پارس ناز پورتال

ایجاد احساس خوب در محل کار

ایجاد احساس خوب در محل کار

ایجاد احساس خوب در محل کار 

محل کار جایی است که ما بطور میانگین روزانه 8 ساعت را در آن جا سپری می کنیم پس برای این که همیشه با روحیه باشیم باید حس خوبی در محیط کار ایجاد کنیم. دوست دارید روز کاری تان را پر انرژی شروع کنید و به پایان برسانید, این ۱۰ راهکار ساده و سازنده را دنبال کنید.

 

روزتان را قوی شروع کنید: آماده سازی

“به من ۶ ساعت برای قطعه قطعه کردن درخت زمان بدهید, من ۴ ساعتش را صرف تیز کردن تبرم می کنم.” – نقل قولی از آبراهام لینکولن.

 

۱٫ از شب قبل وسایلتان را آماده کنید.
آماده کردن وسایلتان در صبح زمان بیشتری را (مخصوصا وقتیکه هنوز نیمه بیدار هستید) به نسبت آماده کردن وسایل در شب (وقتیکه شاید کمی خواب آلود باشید) می برد.آیا تصمیم در مورد پوشیدن لباس صبح وقتگیر است؟ اگر چنین است, قبل از خواب لباس های روز بعدتان را کاملا مرتب کنید.

 

آیا قبل از رفتن به سر کار ورزش می کنید؟ قبل از اینکه بخوابید ساک و لباس های ورزشی تان را ببندید (اگر می خواهید دیگر همه چیز ایده آل باشد کفش و جورابتان را کنار تخت آماده بگذارید).

 

آیا دوست دارید تصمیم مناسبی برای نهار ظهر بگیرید؟ میوه ها، سبزیجات، پروتئین و چربی های سالم را که تولید انرژی پایدار در طول روز می کند را شب قبل بسته بندی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد, مواد غذایی مقوی به این مقاله هم سری بزنید.

 

۲٫ ۱۵ الی ۳۰ دقیقه زودتر بلند شوید.
اگر مرحله اول را رعایت کنید, ۱۵ الی ۳۰ دقیقه هر روز وقت اضافه می آورید. چقدر باید صبح ها زودتر بلند شوید تا قبل از رفتن به سر کار سر حال باشید؟, پس باندازه کافی به خودتان زمان بدهید تا روزتان را مثبت شروع کنید.

 

۳٫ روزتان را با طلوع خورشید و نفس های عمیق شروع کنید.
احساس ضعف و کسالت؟ که مطمئنا زیاد دوام نمی آورد. اما اهمیت ندارد که چقدر طول می کشد تا سر حال بشوید, بیرون بروید و کمی آفتاب بگیرید. نور آفتاب خلق و خویتان را بهتر می کند, سطح هوشیاریتان را بالا می برد, و سیستم ایمنی بدنتان را در مقابل بیماری ها تقویت می کند, و کمک می کند

 

تا شبها بهتر بخوابید. وقتی بیرون هستید, برای اینکه روزتان را آرام شروع کنید و ذهنتان باز شود, ۱۰ نفس عمیق بکشید.

 

۴٫ انرژی مثبت بگیرید.
الهام ابزار قدرتمند (اما گذرا) است. چونکه نباید توقع داشته باشید انگیزه بگیرید و برای همیشه در همان حالت باقی بمانید, ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صرف کتاب خواندن, تماشای ویدیو, و یا گوش دادن به موسیقی که باعث تحریک تان می شود بکنید. اگر قبل از اینکه سر کار بروید ذهنتان را با افکار مثبت پر کنید, روزتان به یک روز عالی بدل می شود.

 

۵٫ از زمان رفتن به سر کار نهایت استفاده را ببرید.
 به گزارش پارس ناز از آن جمله افرادی نباشید که مزیت های فراوانی را در مسیر رفتن به سر کار از دست می دهند. اگر به اخبار گوش می دهید (این اخبار همیشه منفی بوده و نباید انتظار شنیدن چیزهای مثبت را در آن داشته باشید), پس باید انتظار داشته باشید تا خلق و خویتان بدتر هم بشود.

 

در عوض, به موسیقی گوش کنید که شما را شاد و هیجان زده می کند (اگر آن موسیقی باعث بشود که شما هم زیر لب زمزمه بکنید, موسیقی خوبی است). به رادیو دل نبندید, مگر اینکه دوست داشته باشید یک چیز مشابه را بارها و بارها و بارها بشنوید. لیست موسیقی مورد علاقه تان را آماده کنید; بروی دستگاه پخش مورد نظرتان بریزید, و برای اینکه هیجان لازم را حفظ کنید هر چند وقت یکبار آنرا بروز کنید.

 

داشتن یک روز خوب در سر کار: اجرا
“ما اغلب فرصت هایمان را از دست می دهیم چونکه فرصت خودش را به لباس کار در می آورد.” – نقل قولی از توماس ادیسون.

 

۶٫ خودتان را بجای مشتری بگذارید.
می دانم: اگر با مردم سر و کله نمی زدید کارتان عالی تر هم می شد.برخی از رفتارهای مشتری دست کمی از آزار دادن ندارد, اما همه مشتری ها که اینطوری نیستند. در مورد توقعات خودتان هم کمی فکر کنید.

 

در آیینه به خودتان نگاه کنید; آیا تمام نیازهای مشتریانتان را برآورده می کنید؟ اگر نه, پس دور از انتظار نیست که هم اینگونه رفتار کنند. فقط به این خاطر که خسته و یا بد خلق هستید دلیل نمی شود کار مشتری را خوب راه نیاندازید, مشتری که دارد پول می دهد باید خدمت عالی هم دریافت کند.

 

۷٫ کارهای مهم تر را اول انجام بدهید.
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید و اول از همه انجام بدهید:وظایف فوری (اگر کار واجبی وجود دارد, پس از آن کار شروع کنید)وظایفی که میزان زیادی استرس تولید می کنند (اگر برای انجام دادنش در طول روز واهمه دارید, پس زودتر انجام بدهید)

 

وظایفی که زمان و انرژی زیادی از شما می گیرند (چرا که بعد از آن بقیه کارها آسانتر بنظر می رسد)جلوی وسوسه تان را برای چک کردن ایمیل هایتان زودتر از چند ساعت بگیرید. اگر واقعا به شما نیاز داشته باشند, حتما خودشان تماس می گیرند. انجام دادن و متوقف کردن زیاد یک کار باعث اتلاف زمان فراوان و احساس ضعف می شود, پس کارهای مهم تان را بدون حواس پرتی انجام بدهید.

 

۸٫ به خودتان یادآوری کنید “چرا” آنجا هستید
مهم نیست که چقدر آمادگی حضور در محیط کار را داشته اید, گریزی از این واقعیت نیست که برخی مواقع محیط کاری می تواند بسیار استرس زا بشود. اگر خودتان را در شرایطی دیدید که دوست داشتید موهایتان را بکشید و از در با فریاد خارج شوید:

 

بیرون بروید (جایی که بتوانید تنها باشید و اندکی آرامش پیدا کنید)
چشمانتان را ببندید
پیشانی تان را ماساژ بدهید
۵ دم و بازدم عمیق داشته باشید
بعد از اینکه همه این کارها را کردید, از خودتان بپرسید چرا به سر کار می روم.

 

آیا اینکار با پنداره زندگی ام سازگاری کامل دارد؟ یا اینکه بخاطر حمایت از خانواده, کمک به مشتریانتان, کسب تجربه, یا هر دلیل دیگری اینکار را می کنید; به خودتان گوشزد کنید چرا آنجا هستید و بدانید که استرس اینروز موقتی است و شما قبلا هم آنرا بارها تجربه کرده و فراموش کرده اید.

 

۹٫ بروی چیزهای مثبت تمرکز کنید.
اگر کل روز کاری تان را به گسترش دادن افکار منفی دامن بزنید, جای تعجب نیست که احساس استرس و ناراحتی داشته باشید.

 

من می دانم که منفی نگر بودن بسیار آسان است, پس این تمرین را انجام بدهید: در برابر هر فکر/ احساس/یا گفته منفی, باید ۳ فکر/احساس/گفته مثبت ایجاد کنید.

 

۱۰٫ لبخند بزنید.
به شما حس بهتری می دهد (حتی اگر تظاهر باشد!). با لبخند صحبت بکنید.