پارس ناز پورتال

ایران رکورددار مهندس در دنیا

ایران رکورددار مهندس در دنیا

ایران رکورددار مهندس در دنیا 

مسعود شکوهی مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: وجود ایرادات در مسیر اجرای آیین‌نامه‌های جدید کاملا طبیعی است اما امیدوار هستیم که با به‌کارگیری از تدابیر و تجربیات مدیران و همکاران بتوانیم هدایت تحصیلی را با موفقیت اجرا کنیم.
 
وی افزود: آمار همکاران در استان نشان می دهد که بالغ بر یک‌صد مشاور فعالیت دارند که 350 نفر از آن‌ها دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا هستند و بدون شک آن‌ها می توانند مشکلات موجود در اجرای این آیین نامه را برطرف کنند.

 
مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دوران تحصیل دانش آموز برای انتخاب شغل در پایه نهم رقم می خورد؛ با اجرای هدایت تحصیلی می توانیم مسیر را به آن‌ها نشان دهیم. وی ادامه داد: از آنجایی که حساسیت کار بسیار بالا است، همه ما در قبال اجرای درست هدایت تحصیلی مسئولیت داریم بنابراین باید ضمن شناسایی استعداد و توانایی های دانش آموزان، انتخاب درست را نیز به آن‌ها نشان دهیم.

 
شکوهی عنوان کرد: اگر امروز براساس آمارهای رسمی مشاهده می کنیم که در مراکز کاریابی میزان تطابق شغل با مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان کمتر از دو درصد است نشانگر آن است که هدایت تحصیلی را به هر دلیلی خوب انجام نداده?ایم و همه دست به دست هم داده?اند تا منابع مالی و انسانی ما به هدر بروند.

 

وی تصریح کرد: اینکه دانش آموزان بعد از 12 سال تحصیل، در شغلی کار می کنند که تناسبی با رشته تحصیلی شان ندارد به معنای هدررفت منابع و هزینه‌ها است و لذا درخواست من از همه همکاران در مجموعه آموزش و پرورش این است که هدایت تحصیلی را تنها جزو وظایف بقیه بخش?ها نبینند و همه باید با هم همکاری کنند تا موفقیت حاصل شود.
 

مدیرکل امور تربیتی و مشاوره وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: هدایت تحصیلی، فصل نو را در آموزش و پرورش نوید می دهد و ما مدعی نیستیم که آیین‌نامه فعلی جامع و کامل است اما در شرایط فعلی و فرصت کوتاه شاید بهترین آیین‌نامه‌ای بود که به تصویب رسید چرا که در آن از دیدگاه?های صاحبنظران کشور استفاده شد.
 
وی خطاب به مشاوران مدارس گفت: درخواست من از مشاوران در دوره متوسطه اول این است که بحث هدایت تحصیلی را به صورت جدی تری نگاه کنند.
 

شکوهی با اشاره به هدف مهم در دوره متوسطه اول از اجرای هدایت تحصیلی گفت: کسب شایستگی‌های لازم برای داشتن زندگی مطلوب مهم‌ترین هدف است تا بلکه بتوانیم شهروندانی متناسب در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنیم و دانش آموزان باید آمادگی لازم را در این مقطع برای انتخاب داشته باشند.

 
وی با اشاره به سه سند مرتبط با هدایت تحصیلی افزود: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، برنامه درسی ملی و ترسیم سند چشم انداز 20 ساله از جمله این مستندات هستند که باید مدنظر قرار گیرند.

 

منبع:میگنا