پارس ناز پورتال

باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شما

مجموعه : دکوراسیون
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شما

باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شما

باغچه های زیبا در خانه شما می توانند بسیار تاثیر گذار و زیبا باشند و طراوت و تازگی را به خانه شما هدیه دهند.مانند مدل های زیبا و جدید زیر. ظهر گرم تابستانی بود که به خانه دل‌انگیزم بازگشتم. مثل همیشه اول سراغ آشپزخانه رفتم تا سری به یخچال بزنم. می‌خواستم کمی آب خنک بنوشم بلکه تشنگی‌ام رفع شود.

 

همان لحظه چشمم به گلدان لب پنجره افتاد؛ رنگ سبز و شادابش مرا به سمت خود می‌خواند! سراغش رفتم و چند برگ تازه و لطیف چیدم و آنها را شستم. شربت دلچسب سکنجبین و نعناع بیشتر از آنچه تصور می‌کردم تشنگی و خستگی روز را از تنم دور کرد.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شماباغچه‌ای با عطر و طعم تازه
اگر شما هم جزو افرادی هستید که به‌ تازگی سبزی‌ها و طعم‌دهنده‌ها اهمیت می‌دهید، می‌توانید همیشه آنها را کنار دست خود داشته باشید و قد کشیدن‌شان را به چشم ببینید. گیاهان آشپزخانه با نگهداری ساده ضمن اینکه فضا را زنده و شاداب می‌کنند، بسیار دوست‌داشتنی هستند.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شماآنها نیازمند صرف زمان و اطلاعات زیادی در مورد باغبانی نیستند؛ تنها اینکه بدانید چه زمانی تشنه‌اند یا بیمار نیستند، کافی است. گیاهان فضای داخلی معمولا تولیدات کمتری نسبت به انواع بیرونی دارند، ولی قطعا در کنار اینکه سالم‌تر هستند، طعم و مزه فوق‌العاده‌تری نیز به وعده‌های‌تان می‌دهند. در ادامه خواهید دید پرورش باغی از گیاهان با عطر و طعم دلنشین آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، سخت نیست.

 

بستری نورانی و دنج

همه آنچه نیاز دارید فضای روشن و پرنور، واریته‌های گیاهی مناسب و حوصله است. آغاز رشد باغچه‌تان ممکن است چند هفته طول بکشد، ولی با جوانه زدن‌شان انرژی ای که به فضا وارد می‌شود را به‌خوبی حس خواهید کرد. برای اینکه ناامید نشوید و موفقیت حتمی داشته باشید، بهتر است از نشا استفاده کنید تا چند ماه جلو بیفتید.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شمامکان مناسبی را برای آنها انتخاب کنید. سبزی‌های آشپزخانه اکثرا نیازمند پنج تا شش ساعت نور خورشید در طول روز، دمای 13تا24 درجه سانتی‌گراد و تهویه و گردش هوا هستند. بهترین مکان برای نگهداری از آنها نیز جلوی پنجره آشپزخانه است. عامل مهم ديگري كه در انتخاب محل نگهداری گلدان‌ها باید به آن توجه کنید، درختان بیرون پنجره هستند؛ چراکه ممکن است سایه‌ بیندازند و از ورود نور جلوگیری کنند.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شمااز گلدان‌های بزرگ و جادار با زهکش مناسب استفاده کنید تا ریشه گیاه رشد بیشتری داشته باشد. زمان آبیاری را می‌توانید با لمس خاک متوجه شوید. براي گياه‌تان به خاک نرم و سبک نیاز داريد. اگر خاک فشرده یا حاوی رس سنگین باشد، با اضافه کردن کمپوست، پیت ماس، شن درشت و ذرات سبکی مثل پرلیت یا ورمی کولیت

 

اجازه عبور آب اضافی را به گلدان بدهید. زمانی که خاک خشک بود و انگشت‌تان رطوبت را حس نکرد، بهترین زمان براي آبیاری است. 

 

اعضای این باغ خوشمزه

1. ریحان: دارای انواع گوناگونی از نظر عطر، طعم و میزان رشد است. برای رشد بیشتر، برگ‌ها را هرس کرده و بچینید.

 

2. پیازچه: فرم علفی‌شکل داشته و طعم ملایمی از پیاز یا سیر دارد. در زمان برداشت برگ‌های آن را تا سطح خاک کوتاه کنید تا برگ‌های تازه دوباره رشد کنند.

 

3. گشنیز: عمر کوتاهی دارد و عطر آن ترکیبی از سبزی‌های دیگر است. با کشت بذر آن نتیجه بهتری می‌گیرید. اين سبزي سریع رشد مي‌كند ولی زمانی که برداشت شود، رشد دوباره‌ای ندارد. اگر می‌خواهید برداشت بیشتری داشته باشید چند گلدان در فواصل زمانی متفاوت بکارید.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شما4. شوید: سبزي معطری است که تنها برای مصرف برگ‌ها کاشته می‌شود. مانند گشنیز اين سبزي را در چند مرحله و در گلدان‌های متفاوت بکارید و از واریته مناسب برای داخل خانه استفاده کنید.

 

5. مرزنجوش: از خانواده پونه کوهی است با طعمی شیرین‌تر و مطبوع‌تر. واریته شیرین آن اغلب در فضای داخلی استفاده می‌شود و واریته ایتالیایی کمی طعم تندتری دارد. اين گياه به علت فرم برگ‌هايش نمای دکوراتیو هم دارد.

 

6. نعناع: سبزي چندساله با عمری طولانی است. آن را در گلدان جداگانه‌اي قرار دهید؛ چراکه می‌تواند بر دیگر گیاهان غالب شود. بهتر است به‌صورت نشا و گیاهچه کشت شود.

 

7. پونه کوهی/ ارگانو: با برداشت برگ، رشدش را تشویق می‌کنید. به مدت دو سال محصول می‌دهد تا چوبی شود.

 

8. جعفری: واریته ایتالیایی گیاهی دوساله بوده و طعم قوی‌تری دارد و محبوب‌تر است. برگ‌های خارجی را هنگام برداشت بچینید. در این صورت از وسط دوباره رشد کرده و برگي جدید می‌دهد.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شما9. رزماری: چندساله است با طعم تند و عطری بی‌نظیر كه در فضای سبز هم آن را استشمام می‌کنید! نوع فشرده آن با برگ‌های عمودی خوش‌طعم‌تر است. اين گياه از شرایط خشک لذت می‌برد ولی هرگز نگذارید خاکش کاملا خشک شود.

 

10. مریم‌گلی: برای نگهداری در گلدان از نوع مناسب و بدون گل خوراکی استفاده کنید. به علت فرم برگ‌هایش نمای دکوراتیو هم دارد.

 

11. آویشن: ادویه‌ای محبوب و خوش‌عطر است و از گونه‌های بسیار مناسب برای آشپزخانه محسوب می‌شود.

 

12. بادرنجبویه: از خانواده نعناع است و رشد خوبي دارد با بوی عالی مرکبات. آن را به‌صورت جداگانه در گلدان مخصوص قرار دهید.

 

13. ترخون: آن را از طریق بذر بکارید. به علت فرم برگ‌هایش نمای دکوراتیو هم دارد.
باغچه های دیدنی برای زیبایی خانه شماحمام آب و صابون

اگر گیاهانی در آشپزخانه دارید که به‌خوبی رشد نمی‌کنند یکی از دلایل آن قطرات چربی است که روی‌شان نشسته است. برای اینکه مشکل را حل کنید، برگ‌هاي‌شان را با آب و صابون ملایم با دمای محیط و با اسفنج پاک کنید. سپس دوباره آنها را با آب شست‌وشو دهید تا آلودگی و ذرات روي‌شان حذف شود.