پارس ناز پورتال

بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند 

در دورانی که بازی های کامپیوتری پا به دنیای ما گذاشتند,همیشه بودند بازی هایی که یک سر و گردن از بقیه بالاتر بودند و تا سال ها بین بازی ها حکم فرمایی می کردند. 

 

اگر بازیسازان مشهور دنیا به وعده‌های بزرگ خود عمل کنند، گیمرها می‌توانند به لمس آینده در حال حاضر امیدوار باشند. قرار نیست آنها در هیپنوتیزم و خواب مصنوعی، رویای آینده را ببینند. این‌بار قرار است از دریچه بازی‌های کامپیوتری به این دنیای جذاب قدم بگذارید.

 

در دنیایی که هر روز خبر از یک پیشرفت علمی و صنعتی در آن مخابره می‌شود، خبر ساخت یک موتور گرافیکی که بتواند دروازه‌های جدید به سوی دنیای گیمینگ بگشاید، به هیچ عنوان غیر قابل تصور نیست.

 

گرافیک‌هایی که به راحتی قابل تمایز از واقعیت نیستند یا بهتر از آن شخصیت‌های فرعی و شخصیت‌های غیرقابل بازی که صاحب تفکر و کاراکتر منحصر به فرد خود هستند؛ همه و همه در آینده نه چندان دور قابل دسترسی خواهند بود.

 

سال 2016 یکی از سال‌های امیدبخش برای پیشرفت چشمگیر صنعت گیمینگ است. با این حال انتظارات ما نیز بالاست و هر بازی‌ای را نمی‌توانیم به عنوان یک عنوان زیبا و جذاب بپذیریم.به بهانه پیشرفت تکنولوژی ساخت بازی، این‌بار قصد داریم به معرفی پنج عنوانی بپردازیم که در زمان عرضه، سال‌ها از دوران خود جلوتر بودند و توانستند نام خود را در دنیای بازی‌های کامپیوتری جاودانه سازند.

 

Shenmue

خونخواهی در یوکوساکا

«شنمو» یکی از عناوین زیبا و جذابی بود که با وجود جلو بودن از زمان خود، تا حد زیادی قربانی زمان عرضه نامناسب و پلتفرم شکست خورده خود شد.

 

«شنمو» در زمانی که کنسول دریم‌کَست نفس‌های آخر خود را می‌کشید به بازار عرضه شد و جوانمرگی این کنسول موجب شد شاهکاری به نام «شنمو» مورد توجه گیمرها قرار نگیرد. بدون شک می‌توان گفت «شنمو» اولین عنوانی بود که در آن می‌توانستید کمد لباس‌های خود را باز کنید، تمام کلید‌های برق کارایی داشتند و می‌توانستید از هرکدام برای روشن و خاموش کردن چراغ‌ها بهره بگیرید.

بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

از همه مهم‌تر شخصیت‌های فرعی هرکدام صاحب کاراکتر منحصر به‌فرد بودند و علایق خاص و برنامه روزانه مخصوص به خود را داشتند. از سوی دیگر «شنمو» یکی از اولین بازی‌هایی بود که از چرخه آب و هوا استفاده می‌کرد. در نهایت می‌توان آن را بازی‌ای دانست که سال‌ها از دوران خود جلوتر بود.

 

System shock2

کن لوین آغاز می‌کند

بسیاری از گیمرهای جدید تصور می‌کنند تنها در رپچر و شهر کلمبیا می‌توان زیبا‌ترین داستان سرایی را در کنار المان‌های اکشن یافت، با این حال کمتر گیمری از این موضوع آگاهی دارد که بازی «سیستم شاک 2» به نوعی پدرخوانده تمامی قسمت‌های بایوشاک محسوب می‌شود.

 

«سیستم شاک 2» چه از لحاظ داستان‌سرایی و چه در زمینه گیم پلی هیچ سنخیتی با دوران خود نداشت. داستان در «سیستم شاک 2» خیلی صاف و پوست کنده در اختیار بازیکنان قرار نمی‌گرفت.
بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

گیمرها باید خود به دنبال کشف رموز بازی می‌رفتند و این امر با گشت و گذار در محیط بازی، صحبت با کاراکتر‌های مختلف، گوش کردن به نوار‌های صوتی و خواندن متون مختلف گنجانده شده در بازی میسر می‌شد.

 

شاید الان فکر کنید سازندگان چنان کار بزرگی انجام نداده‌اند اما گیمرهایی که این بازی را در زمان عرضه تجربه کردند، به خوبی می‌دانند که در آن دوران هیچ بازی‌ای از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد و «سیستم شاک 2» به نوعی پایه‌گذار این نوع از گیم پلی بود. علاوه‌بر تمام این مسائل،

 

«سیستم شاک 2» یکی از نخستین عناوینی بود که المان‌های اکشن را با نقش‌آفرینی ترکیب و معجونی بسیار خوش ساخت در اختیار گیمر‌ها قرار داد.

 

Phantasy star online

تحول آنلاین

دریم‌کَست، یکی از بدشانس‌ترین کنسول‌های تاریخ بود. امروز که به دوران فرمانروایی این کنسول نگاه می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که بازی‌های انحصاری این کنسول، پایه‌گذار بسیاری از سنت‌ها و سبک‌ها در دنیای بازی‌های کامپیوتری هستند. در آن هنگامی که کاربران کنسول‌ها مجبور بودند تمامی بازی‌ها را به تنهایی انجام دهند، دریم‌کَست رویای هزاران دوستدار سبک نقش‌آفرینی را بدل به واقعیت کرد.
بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

زمانی که سرویس‌های پی اس ان و ایکس باکس لایو پا به عرصه وجود نگذاشته بودند، سگا شبکه «سگانت» را راه‌اندازی کرد. کاربران با استفاده از اینترنت‌های نه چندان پرسرعت آن زمان می‌توانستند با یکدیگر آشنا شوند و پس از آن در بازی «فانتزی استار آنلاین» به شکار موجودات فضایی بپردازند.

 

سرور‌های «فانتزی استار آنلاین» به شبکه سگانت متصل بود و کاربران بدون کمترین مشکلی می‌توانستند با یکدیگر به بازی و گفت‌وگو بپردازند.

 

Half life 2

«نیمه جان 2» یکی از مشهورترین بازی‌های اکشن اول شخص است که در زمان عرضه، چه از لحاظ گرافیکی و چه در زمینه داستان سرایی چندین پله از بازی‌های هم دوران خود بالاتر بود. بازی بر پایه موتور سورس ساخته شده بود و سازندگان دست بازی برای طراحی انیمیشن‌ها و فیزیک باورپذیر داشتند.

 

در همین حال «نیمه جان 2» یکی از معدود بازی‌هایی بود که فاقد هرگونه کات سین بود و تمامی وقایع داستان در طول گیم پلی و بدون هیچ گونه وقفه‌ای روایت می‌شدند. حتی تفنگ‌های موجود در این بازی نیز در تاریخ ماندگار شدند.
بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

کمتر گیمری را می‌توان یافت که با دیلم قرمز و اسلحه جاذبه «نیمه جان 2» ناآشنا باشد. اسلحه جاذبه در این بازی به تنهایی فیزیک را به سخره گرفت و منبع الهام بسیاری از بازی‌هایی شد که پس از «نیمه جان» پا به عرصه وجود گذاشتند. سال‌هاست که طرفداران این بازی منتظر خبر ساخت اپیزود سوم آن هستند و اعلام این خبر می‌تواند مانند یک بمب در فضای مجازی عمل کند.

 

Jet grind studio

دنیای رنگانگ سگا

سه عنوان از پنج بازی حاضر در این لیست، عناوین انحصاری کنسول دریم کست هستند. چیزی نمی‌توان گفت، جز این‌که دریم کست مهد ذوق، داستان سرایی و خلاقیت بود. «جت گریند رادیو» به قدری زیبا وجذاب بود که به هیچ عنوان قابل باور نبود. امکان نداشت مهمانی‌ای بدون انجام این بازی صورت بگیرد.گرافیک سل شید این بازی و رنگ‌های زنده‌ای که در آن به‌کار رفته بودند، تاکنون در هیچ بازی دیگری دیده نشده بودند.
بازی هایی که در زمان خود فوق العاده بودند

حتی امروز نیز موسیقی متن این بازی می‌تواند افراد زیادی را برای ساعت‌ها در خود غرق سازد. شخصیت‌های بازی نیز به زیبایی هرچه تمام‌تر و درست همانند کاراکترهای انیمیشن‌ها طراحی شده بودند که باعث می‌شد هر گیمری در ثانیه نخست عاشقشان شود.