پارس ناز پورتال

با آکنه در دوران بارداری آشنا شویم

با آکنه در دوران بارداری آشنا شویم

با آکنه در دوران بارداری آشنا شویم 

اگر باردار هستید و روی صورت و بدن خود جوش های اکنه مشاهده میکنید جای نگرانی نیست,نباید به جنگ این جوش ها بروید. تاکید متخصصان این است که به دلیل تاثیر برخی داروها بر سلامت جنین، باید از مصرف خودسرانه دارو پرهیز کرد.فقط این نکته را به یاد داشته باشید که هیچگاه جوش های خود را دستکاری نکنید یا آنها را فشار ندهید.زیرا اینکار باعث می شود که رد پای آنها روی پوست باقی بماند.

 

بهداشت عمومی پوست خود را با شستشوی صورت با شوینده های غیر صابونی یا پن ها در ساعات پایانی شب حفظ کنید.حتی اگر در طول روز فقط از ضد آفتاب برای مراقبت از پوست خود استفاده کرده اید، لازم است آن را هنگام خواب از روی پوست پاک کنید.

 

پوست را هفته ای یکبار بخور دهید تا علاوه بر حس تازگی و طراوت ،سلولهای مرده هم از روی پوست برداشته شده و سلولهای جدید و شاداب روی پوستتان بنشینند.

 

استرس ،یکی از مهمترین عوامل بروز جوش های بارداری محسوب می شود.بنابراین سعی کنید در این دوران زیبا ، تا حد امکان از استرس دوری کنید و از این دوران طلایی لذت ببرید و بدانید که این دوران چه با استرس و چه بدون آن سپری می شود .پس آرام و شاد باشید و هر گونه تنش را از خود دور سازید.

 

فراموش نکنید که تغذیه صحیح در دوران بارداری حرف اول را در سلامت پوست مادر و فرزند می زند.هرگز از محور تغذیه اصولی خارج نشوید وحتما با پزشک متخصص در مورد تغذیه این دوران مشورت نمایید.

 

به خاطر داشته باشید که در این دوران حساس، استفاده از هرگونه ماده آرایشی و بهداشتی هم حتما باید با صلاحدید پزشک باشد تا خطری برای جنین ایجاد نکند.

 

خارش پوست

خانم های باردار معمولا از ماه پنجم به بعد ، خارش زیادی روی برخی نقاط بدن احساس می کنند.این حالت بسیار طبیعی است.زیرا به دلیل بزرگ شدن جنین، پوست باید خاصیت الاستیک داشته باشد و در صورتی که به میزان کافی چرب نبوده یا آب کافی نداشته باشد، دچار خارش می شود.بنابراین برای از بین بردن خارش، هرگز پوست بدن را محکم نخارانید.

 

توصیه می کنیم اگر خارش بدن با چرب کردن توسط روغن بادام یا زیتون و نوشیدن آب به حد کافی التیام نیافت، به متخصص پوست مراجعه کنید تا شما را در این زمینه راهنمایی کند.