پارس ناز پورتال

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید 

پهبادها چندوقتی می شود که در تمام دنیا همه گیر شده اند و از آن ها استفاده های وسیعی می شود. از بازی و سرگرمی گرفته تا فیلم برداری برای ساخت فیلم های سینمایی. تحرک از موضوعات اساسی نوآوری های مربوط به پهپادها در سال جاری بوده است.

 

پهپادسازان ایده های جالبی را برای طراحی پرنده های خود در بسته ها و قالب های کوچک و عجیب ارائه داده اند، از پرنده های تخم مرغی شکل گرفته تا پهپادهایی که مانند کتاب بسته می شوند.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدبا این همه انتخاب، خرید پهپاد مناسب نیازتان شاید کار سختی باشد اما در این خبر از بهترین ها در زمین ما تعدادی از بهترین پهپادهای موجود در بازار را لیست کرده ایم تا به انتخاب شما کمک کنیم.

 

DJI Mavic Pro
با بزرگ ترین نام این صنعت شروع می کنیم، DJI. پهپاد Mavic Pro که برای فیلمبرداری های هوایی ساخته شده، قادر به ضبط ویدئوهای 4K در فریم ریت 30fps، ویدئوهای 1080p در فریم ریت 96fps و تصاویر 12 مگاپیکسل است. البته این قابلیت ها خارق العاده نبوده و در پهپادهای دیگر نیز دیده می شود،

 

اما اگر سابقه ی این کمپانی کمپانی را در ارائه ی هواپیماهای کاربرپسند در نظر بگیرید، بسته ی پرتابل Mavic Pro را محصولی مناسب خواهید دانست.

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

بازوهای تاشونده رو به داخل این پرنده می توانند در طول بدنه ی آن جمع شده که این ویژگی منجر به ابعاد 198x83x83 میلی متری این پهپاد شده است. طبق اعلام کمپانی سازنده، گیمبال سه محور آن ثبات کافی برای دوربین را به وجود می آورد تا تصاویر خوب و با کیفیتی را ثبت کند.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویددوربین می تواند تا 90 درجه بچرخد تا از آن برای گرفتن عکس های پرتره استفاده کرد و همچنین دارای چندین کنترل حرکتی می باشد. برای مثال با کنترل حرکتی چرخاندن دست، پهپاد قادر به تشخیص کاربر، قرار دادن آن در قاب دوربین و گرفتن عکس است.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدMavic Pro با قیمت 999 دلار در فروشگاه آنلاین DJI به فروش می رسد.

 

Hover Camera

یکی از نوآورانه ترین طراحی های پهپاد سال 2016 مربوط به Hover Camera است، همانطور که از نام این پرنده برمی آید باید آن را در رده ی دوربین های پرنده قرار داد. دوربین این پهپاد قادر به گرفتن عکس های 13 مگاپیکسل و ویدئوهای 4K بوده و در صورت عدم استفاده می تواند به سمت بالا بچرخد.

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

این پهپاد به صورت خودکار به هوا بلند شده و روی مکانی شناور می ماند و از الگوریتم های تشخیص صورت و بدن برای نگه داشتن سوژه در فریم استفاده می کند. به گزارش پارس ناز  اما در صورت عدم تشخیص سوژه، می توانید تنظیمات لازم را در حالیکه پهپاد در هوا است، انجام دهید. کنترل این دستگاه از طریق اسمارت فون صورت می گیرد و می تواند به صورت خودکار یک سوژه در حال حرکت را دنبال کند.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

Hover Camera با قیمت 549 دلار آماده ی فروش است.

 

Parrot Disco Drone

پهپاد Disco از کمپانی Parrot که بیشترین حضور را نسبت به سایر کمپانی ها در طراحی پهپادها دارد، احتمالا متمایزترین محصول این کمپانی نیز نسبت به کوادکوپترهای پیشین می باشد. پهپادهای بال ثابت به دلیل زمان پرواز طولانی ترشان در عملیات نظارت و بررسی بسیار محبوب هستند و Parrot بر این باور است که این قابلیت ها مورد توجه ی افرادی که در پی سرگرمی و تفریح هستند نیز قرار گیرد.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویددرحالیکه اغلب پهپادهای برتر قادر به 30-20 دقیقه پرواز با هر بار شارژ هستند، Disco این زمان را به 45 دقیقه رسانده است. این پهپاد همچنین دارای اوج سرعت 80 کیلومتر/ساعت است.اما اوج ویژگی های این پهپاد، قابلیت تجربه ی پرواز منحصربفرد آن است. این پهپاد مجهز به قابلیت پرواز دید شخص اول (FPV) است

 

و در آن کاربر با استفاده از هدست واقعیت مجازی که پخش زنده ای از دماغه ی پهپاد را نشان می دهد، می تواند پرواز را تجربه کند. Parrot امیدوار است بتواند با این ویژگی و همچنین سرعت بالاتر و زمان پرواز طولانی تر پهپاد خود، طرفداران زیادی را بدست آورد.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

پهپاد Parrot Disco با قیمت 1299 دلار به فروش می رسد.

 

xCraft Rogue

اگر بخواهید وارد حوزه ی مسابقه ی پهپادها شوید، باید سلاح خود را با دقت انتخاب کنید. بدیهی ست سرعت بالا از ویژگی های مطلوب این بخش است، اما سادگی پرواز نیز به همان اندازه مهم می باشد.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدRogue از کمپانی امریکایی xCraft هر دو ویژگی اشاره شده را دربردارد. این پهپاد در واقع برای تمامی علاقمندان به مسابقه ی پهپادها در تمامی سطوح طراحی شده، اما برای تازه واردان به این عرصه ویژگی های خوبی مانند بسته ی Noob را ارائه کرده که شامل یک پهپاد آماده برای پرواز، عینک های FPV،

 

ملخ و باتری های اضافی است. اوج سرعت این پهپاد، 160 کیلومتر/ساعت است که از سایر پهپادهای مسابقه ای دیده نشده است اما برای دستیابی به این سرعت نیاز به کمی اطلاعات و تخصص های فنی می باشد.xCraft Rogue در دسترس علاقمندان قرار دارد و بسته ی Noob با قیمت 1000 دلار به فروش می رسد.

 

GoPro Karma

اولین پهپاد GoPro پس از بیشتر از یک سال انتظار، بالاخره ماه قبل عرضه شد. این پهپاد در ظاهر کمی شبیه به DJI Mavic Pro بوده و مجهز به بازوهایی است که می توانند جمع شوند اما در حالت جمع شدن کمی بزرگ تر بوده و این پهپاد به طور کلی به ابعاد 365x224x90 میلی متر می رسد.

 

از آنجایی که DJI و GoPro در حال حاضر دو نام بزرگ در صنعت پهپادها به شمار می روند، ظاهرا Karma نیز برای رقابت با Mavic Pro طراحی شده است.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویداوج سرعت این پهپاد 56 کیلومتر/ساعت در مقابل اوج سرعت 64 کیلومتر/ساعت پهپاد DJI می باشد و زمان پرواز آن هم 20 دقیقه در مقابل 27 دقیقه رقیبش است. اما محصول GoPro مجهز به دوربین جداشدنی است. Karma می تواند از دوربین های GoPro Hero4، Hero5 Black و یا Hero5 Session استفاده کند.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدKarma از 23 اکتبر قابل سفارش است و 799 دلار قیمت دارد، درحالیکه قیمت این پهپاد با دوربین Hero5 Black به 1100 دلار می رسد.

 

Flybrix Lego drones

لگو خود به تنهایی سرگرمی زیادی را ایجاد کرده، پس چرا پهپادها هم باید به این ترکیب افزوده شوند؟ گروه پشت ایده ی کیت های پهپاد Flybrix بر روی ترکیب این سرگرمی های محبوب قدیمی و جدید حساب باز کرده تا یکی دو مورد از علم مهندسی، رباتیک و خلاقیت را به کودکان بیاموزند.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدکیت ها در قالب آجرهای لگویی عرضه می شوند و گروهی از مولفه های سخت افزاری مانند موتورها، ملخ ها و یک کنترلر پرواز نیز در این بسته وجود دارند. سپس کودکان یا حتی بزرگسالان طبق روند همیشگی اقدام به ساخت لگوی خاص خود کرده و از کنترل های اسمارت فون برای راه اندازی و پرواز آن استفاده می کنند.

 

ایده ی این طرح این است که با ساخت، پرواز و تصادف پهپادها، کودکان می توانند از طریق آزمون و خطا آموزش ببینند و متوجه شوند کدام طرح کاربرد لازم را ندارد.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

کیت های Flybrix با قیمت 149 دلار صرفا برای پهپاد (کنترل شونده با اسمارت فون) یا 189 دلار به همراه کنترلر ریموت اختصاصی، عرضه می شوند.

 

DJI Phantom 4
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدهیچ مقایسه ای تا زمان درج پرفروش ترین محصول آن دسته، تکمیل نخواهد شد. Phantom 4 جدیدترین و فوق العاده ترین محصول خط تولید سری محبوب فانتوم DJI است و نمی توان تجربه ی پرواز ایمن، قابل اطمینان و تصویربرداری با کیفیت آن را نادیده گرفت.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

با برترین پهپادهای دنیا آشنا شوید

این پهپاد با هدف کمک به فیلمبرداران ساخته شده است و می تواند از فاصله ی 5 کیلومتری پخش ویدئوهای 720p را در کنترلر خود داشته باشد. این پهپاد دارای ویژگی عدم برخورد به موانع بوده و می تواند ویدئوهای 4K و تصاویر 12 مگاپیکسل را ثبت کند.
با برترین پهپادهای دنیا آشنا شویدفانتوم 4 با قیمت 1400 دلار به فروش می رسد.

 

وب‌سایت TopInEarth