پارس ناز پورتال

بابا لنگ دراز ایرانی ساخته می شود

مجموعه : اخبار سینما
بابا لنگ دراز ایرانی ساخته می شود

بابا لنگ دراز ایرانی ساخته می شود 

دختری که برای پدر خوانده اش نامه می نوشت را به خاطر دارید؟همان جودی ابوت را می گوییم.دختر دوست داشتنی دوران کودکی ما. «بیژن بیرنگ» از ساخت مجموعه جدیدی با عنوان «بابا لنگ‌دراز» که نگاهی به داستان مشهور «بابا لنگ‌دراز» دارد برای شبکه دو سیما خبر داد.

 

این کارگردان و تهیه‌کننده در گفت‌وگو با ایسنا، علاوه بر ارائه طرح داستانی جدید از «بابا لنگ دراز» به شبکه دو سیما، از ساخت تاک‌شو جدید برای این شبکه خبر داد.سازنده مجموعه‌های به یادماندنی «همسران» و «خانه‌ی سبز» درباره همکاری‌ جدیدش با تلویزیون توضیح داد: بنا به پیشنهاد همکاری محمدرضا جعفری جلوه، دو طرح به شبکه دو سیما ارائه داده‌ام که در حال بررسی هستند.

 

وی درباره کارِ داستانی «بابا لنگ‌دراز» توضیح داد: این مجموعه نگاهی به داستان مشهور «بابا لنگ دراز» دارد و بابا لنگ دراز تمهیدی برای این مجموعه جدید است که مبنای آن کمدی خواهد بود. اما لحظات عاطفی هم خواهد داشت.بیرنگ درباره داستان این مجموعه نیز توضیح داد: داستان «بابا لنگ‌دراز» درباره چهار زوج و دو دختر که دانشجو هستند روایت شده است.

 

این تهیه‌کننده همچنین درباره طرح تاک‌شو خود به شبکه دو نیز گفت: این برنامه نیز به طراحی و اجرای خودم بنا گذاشته شده و یک تاک‌شو در حوزه مسائل اجتماعی خواهد بود. با توجه به اینکه پیش از این کار اجرا در برنامه‌های تاک‌شو را داشته‌ام، تصمیم دارم اگر از سوی شبکه دو سیما تصمیمی برای ساخت آن گرفته شود، خودم اجرا را بر عهده بگیرم.

 

بیرنگ در زمستان ۱۳۸۵ برنامه تلویزیونی «باز هم زندگی» را کارگردانی کرد. وی همچنین در این برنامه به عنوان مجری با اجرایی متفاوت ظاهر شد.در پاییز سال ۱۳۸۶ نیز مجموعه «سرزمین سبز» به کارگردانی وی از تلویزیون پخش شد. این مجموعه در دهه هفتاد و پس از پایان مجموعه «خانه سبز» ساخته شد.

 

بیژن بیرنگ در کنار گروه‌های محدود برنامه‌ساز صدا و سیما در سال‌های بعد از انقلاب، به ساخت برنامه‌های طنز و برنامه‌های کودکان پرداخت که از آن جمله می‌توان به «چاق و لاغر» اشاره کرد که از سریال‌های محبوب تلوزیونی کودکان در دهه ۶۰ به شمار می‌رود.