پارس ناز پورتال

بازیابی پیام های پاک شده در واتس آپ

بازیابی پیام های پاک شده در واتس آپ

بازیابی پیام های پاک شده در واتس آپ 

بک آپ گیری از واتس آپ می تواند باعث دردسر برای شما شود چون می توان با ورود به دیتای واتس آپ از نسخه پشتیبان گیری شده استفاده کرد. محققان امنیتی هشدار دادند مکالمات و پیام های حذف شده در واتساپ را می توان هم چنان خواند و از آن ها استفاده کرد.

 

طبق گفته های محققان امنیتی واتساپ پیام هایی که به آرشیو می فرستید را حذف نمی کند. جاناتان زدزیارسکی دریافت که در دستگاه های اپل “ردیابی قانونی” تمام گفتگو های “حذف شده، پاک شده یا آرشیو شده” وجود دارد.

 

این بدان معناست که علی رغم ناپدید شدن پیام ها از دستگاه تان، همان طور که انتظار دارید، ردی از مکالمه هم چنان در تلفن باقی مانده است و افرادی که به دستگاه مربوط دسترسی دارند می توانند این رد را به “حالت اولیه اش” درآورند.این انتظار مبنی بر ناپدید شدن مکالمات حذف شده از گوشی برای کاربران واتساپ منطقی می باشد، به خصوص آن که واتساپ تمرکزش را بر امنیت و حریم خصوصی گذاشته است.

 

این برنامه اخیرا رمزگذاری پیوسته ای را معرفی کرده است. اما این برنامه به جای حذف درست و کامل پیام ها، حافظه یا به اصطلاح نسخه پشتیبانی از مکالمات دارد که می تواند با استفاده از ابزارهای قانونی که توسط نیروهای قانون یا هر کس دیگری که به آن دسترسی دارد استفاده شود آن را برگرداند.

 

زدزیارسکی می گوید: “حفظ اطلاعات حذف شده در یک دستگاه امن در واقع مسئله مهمی به شمار نمی آید اما هنگامی که آن اطلاعات به راحتی بروز می کنند مانند آن که در پایگاه اطلاعاتی واتساپ انجام می شود بیانگر خطر جدی برای حریم خصوصی می باشد”.

 

اطلاعات واتساپ در آیفون یا آیپدتان به طور کدگذاری شده ذخیره نمی شود. اگر چه حالا این سرویس پیام رسان از رمزگذاری پیوسته استفاده می کند اما منحصرا برای اطلاعاتی به کار می رود که میان دستگاه ها انتقال داده شده باشد در نتیجه نمی توان آن پیام را خواند یا جدا کرد.

 

آن اطلاعاتی که شامل رد مکالمات حذف شده است به طور خودکار در آیکلود کپی می شود چه کاراکتر همگام آیکلود قادر باشد چه نباشد، که هم چنین رمزگذاری هم نشده و شخص سومی می تواند آن را بخواند. این بدان معناست که هر کسی به دستگاه یا کامپیوتر مرتبط با دستگاه دسترسی داشته باشد

 

می تواند به پیام ها دسترسی پیدا کند به خصوص اگر کاربر برای حفاظت از ذخایر یا کپی هایش از رمز عبور استفاده نکند.تنها راه حذف کلی اطلاعات این است که خود برنامه را به طور کلی حذف کنید. طبق گفته های زدزیارسکی، اگر چه کاربران واتساپ نیازی نیست از لو رفتن اطلاعات یا بهتر است بگوییم مکلماتشان بترسند،

 

اما واتساپ توسعه گران نرم افزاری را مجبور کرده تا در طراحی محصولات جدید ردیابی قانونی را در نظر بگیرند. او می گوید: “طراحی هایی که آن ها هنگام توسعه یک برنامه پیام رسانی امن انتخاب می کنند مفاهیم خاصی برای روزنامه نگاران، معاندان سیاسی، کسانی که در کشور به آزادی بیان احترام نمی گذارند و افراد دیگر دارد.

 

گاهی اوقات طراحی ضعیف منجر می شود افراد بی گناه و گاهی اوقات افراد در برابر آزادی بسیار قاطع هستند به زندان بیافتند.”فیسبوک با بیش از ۷۰ درصد از درخواست ها برای اطلاعات با دولت انگلیس موافقت کرده که مشمول اطلاعات واتساپ نیز می شود.

 

بعضی از آن اطلاعات می تواند شامل پیام های رمزگذاری نشده یا کسانی که فکر می کردند اطلاعات شان حذف شده است باشد.

 

آیا واتساپ پیام هایم را حذف خواهد کرد؟

واتساپ تنها برنامه پیام رسانی نیست که انواع مختلفی از اطلاعات حذف شده را ذخیره می کند. زدزیارسکی می گوید برای مثال آی مسیج اپل بسیاری از اطلاعات را در حافظه اپل برجای می گذارد. او به کاربرانی که حریم شان برایشان مهم است نشان “هیچ چیز بطور مجازی بر تلفن باقی نمی ماند” را توصیه می کند،

 

درحالیکه ویکر از نسخه ای از رمزگذاری استفاده می کند که پیام های موجود در متن را در حالت بسیار امن تری نگه می دارد. زدزیارسکی می گوید “برنامه های دیگر در احترام به اندازه ردپای قانونی که برجای می گذارند خوب عمل می کنند”.