن‌ها را تقویت کنید

براي جلوگيري از شكنندگي ناخن‌ها روش‌هاي متعددي وجود دارد كه يكي از آن‌ها تهيه مخلوطي از پوست تخم مرغ و آبليمو است. براي تهيه اين تركيب كافي است پوست چند تخم مرغ را آسياب كنيد و هر بار، يكي دو قاشق از آن را با يك استكان آبليموي تازه مخلوط كنيد به حدي كه بتوانيد

 

ناخن‌هاي‌تان را در اين مخلوط قرار دهيد. بهترين و مفيد‌ترين مدت زمان براي نگه داشتن ناخن‌ها و سرانگشتان دست در اين مخلوط 15 تا 20 دقيقه است. پس از آن دست‌ها را بشوييد و اين كار را هر شب پيش از خواب تكرار كنيد. علاوه براين، استفاده از تركيب دانه‌هاي بلال و شير نيز براي درمان شكنندگي ناخن‌ها و پيشگيري از ابتلا به آن بسيار موثر است.

 

براي اين منظور دانه‌هاي بلال را در دستگاه مخلوط كن ريخته و آن‌ها را له كنيد. سپس يك استكان شير اضافه كرده و پس از خمير كردن آن‌ها اين خمير را روي ناخن‌هاي خود به‌مدت 15 دقيقه قرار دهيد.

 

پيش از مهماني اين ماسك را امتحان كنيد

به گزارش پارس ناز اگر به مهماني دعوت شده‌ايد و براي‌تان مهم است كه در اين مهماني با ظاهري آراسته و زيبا حاضر شويد، 3 روز پيش از تاريخ معين شده براي مهماني از ماسك بادام و شير استفاده كنيد. براي تهيه اين ماسك كافي است پوره بادام را با شير تركيب كنيد و آن را به‌مدت يك ساعت هر 3 شب روي دست خود قرار دهيد. بهتر است متناسب با نوع لباس و اندازه آستين اين ماسك را روي پوست دست تا ساعد يا بازو قرار دهيد.

 

جوانی پوست دست را با آلوورا تجربه كنيد

بسياري از خانم‌ها بعد از گذراندن دهه چهارم زندگي نسبت به كاهش ميزان شادابي و نشاط پوست خود به‌ويژه پوست دست‌شان ابراز نگراني مي‌كنند. اين گروه غالبا پس از تحليل رفتن ماهيچه‌ها و چربي پوست‌شان و بروز چين و چروك‌هاي ابتدايي روي دست‌ها به فكر درمان مي‌افتند.

 

يك شب درميان با كمك ژل‌ آلوورا كه از برگ‌هاي اين گياه به دست مي‌آيد پوست دست خود را ماساژ دهيد. براي تهيه اين ژل مي‌توانيد برگ‌هاي آلوورا را از وسط بشكنيد و اين ژل را به‌طور طبيعي از اين گياه پرخاصيت تهيه كنيد. اين ماسك به سفيدشدن و شفافيت پوست دست نيز كمك مي‌كند.

با این توصیه ها ناخن های زیبا داشته باشید

رنگ را به ناخن‌ها بازگردانید

براي درمان تغيير رنگ ناخن‌ها كه عمدتا به‌دليل نرسيدن ميزان كافي مواد مغذي، اكسيژن و هواي تازه به سطح ناخن است، راه‌حلي ساده وجود دارد و آن استفاده از جوشانده گل سرخ براي درمان اين مسئله است. براي تهيه اين ماسك ناخن كافي است مقداري گل سرخ خشك شده را به مدت 20 دقيقه بجوشانيد

 

و آن را با نصف استكان آبليموي تازه تركيب كنيد. سپس ناخن‌ها را با كمك اين تركيب ماساژ داده و اجازه دهيد كه اين مخلوط به‌مدت 20 تا 30 دقيقه روي ناخن شما باقي بماند. استفاده مكرر از اين ماسك گياهي به روي ناخن‌ها چند بار در طول هفته به درمان تغيير رنگ ناخن در كمتر از يك‌ماه كمك مي‌كند.

 

چرا ناخن‌‌ها می‌شکنند؟

لاک زدن باعث شکنندگی ناخن شما نمی‌شود ولی خانم‌‌هایی که مدام رنگ لاک خود را عوض کرده و بی‌رویه از این محصول استفاده می‌کنند اغلب محصولات غیراستاندارد را به کار می‌برند، درنتیجه سلامت ناخن‌‌های خود را به‌خطر می‌اندازند. استفاده از استون و لاک‌پاک‌کن‌ها باعث شکنندگی ناخن‌ها می‌شود.

 

با پاک کردن لاک شما چربی موردنیاز ناخن‌‌های خود را نیز از بین می‌برید. بهتر است این نکته را هم بدانید که سن و سال هم در میزان شکنندگی ناخن‌‌های شما تاثیر دارد و با بالا رفتن سن، شکنندگی ناخن‌های شما هم بیشتر می‌شود. اگر دوست ندارید ناخن‌‌های‌تان بشکند، بهتر است آنها را کوتاه نگه‌ دارید، ناخن‌های بلند، بیشتر در خطر شکنندگی قرار دارند.

 

چربی را به ناخن‌‌های خود بازگردانید

برای حفظ سلامت ناخن‌‌های خود همیشه آنها را چرب نگه ‌دارید تا دچار شکنندگی نشوند. از کرم‌های نرم‌کننده برای سلامت ناخن‌های خود استفاده کنید، می‌توانید روزی چند بار ناخن‌‌های خود را چرب کنید. روغن زیتون هم برای برگرداندن چربی مناسب به پوست شما موثر است.

 

می‌توانید ناخن‌های خود را روزی دو تا سه بار با روغن‌زیتون ماساژ دهید و به استحکام آنها کمک کنید. اگر هم اهل لاک زدن هستید، حتما به تاریخ انقضای لاک دقت کنید و زیاد از استون استفاده نکنید. بهتر است بعد از پاک کردن لاک خود، ناخن‌ها را حتما چرب کنید تا آسیب ناشی از استفاده از مواد پاک‌کننده لاک کمتر شود.

 

نکته هایی که شاید به کارتان آید
استحکام ناخن‌ها
استفاده از تركيب دانه‌هاي بلال و شير نيز براي درمان شكنندگي ناخن‌ها و پيشگيري از ابتلا به آن بسيار موثر است.

 

شادابی پوست
يك شب درميان با كمك ژل‌ آلوورا كه از برگ‌هاي اين گياه به دست مي‌آيد پوست دست خود را ماساژ دهيد.