پارس ناز پورتال

با بیماری سینوزیت مقابله کنید

با بیماری سینوزیت مقابله کنید

با بیماری سینوزیت مقابله کنید 

بیماری سینوزیت مربوط به حفره هایی می شود که در صورت انسان قرار دارند و گرفتگی آن ها و سردردهای مزمن ناشی از سینوزیت می تواند بسیار آزاردهنده باشد. چگونه سینوزیت را درمان کنیم؟ چگونه از شر سینوزیت رها شویم؟ چگونه خودمان و در خانه سینوس ها را تخلیه کنیم؟

 

سوالاتی است که امروز به آنها پاسخ داده خواهد شد. جالب است بدانید سینوزیت یکی و شاید شایع ترین مشکل دستگاه تنفسی در سراسر جهان است و تقزیبا همه برای یک بار هم که شده با آن دست و پنجه نرم می کنند. امروز به شما آموزش خواهیم داد

 

که برای درمان سینوزیت های معمول و غیر مزمن راه های خانگی بسایر موثر و چاره سازی و شاید بهتر از دارو های شیمیایی وجود دارد که آنها را مرور می کنیم.
با بیماری سینوزیت مقابله کنیدسینوزیت بیماری نیست و تنها التهاب و عفونتی است که در داخل حفره هایی در صورت شما ایجاد می شود. با شروع پاییز و کم کم فصل سرما این مشکل بیشتر به چشم می آید و گاهی به دلیل آب ریزش بینی و سردرد های مکرر زندگی شما را دچار اختلال می کند از جمله نشانه های سینوزیت تغییر رنگ مخاط بینی

 

که البته بسته به درجات وشدت آن متفاوت است، اختلال در خواب به دلیل مشکل در تنفس، آبریزش و همچنین احساس درد در نواحی از صورت و همانطور که گفته شد سر درد در ناحیه پیشانی گاها سرفه و تب های نه چندان شدید و …. امروز به شما روش های خانگی درمان

 

و البته تخلیه سینوس ها را در منزل آموزش خواهیم داد که میتواند نه تنها صرفه جویی در زمان و هزینه باشد بلکه از شر تمامی این مشکلات هم بر بیایید.

 

۱) تنفس در بخار

بخار شاید یکی از بهترین روش ها برای تخلیه و در نهایت درمان سینوس ها باشد. تولید کردن بخار آب کار سختی نیست و از ظرف آب داغ گرفته تا حمام و یا وسایل تولید کننده بخار می توانید همگی را استفاده کنید تنها شما میبایست این کار را در محیطی بسته انجام دهید تا تاثیر گذار باشید.

 

بهعنوان مثال یک ظرف آب داغ را آماده کرده و سپس سر خود را بالایآن نگه دارید و یک ملحفه یا … بر روی سر خود و ظرف بیندازید و سایر روش ها. بخار ناشی از این روش به راحتی از طریق دهان و بینی به سینوس های شما می رسد و در این مسیر با توجه به حرارت موجود به راحتی تمامی مخاط بینی را روان کرده و شما را مجیور به تخلیه آن ها از طریق بینی می کند.

 

اگر در این هر یک از این روش ها شدت بخار زیاد بود و تنفس را با مشکل مواجه میکرد بهتر است چند ثانیه هوای تازه را استشمام و مجدد کار خود را ادامه دهید.شما داخل آب داغ خود می توانید از روغن های گیاهی مختلف همچون اکالیپتوس، نعنا و … استفاده کنید تا تاثیر بیشتری بر رویند تخلیه مخاط ها بگذارند. تمامی این روغن ها برای مخلوط کردن با آب داغ با قیمت ناچیز در دارو خانه ها موجود است.

 

۲) محیط را مرطوب نگه دارید

باید بدانید که خشک شدن سینوس ها شرایط را وخیم میکند و باز هم بر شدت سینوزیت می افزاید پس تا درمان کامل ان باید محیط منزل را مرطوب نگه دارید. برای این منظور به راحتی میتوانید یک طرف یا کتری آب را مدام در حال جوش در منزل داشته باشید و یا اینکه از دستگاه بخور خانگی استفاده و خریداری کنید.

 

این موضوع مخصوصا در زمان خواب و استراحت شما با مرتوب نگه داشتم مجاری تنفس به تخلیه شدن مخاط بسیار کمک می کند.

با بیماری سینوزیت مقابله کنید۳) از کمپرس دستمال گرم استفاده کنید

این روش هم بدونه هزینه، کارامد والبته بسیار موثر است.برای این کار یک دستمال را کمی مرطوب کرده و سپس مدتی داخل مایکرویو و یا زیر یک جسم سنگین و گرم قرار دهید تا خوب گرم شود. سپس این دستمال گرم شده را مطابق شکل بر روی بینی و صورت خود بیندازید و تا سرد شدن آن منتظر بمانید و سپس این عمل را چندین بار با دستمال گرم تکرار کنید.

 

۴) استفاده از اسپری آب نمک

این مورد علاوه بر خاصیت روان کردن مخاط و تخلیه ان خاصیت ضد عفونی کردن هم دارد. اما روش کار به چه صورت است؟ برای این کار یک ظرف متوسط ار آب ولرم را با نصف قاشق نمک خوب مخلوط کنید. حال میتوانید از یک مکنده یا وسیله شبیه به ان برای اسپری کردن مایع داخل بینی بهره ببرید.

 

این وسیله از داروخانه ها قابل تهیه است ولی به راحتی از وسایل مشابه برای تقل کردن مقداری مایع داخل بینی حتی به صورت دستی هم می توانید بهره ببرید. داخل هر سوراخ بینی دو اسپری از مایع را بزنید و سپس بعد از مدتی به همراه مخاط بینی به خوبی تخلیه و ضد عفونی انجام می شود.

 

۵) از قوری کمک بگیرید.

روش دیگر برای شما استفاده از قوری های کوچک است که کار با ان ها بسیار ساده استو یک قوری را از مقداری آب گرم به صورتی که شما را نسوزاند پر کنید. سپس سر خود را به سمت چپ راست خم کنید و از سوراخ سمت چپ بینی شروع به انتقال آب به سرواخ بینی کنیدو کم کم آب از سوراخ دیگر بینی شما خارج می شود و در این مسیر یک پاکسازی اساسی به سبب جریان و گرمای آب در مجاری بینی شما انجام میگیرد.

 

مطمئن شوید آب استریل شده و جوشیده است. قبل از این کار حتما اب را بجوشانید و اجازه دهید کمی حرارت از دست بدهد و سپس استفاده کنید.

 

۶) مایعات گرم بنوشید

نوشیدن مایعات گرم از قبیل اب داغ یا چای و … هم تاثیر بسیار خوبی در تخلیه سینوس ها و درمان آن دارد. علاوه بر میل کردن ان ها همچنین در هنگام نوشیدن بخار منتر شده از این مایعات هم می تواند نقش خوبی در تخلیه و درمان بازی کند. با اینکه هر مایعات گرمی میتواند استفاده شود ولی استقدوس یکی از شناخته شده ترین و بهترین نوشیدنی ها برای این مورد است.

 

خوردن سوپ و مایعات هم می تواند نقش مشابهی در درمان و تخلیه سینوزیت داشته باشد که نباید از ان ها غافل شد.
با بیماری سینوزیت مقابله کنید۷) ورزش کنید

اگر چه در شرایطی که از سینوس ها و درد های ان رنج میبرید زمان را مناسب برای ورزش کردن نمی بینید، ولی با این حال باید بدانید که یک ورزش ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ای در به حرکت دامدن عضله های ازراف سینوس و در نتیجه تخلیه ان تاثیر دارد. اگر در فصل هایی که الرژی دارید نمی توانید خارج شوید در منزل آن را انجام دهید.

 

۸) انجام ماساژهای صورت

شاید برای شما کاربران سایت “هاو کن یو”جالب باشد ولی انجام چند ماساز بر روی قسمت های مختلف صورت میتواند باعث تخلیه سینوس ها شود. برای این کار تنها کافیست با دو انگشت اشاره و انگشت وسط شرع به ماساژ دادن به صورت حرکات دایره وار مابین دو ابرو، بالای بینی، اطراف و زیر چشم ها داشته باشید تا در تخلیه سینوس ها نقش موثری بازی کنید.

با بیماری سینوزیت مقابله کنیدنکته: اگر با انجام مراحل بالا و البته مراقبت های عمومی همچنین حفظ سر و پیشانی از باد سرد و گرم نگه داشتنشان و یا خشک کردن کامل سر پس از استحمام نتیجه حاصل نشد و یا از سینوزیت مزمن رنج میبردید بهترین گزینه مراجعه به پزشک برای طی کردن مراحل درمان برای شما است.