پارس ناز پورتال

بالاخره درمان نابینایی جواب داد

بالاخره درمان نابینایی جواب داد

بالاخره درمان نابینایی جواب داد 

چشم یکی از حساس ترین اعضای بدن است و برای این عضو بدن اگر مشکل نابینایی بوجود آید به سختی می توان آن را درمان کرد. محققان توانستند با استفاده از سلول های بنیادی، بینایی چندین نابینا را احیا کنند. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلل های بنیادی، استفاده از سلول های بنیادی چشم سالم افراد منجر به درمان کامل ۸۲ مورد از ۱۰۷ چشم آسیب دیده می شود به طوریکه بینایی را به طور نسبی باز می گرداند.
بالاخره درمان نابینایی جواب دادبر طبق آزمایشات محققان، ۱۴ نفر بینایی نسبی خود را با این روش بدست آورده اند، به نحوی که فردی که حدود ۶۰ سال پیش بینایی اش را از دست داده بود اینک به کمک سلول های بنیادی بینایی اش را نزدیک به حد طبیعی بدست آورده است.

 

در این مطالعه محققان شمار اندکی از سلول های بنیادی چشم سالم این افراد (ناحیه لیمبوس)، را برداشته، آن را در آزمایشگاه تکثیر کرده و سپس به چشم آسیب دیده پیوند زدند.این سلول های بنیادی رشد کرده و بافت قرنیه جدیدی را تولید می کنند که می توان آن را با قرنیه آسیب دیده جایگزین کرد.

 

از آن جایی که این سلول های بنیادی از بدن خود این افراد گرفته شده است نیاز به استفاده از داروهای ضد رد پیوند ندارند.این محققان ایتالیایی براین باورند که پیوند سلول های بنیادی می توانند امید را به زندگی هزاران نفری که سالانه به دلایلی مانند سوختگی های شیمیایی بینایی شان را از دست می دهند، بازگرداند.