پارس ناز پورتال

بارداری در سنین بالای زنان خطرناک است

بارداری در سنین بالای زنان خطرناک است

بارداری در سنین بالای زنان خطرناک است 

بارداری در سنین بالا در زنان بسیار ریسک دارد و بهتر است برای بارداری در سنین پایین ترین اقدام گردد. زنان فیزیولوژی بدن خاصی دارند. نتایج مطالعات نشان می‌دهد قدرت ذهنی زنانی که آخرین کودک خود را پس از 35 سالگی به دنیا می‌آورند بهتر است.اگرچه توصیه نمی‌شود زنان برای تولد آخرین نوزاد خود تا سن 35 سالگی صبر کنند،

 

اما شواهد مبتنی بر مطالعات نشان می‌دهد که بین بارداری‌های بالاتر از سن 35 سالگی و عوامل شناختی و ذهنی در اواخر عمر ارتباط مثبتی وجود دارد.پژوهشگران اظهار کردند: علت اصلی این امر تاثیر هورمون‌های استروژن و پروژسترون است. در مطالعات حیوانی، استروژون تاثیر مثبتی بر روی عملکرد ،

 

ساختار و مواد شیمیایی مغز دارد و میزان پروژسترون با رشد و توسعه بافت مغز مرتبط است. آنها همچنین به افزایش استروژن و پروژسترون بخصوص در اواخر عمر نیز اشاره می‌کنند.در یک بررسی در بین 830 زن با میانگین 60 سال سن، یک سری آزمایش‌ها از جمله ارزیابی حافظه کلامی، سرعت روانی و حرکتی، توجه و تمرکز، برنامه‌ریزی و ادراک بصری و حافظه انجام شد.

 

محققان دریافتند: زنانی که آخرین بارداری آنها پس از سن 35 سالگی بود، دارای حافظه کلامی بهتری بودند. همچنین توانایی بخاطر آوردن لیست کلمات یا بازگویی داستان پس از منحرف کردن حواس آنها بالاتر بود.
یکی از محققان این تیم تحقیقاتی گفت: شروع زودتر دوره قاعدگی به معنای افزایش سطح هورمون‌های جنسی زنانه است.

 

دخترانی که سطح مطلوبی از این هورمون‌ها را به صورت زود هنگام دریافت می‌کنند، احتمالا در مقایسه با افرادی که شروع قاعدگی در آنها دیرتر صورت می‌گیرد، از رشد بهتر مغزی برخوردارند.

 

مهر