پارس ناز پورتال

این مواد غذایی سلامت شما را تضمین می کنند

مجموعه : رژیم و تغذیه
این مواد غذایی سلامت شما را تضمین می کنند

این مواد غذایی سلامت شما را تضمین می کنند 

اگر برخی مواد مورد نیاز بدن تامین باشد ما سلامت کامل را داریم.پس باید موادی را مصرف کنیم تا احتیاجات ضروری بدن را رفع کنند. برای جلوگیری از مریض شدن دائم و ضعف عمومی، بادام مصرف کنید. دانه‌های بادام منبع غنی از ویتامین D و آنتی‌اکسیدان است و تقویت سیستم ایمنی بدن را موجب می‌شود.

 

می‌دانید یکی از مهم‌ترین دلایل سفید شدن مو استرس و عصبانیت است؟ مصرف چای سبز و دمنوش دارچین به کاهش استرس کمک می‌کند.اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان کمتر بشکند و ریزش مو کمتری داشته باشید استفاده از موز مخصوصا موزهای کاملا رسیده را در وعده‌های غذایی‌تان فراموش نکنید.

 

اگر می‌خواهید از بوی بد دهان در طول روز، مخصوصا در ایامی که روزه هستید جلوگیری کنید، نعنا بخورید، نعنا علاوه بر این‌که برای درمان بی‌خوابی بسیار مفید و کاراست، در دهان احساس خنکی ایجاد می‌کند و آرامبخش است.اگر در ایام امتحانات و فشار درسی و کاری هستید و به استفاده از همه حافظه خود احتیاج دارید، ماهی سالمون، شکلات، قهوه و سیب بخورید.

 

برای جلوگیری از مریض شدن دائم و ضعف عمومی، بادام مصرف کنید. دانه‌های بادام منبع غنی از ویتامین D و آنتی‌اکسیدان است و تقویت سیستم ایمنی بدن را موجب می‌شود.

 

کلم یکی از منابع غنی کلسیم است و مصرف غذاهایی که با کلم درست می‌شود به جلوگیری از پوکی استخوان کمک بسیاری می‌کند. غذاهایی که با کلم تهیه می‌شود (کلم پلو، دلمه کلم و…) همراه با سالاد شیرازی نوش جان کنید. سالاد شیرازی به هضم راحت تر کلم در دستگاه گوارشی کمک می‌کند.

 

مصرف کرم‌های گرانقیمت و لوسیون‌های دست‌ساز و… گرچه برای سلامت پوست مفید است؛ ‌اما با اضافه کردن بعضی میوه‌ها به رژیم غذایی می‌توان مکمل و حتی جایگزینی برای آنها یافت. مصرف انواع توت‌ها یکی از این روش‌هاست. توت‌ها به دلیل داشتن ویتامین ث فراوان تولید کلاژن در پوست و جوان‌تر ماندن آن را تسریع می‌کنند.

 

برای غذا خوردن وقت بگذارید. در کمال آرامش غذا بخورید و از طعم و بافت غذا لذت ببرید. خوردن سریع غذا می‌تواند باعث خوردن حجم بیشتری از غذا شود که برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند اصلا مفید نیست.