پارس ناز پورتال

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید 

گوگل برای خود بازی های کوچکی را طراحی می کند که کاربران می توانند بعنوان یک بازی چند دقیقه ای وقت خود را پر کنند. ایستر اگ های گوگل که همان بازی های مخفی، حقه ها و سرگرمی های جالب هستند بسیار معروف است. مطمئنم که بیشتر شما این ایستر اگ ها را چه در ورژن اندروید و چه در مرورگر کروم دیده اید. امروز می خواهم درباره این ایستر اگ ها در کروم، اندروید و سرچ گوگل برایتان بگویم.

 

بازی T-Rex

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

همه ما این خطای no network connectivity را در کامپیوتر دیده ایم. در این مواقع این تصویر نمایش داده می شود. اما آن چه ما درباره این تصویر نمی دانیم نوعی بازی بودن آن است. این بازی یک مسیر بی انتهاست که می توان دایناسور را در آن راهنمایی کرد تا از موانع و کاکتوس ها بپرد و به راه خود ادامه دهد.

 

پس چگونه این بازی را انجام دهیم؟ خیلی ساده است. دفعه بعد که صفحه “no network connectivity نمایش داده شد روی کلید space صفحه کلید بزنید تا بازی شروع شود. دایناسور شروع به راه رفتن می کند و با همان دکمه space از روی موانع می پرد.

 

بازی برک اوت آتاری

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

بازی قدیمی برک اوت آتاری یادتان می آید؟ این بازی مثل بازی پینگ پنگ می ماند که از توپ برای از بین بردن خانه ها استفاده می کند. اگر دوست دارید که دوباره این بازی روزهای قدیم را امتحان کنید به سایت گوگل بروید و کلمه Atari breakout را در قسمت تصاویر گوگل جستجو کنید. خیلی زود بازی اجرا می شود. می توانید همین حالا امتحان کنید.

 

بازی پک من لوگوی گوگل

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

اگر هوس بازی پک من که در آن قبل از خورده شدن توسط دشمنان باید نقطه های زرد را بخورید، کرده اید گوگول برایتان یک پیشنهاد دارد. وارد صفحه سرچ گوگل شوید و کلمه google pacman را سرچ کنید. این ایستر اگ در ابتدا در سال ۲۰۱۰ گوگل دودل بود . بعدها به بازی تبدیل شد.

 

آیکون های اندروید

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

در چهار سال اخیر هر کدام از ورژن های اندروید یک آیکون مخفی دارند که معرف ورژن خود هستند. با این آیکون ها هیچ کاری نمی توان انجام داد اما این برای ما نوعی سرگرمی است که بدانیم آیکون ورژن جدید چه شکلی است. برای این که آیکون را ببینید ابتدا به منوی Setting بروید. سپس روی گزینه About phone کلیک کنید. در این جا می توانید ورژن اندروید را پیدا کنید. سپس چند بار روی ورژن ضربه بزنید تا آیکون را به شما نشان دهد.

 

فلپی دروید (Flappy Droid)

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

وقتی بازی فلپی برد به بازار آمد خیلی ها از این بازی استقبال کرده و در گوشی های خود نصب کردند. پس از مدتی اندروید این بازی چالش برانگیز را به عنوان یکی از ایستر اگ های اندروید طراحی کرد. برای پیدا کردن این بازی در گوشی های اندروید ابتدا باید بدانید که این بازی در اندروید ورژن مارشمالو یا لالی پاپ که همان ورژن ۵ می باشد موجود است.

 

ابتدا آیکون ورژن اندروید را که در پاراگراف قبلی توضیح دادم پیدا کنید سپس روی آیکون چندبار ضربه بزنید و نگه دارید تا بازی اجرا شود.

 

ایستر اگ های سرچ گوگل

بازی های مخفی و جالب گوگل را بشناسید

ایستر اگ های زیادی در سرچ گوگل وجود دارد که با تایپ کردن یکسری کلمات می توان به آن ها دست یافت. از جمله این کلمات عبارتند از:

 

  • Do a barrel roll: صفحه گوگل می چرخد.
  • Zerg Rush: تمام نتایج جستجو تخریب می شود.
  • Askew: صفحه گوگل کج می شود.
  • Flip a coin: بدون این که سکه به دست بگیرید می توانید شیر یا خط بازی کنید.
  • Roll a die: با تاس گوگل بازی کنید.
  • Google Gravity: روی اولین نتیجه ای که نشان داده می شود کلیک کنید تا همه نوشته و نتایج با پایین سقوط کند.
  • Google in 1998: نتایج را به شکل سفحه گوگل در سال ۱۹۹۸ نشان میدهد.
  • Anagram: با جستجوی این کلمه در گوگل هر کلمه ای که اشتباهی تایپ کنید مثل معما برایتان نتایج درست را نشان می دهد.
  • Bacon Number: این عبارت را در گوگل جستجو کنید تا بازی Six Degrees of Kevin Bacon را اجرا کند.