پارس ناز پورتال

درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینتر

درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینتر

درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینتر 

همیشه بازیکنان جنجالی از ایتالیا سر بر می آورند و اکنون شاهد چهره جدید و پر سر و صدای دیگری به نام ایکاردی هستیم. آرسن ونگر و دیه گو سیمئونه، در میان کسانی قرار دارند که خواهان جذب کاپیتان نراتزوری هستند. اما داستان هایی که پیرامون زندگی شخصی ایگاردی وجود دارد،

 

باعث شده تا به او به چشم یک خطر نگاه شود. آدام دیگبی، از مجله «چهار چهار دو» بیان می کند که چرا مسائل غیرفوتبالی او نباید مورد توجه قرار گیرند.در مورد مائورو ایکاردی دو حقیقت غیرقابل انکار وجود دارد؛ اول آن که هیچ چیزی در طول دوران حرفه ای او متعارف نبوده است.

 

دوم آن که زندگی خصوصی پر ماجرای او نباید ما را از این نکته غافل کند که وی یکی از خطرناک ترین مهاجمان اروپاست. تنها با پذیرفتن این دو حقیقت می توان به تصوری درست از کاپیتان اینتر دست یافت.سرتیترهای جدال آمیز به آن معنا است که کیفیت غیرقابل انکار وی ممکن است آن طور که لایق است مورد تحسین قرار نگیرد.

 

بله، مهاجم آرژانتینی بابت گرفتن برخی تصمیمات سوال برانگیز در زندگی شخصی خود مقصر است اما در طرف دیگر، او گل های زیادی را به ثمر رسانده است، خیلی خیلی زیاد.این واقعیت ساده نمی تواند بهانه ای برای رفتارهای خارج از زمین او باشد و همچنین اشتباهاتی که مرتکب شده است اما نکته قابل ملاحظه این است که این مسائل او را از پیشرفت به عنوان یک بازیکن باز نداشته است.

 

حتما این مهاجم 23 ساله ویژگی هایی دارد که ما هر روز نامه او را در صدر اخبار نقل و انتقالات می شنویم؛ ویژگی هایی که چندان هم به آنها توجه نمی شود.

درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینترورود به بارسلونا و خروج از آن

مائورو ایکاردی در سال 1993 در شهر روزاریو آرژانتین به دنیا آمد. زمانی که مائورو تنها شش سال داشت، خانواده وی به سبب فرار از مشکلات اقتصادی که در شهرشان فراگیر شده بود، به جزایر قناری مهاجرت کردند. سه سال بعد ایکاردی به عضویت تیم یونیون دپورتیوا وسینداریو درآمد.

 

مائورو در طول شش فصل حضور در این تیم، 384 گل به ثمر رساند. با این آمار شگفت انگیز، عجیب نبود که بارسلونا در چهارده سالگی به سراغ این استعداد ناب گلزنی برود.به این ترتیب این آرژانتینی ماهر توانست در لاماسیا، کعبه تمام آکادمی های فوتبالی، مدارج ترقی را یکی پس از دیگری طی کند. با این حال بعد از مدتی آشکار شد که در نیوکمپ جایی برای یک «مهاجم صرف» وجود ندارد.

 

پپ گواردیولا، رهبری یک انقلاب فرهنگی را در بارسلونا بر عهده داشت و استفاده از ایکاردی در این باشگاه رو به جلو، بازگشت به عقب محسوب می شد.البته مربی که نمی توانست جایگاهی برای زلاتان ابراهیموویچ یا حتی داوید ویا – به عنوان تمام کننده – در تیمش در نظر بگیرد، هرگز به دنبال باز کردن فضا برای این جوان به خصوص نرفت.

 

در ژانویه 2011 ایکاردی هفده ساله با قراردادی به ارزش چهارصد هزار یورو به سمپدوریا پیوست؛ جایی که زندگی شخصی و حرفه ای اش برای همیشه دگرگون شد.
درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینترخوب، بد، زشت

در سمپدوریا، ایکاردی با مکسی لوپز و همسرش وندا نارا ملاقات کرد. لوپز هجده ماه بعد از ایکاردی، راهی سمپدوریا شد و این که نه سال از او بزرگتر بود، برای مائورو تفاوتی ایجاد نمی کرد چرا که ایکاردی پیش از آمدن این هموطن، از تنهایی خود در جنوا گلایه داشت.

 

این دو نقاط مشترک زیادی با یکدیگر داشتند. هر دو مهاجمانی آرژانتینی بودند، شخصیتی رک و راست داشتند و به دلیل کم محلی هایی که در بارسلونا به آنها شده بود، ناامید بودند اما به زودی اتفاقاتی رخ داد که هیچ کدام قادر به پیش بینی آن نبودند. لوپز که پیش از آن دو سال را در تیم های کانانیا و میلان سپری کرده بود،

 

به هم تیمی جوانش کمک کرد تا خود را با فرهنگ محلی تطبیق دهد و حتی از ایکاردی دعوت کرد تا در کنار او و ویدا زندگی کند.این اتفاقی تاثیرگذار در زندگی ایکاردی بود. نمایش وی با پیراهن سمپدوریا، نشان دهنده قابلیت هایی بودند که گواردیولا از آنها چشم پوشیده بود.

 

در آن زمان مثل حالا، ایکاردی سرعت را با قدرت بدنی و کار تیمی تلفیق می کرد و این آغاز شناخته شدن او به عنوان یک مهاجم کامل مدرن بود.ایکاردی در اولین حضور خود در ترکیب اصلی، در می 2012 گلزنی کرد. اولین فصل کاملش با پیراهن سمپدوریا برای او 10 گل در سری آ به همراه داشت،

 

از جمله دو گلی که در جریان پیروزی معروف سمپدوریا در زمین یوونتوس به ثمر رساند و همچنین چهار گلی که در جریان پیروزی شش بر صفر برابر پسکارا وارد دروازه این تیم نگون بخت کرد.همه اینها برای انتقال 11.7 میلیون یورویی وی به اینتر در تابستان 2013 کافی بود. اولین گل ایکاردی با پیراهن نراتزوری در مقابل یوونتوس به ثمر رسید؛ گلی که او را به چهره ای منفورتر نزد هواداران بانوی پیر تبدیل کرد.
درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینترشوک به هواداران

تنها چند هفته بعد، مجلات سخن چین ایتالیایی بعد از انتشار خبرهایی در آستانه انفجار قرار گرفتند. خبر این بود: ایکاردی بیست ساله با وندا نارا (همسر مکسی لوپز) وارد رابطه شده است. ایکاردی تمامی این شایعات را تایید کرد و در توئیتر از عشق خود به نارا پرده برداشت. این واکنش از سوی ایکاردی با مصاحبه نارا با «رویستا پیپل» کامل شد.

 

وندا در این مصاحبه گفت: «سه ماه است که من و همسرم از هم جدا شده ایم. مکسی به من کم توجهی می کرد. با این که زندگی شاهانه و تجملاتی داشتم اما با این درد پنهان زندگی می کردم.»مراحل طلاق وندا از لوپز به سرعت طی شد و او اندکی بعد با ایکاردی ازدواج کرد. همه چیز به سرعت زشت شد.

 

نارا ادعا کرد که ابتدا این لوپز بوده که به او خیانت کرده است. لوپز از اسکای خواست تا پخش تصاویر سه پسرش را – که با نارا و ایکاردی زندگی می کردند – متوقف کند. ایکاردی در پاسخی به لوپز گفت: «از کدام فرزندان حرف می زنی؟ همان هایی که یک هفته، ده روز است آنها را ندیده ای؟

 

سپس مائورو یکسری از عکس های بچه ها را منتشر کرد، از جمله عکسی که او را در شرایطی نشان می داد که با در آغوش گرفتن یکی از پسرها، به خواب رفته بود.»بازی بعدی اینتر در برابر سمپدوریا، با عنوان «دربی وندا» شهرت یافت. لوپز و ایکاردی از دست دادن با یکدیگر، پیش از آغاز بازی امتناع کردند.

 

ایکاردی دو گل زد و لوپز یک پنالتی را از دست داد. ایکاردی بعد گفت: «من واقعا به حرف های مردم اهمیتی نمی دهم. من به زمین می روم تا کارم را انجام دهم. اگر آنها می خواهند حرف بزنند، سوت بززند و هو کنند ایرادی ندارد؛ حرف بزنند، سوت بزنند و هو کنند. اینها از یک گوش وارد می شود و از گوش دیگر خارج. این توانایی من است.»

 

ایکاردی پس از آن که گل زد، رو به هواداران تیم سابقش ایستاد و با یک دست گوش خود را گرفت و به خاطر این حرکت باکارت زرد داور مواجه شد. به نظر آمد که ایکاردی در مقابله با این اتفاق، با قدرت بیشتری نسبت به لو×ز برخورد کرده است؛ لوپزی که در تقابل بعدی خود با ایکاردی، پا پا را از این هم فراتر گذاشت

 

و به هنگام مواجه شدن با وی، به جای دست دادن، کشاله ران خود را فشرد. ایکاردی اما همانطور که گفته بود به کارش ادامه داد. او حالا در 88 بازی با پیراهن اینتر، 47 گل به ثمر رسانده است.
درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینترنماینده نفوذی

فصل دوم حضور ایکاردی در اینتر، 32 گل برای او به ارمغان آورد. گل هایی که ایکاردی را تبدیل به کاپو کائونیره (آقای گل) کرد. تابستان 2015 هم برای ایکاردی با اتفاقاتی عجیب و غریب همراه بود. اینتر، این آرژانتینی نه چندان پر سابقه را به عنوان کاپیتان برگزید. ایکاردی هم البته به حاشیه هایش ادامه داد.

 

او مدیر برنامه های خود را اخراج کرد و همسرش وندا را جایگزین او کرد؛ کسی که به سرعت برای قرارداد مائورو با سران اینتر، پای میز مذاکره نشست.ایکاردی در فصل 16-2015 باز هم چالاک نشان داد. در سری آ، شانزده گل به ثمر رساند و این در شرایطی بود که آمار ضعیف 1.7 شوت در هر مسابقه را برای خود ثبت کرد.

 

تنها سه بازیکن بیشتر از او در لیگ بیشتر گل زدند اما آمار ایجاد موقعیت های او از 42 بازیکن دیگر لیگ کمتر بود.ایکاردی در نیم فصل به خبرنگاران گفت: «در 10 مسابقه، چهار فرصت گلزنی نصیب من شده و من سه تای آنها را گل کرده ام. فک رمی کنم میانگین خوبی باشد.» بعد از این صحبت های نیش دار،

 

مانچینی، وی را از ترکیب تیم کنار گذاشت. واکنش ایکاردی پس از بازگشت به ترکیب مشخص بود؛ چهار گل در سه بازی. شما نمی توانید ایکاردی را از گل زدن باز دارید.تابستان اما آشفتگی های بیشتری را در پی داشت. همسر/ مدل/ مدیر برنامه های ایکاردی، همانند دیگر ایجنت ها در توییتر به هواداران گفت: «هر دوی آنان خواهان ماندن در میلان هستند

 

اما باشگاه به فروش ایکاردی محتاج است.» اظهاراتی که به سرعت با واکنش پیرو آسیلیو، مدیر ورزشی اینتر روبرو شد و وی این ادعا را تکذیب کرد.نارا که انگار قصد داشت به تنهایی در مقابل مشکلات قرار گیرد، در مصاحبه ای در جواب آسیلیو فاش ساخت که اینتر، ایکاردی را برای فروش گذاشته است.

 

نارا گفت: «مائورو از ترک اینتر اندوهگین خواهد شد اما ما به تازگی مشکلات اقتصادی اینتر را دریافته ایم و ظاهرا آنان توانایی حفظ مائورو را ندارند.»نارا در ادامه بر گفته های پیشین خود تاکید کرد و گفت: «در قرارداد، بند خرید وجود ندارد و ما امیدواریم اینتر روی ایکاردی قیمتی معقول بگذاررد، نه قیمتی که مشتریان را فراری دهد.»

 

آسیلیو اما در نظراتی کاملا متفاوت اظهار داشت: «شوخی خوبی بود اما بیایید جدی باشیم. ایکاردی سال قبل قرارداد خود را تمدید کرد. ما به او بازوبند کاپیتانی دادیم. او غیرقابل فروش است.» نارا اما باز هم مصاحبه کرد و ادعا کرد اینتر به ایکاردی و قراردادش احترام نگذاشته است. مذاکرات این بار هم انگار خیلی خوب پیش نرفته.
درباره ایکاردی مهاجم جنجالی تیم اینترآینده

در این زمان آسان بود که دریافت چرا حواشی غیرفوتبالی مائورو ایکاردی، از نظر مردم، روی او به عنوان یک بازیکن سایه افکنده است. قطعا حالا قضاوت خود ایکاردی در مورد خودش، مبهم و لکه دار می شود. زمانی که همسرت توانایی های خود را به عنوان نماینده تو زیر سوال می برد، شاید زمان بازنگری رسیده باشد.

 

کنسرسیوم سانینگ، اخیرا اینتر را خریداری کرده است و قول ورود سرمایه کلان به باشگاه داده است؛ اتفاقی که ایکاردی ها دوست دارند برای شان رخ دهد. در همین حال، آرسنال و اتلتیکو مادرید به خیل عظیم مشتری های مهاجم آرژانتینی پیوسته اند و باشگاهی که قادر باشد شرایط موجود در قرارداد او را برآورده کند،

 

برنده جنگ بر سر به خدمت گرفتن بازیکنی خواهد بود که یک گلزن درجه یک در سطح جهانی است و می تواند تیمش را در مسیر کسب موفقیت هدایت کند. (البته شاید تا زمان خواندن این مقاله، سرنوشت ایکاردی مشخص شده باشد.)

 

بعد از آن که نارا تمامی توافقات و مذاکرات محرمانه را در رسانه ها عنوان کرد، شرایط سختی برای باشگاه های خریدار پدید آمده است اما ایکاردی 23 ساله تاکنون نشان داده است که اتفاقات خارج از زمین روی عملکردش در بازی ها تاثیری نگذاشته اند. می توانید از مکسی لوپز بپرسید!