پارس ناز پورتال

این پسر ایرانی معروف ترین هوادار کریس رونالدو است

این پسر ایرانی معروف ترین هوادار کریس رونالدو است

این پسر ایرانی معروف ترین هوادار کریس رونالدو است

برخی اوقات هواداری هم باعث محبوبیت انسان می شود مانند این پسر که برای طرفداری از رونالدو سر و دست می شکند. ملاقات با شانتا؛ جوان جاه طلب دانمارکی که می خواهد از نردبان فوتبال جهان بالا برود. با والدینش و برادرش در اودنزه زندگی می کند. در کالج اسپانیایی ریاضی می خواند و برای یک تیم محلی در پایین ترین رده های هرم فوتبال دانمارک بازی می کند.

 

در وجه دیگر زندگی اش داستانی چشمگیر وجود دارد که منعکس کننده قصه صدها هزار جوان با روی ای مشابه او در تمام کره زمین است.البته در زندگی این جوان 18 ساله چیزهای کوچکی وجود دارد که چندان عادی نیست. کافی است در رسانه های اجتماعی او حضور پیدا کنید تا متوجه شوید

 

در اینستاگرام نزدیک به 14 هزار نفر و در توئیتر 22 هزار نفر وی را دنبال می کنند. نام او چندی پیش توسط آژانس های ورزشی هم به سر زبان ها افتاد چرا که آنها اعلام کردند شانتا در شایعات تقلبی نقل و انتقال های اینترنتی مشارکت داشته و باعث به راه افتادن موجی از اخبار کذب در فضای مجازی شده است، اما چرا؟

این پسر ایرانی معروف ترین هوادار کریس رونالدو است

این به خاطر نام خانوادگی است که او انتخاب کرده است. شانتا رونالدو. بله، درست می خوانید. او یک جوان دانمارکی است که اصالتا ایرانی است که تمام زندگی اش غرق مهاجم فوق ستاره رئال مادرید شده و با تلفیقی از روحیه کارآفرینی و تصمیم گیری های چشم بسته، این عشق کامل به بازیکنی چون رونالدو برایش همچون یک برند شده است.

 

شانتا که نام خانوادگی حقیقی اش کردبچه است، می گوید: «والدینم می گویند که اگر هدف یا بلندپروازی دارم، بهتر است که از یک اسطوره دنباله روی کنم و از وی الهام بگیریم.»

 

او در این فصل در یکی از بازی های اودنزه بولدکلاب در لیگ دی بییو سه گل به ثمر رسانده است. شانتا درباره علاقه زیادش به رونالدو می گوید: «او نماد سختکوشی و انگیزه است و وقتی شما در موقعیت بدی قرار دارید، او به شما نشان می دهد که می توانید بدون آنکه چیزی اهمیت داشته باشد، قوی تر بازگردید.»

 

با این حال شانتا در احترام و علاقه به بازیکنی که در کشور خودش، انگلستان و اسپانیا هر آنچه ممکن بود را به دست آورد، تنها نیست. رونالدو برای میلیون ها زن و مرد در تمام دنیا یک اسطوره جاودانه است و این را می توانیم از تعداد اعضای صفحات هواداری یا 117 میلیون نفری که وی را در فیس بوک دنبال می کنند، متوجه شویم.

 

این طرفداری برای هواداران ویژه ای چون شانتا که رنگ و بویی از چهره رونالدو در صورت شان دیده می شود، چندین برابر است.او روزی را به یاد می آورد که در زمین تمرینی رئال مادرید حضور پیدا کرده بود و یکی از باغبان های آنجا واقعا فکر کرده بود که او کریستیانو رونالدو است؛ «به خاطر اینکه عینک آفتابی روی صورتم بود، مرا اشتباه گرفت. به او گفتم آرام باش. من رونالدو نیستم.»

این پسر ایرانی معروف ترین هوادار کریس رونالدو است

در تمام دنیا شاید تعداد کسانی که رونالدو را پرستش می کنند و این هنر را دارند که کاملا شبیه نسخه اصلی خود رونالدو باشند، تعدادشان به انگشت های دست هم نرسد اما شانتا یکی از آنهاست. شانتا به قهرمان داستان زندگی خود شبیه است و بر اساس همین شباهت در رسانه های اجتماعی بازی می کند.

 

او عکس هایی را از خودش منتشر می کند که با همان میمک رونالدو در صفحه اصلی خود در اینستاگرام عکسی را قرار داده است؛ «من همیشه گفته ام که اگر می خواهید به بالاترین سطح برسید، باید از بهترین ها یاد بگیرید.
شما باید بعضی کارها را برای خودتان انجام دهید و یاد گرفتن از بهترین ها، بهترین کار است.

 

ارسال کردن تصاویر بازی هایم بخشی از کار من است. من خودم هستم و نمی توانم بیشتر از خودم باشم. مردم همیشه فکر می کنند که می خواهم مانند رونالدو باشم و طوری باشم که شبیه او به نظر بیایم. آنها چیزهای دیگر را نمی بینند. شاید خیلی چیزهای من شبیه او باشد، اما من همیشه خودم هستم. نمی خواهم کاملا نسخه دقیقی از او باشم چرا که کریستیانو رونالدوی دومی وجود نخواهد داشت.»

 

خیلی ها می گویند او چندین عمل جراحی انجام داده تا خودش را شبیه رونالدو بسازد اما خودش این مسئله را رد می کند و می گوید: «مجبور هستم همیشه به این سوال پاسخ دهم یا در جایی بخوانم که برای اینکه شبیه رونالدو به نظر بیایم، پول خرج کرده ام اما واقعا هیچ پولی خرج نکرده ام.

 

برای مردمی که فکر می کنند من یک رونالدوی جدید هستم، باید بگویم که این واقعیت ندارد. من هرگز نخواهم گفت که یک رونالدوی جدید در میدان هستم چرا که کسی نمی تواند مانند او باشد. من شانتا هستم اما می توانم مانند او الهام بخش باشم.»

این پسر ایرانی معروف ترین هوادار کریس رونالدو است

با این حال رویای شانتا بخش تاریکی هم دارد. در دنیای تنفرانگیز و ویرانگر رسانه های اجتماعی او به طور معمول خود را به نام سوءاستفاده یا تجاوز به حقوق دیگران مواجه می بیند.

 

عکس های او و برادرش با عکس های رونالدو و پسرش شباهت زیادی دارد و با چند کلیک می توان به آنها رسید و این شباهت را متوجه شد. به همین دلیل او بارها و بارها مورد هتاکی دیگران قرار گرفته و حتی هفت کاربر متفاوت به خاطر آزار رساندن به رونالدو از وی شکایت کرده اند.

 

با این حال خودش می گوید: «مردم گمان می کنند از آنها آزار می بینم اما کسانی که از من تنفر دارند، برایم چیزهای مثبتی دارند چرا که بدون داشتن کسانی که از من متنفر هستند، نمی توانم به هدف هایم برسم.»